جلسه طرح سوال از شهردار آمل به صف‌کشی موافقان و مخالفان تبدیل شد اما به نظر می‌رسید موافقان در این روند به پیروزی نسبی دست یافتند.

به گزارش هراز نو ، سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر آمل در هفته‌های اخیر با حضور خبرنگاران شامگاه یک‌شنبه در محل این شورا در حالی برگزار شد که اختلاف میان برخی اعضای شورا و شهردار پای خبرنگاران را این جلسات علنی باز کرد.

برخی رسانه‌های مجازی که در این اختلاف بیشتر به چشم آمدند و زمانی که حضور خبرگزاری‌ها و نشریات محلی در جلسات این شورا نادیده گرفته شد، بنای حضور نوبتی رسانه‌ها در جلسات علنی گذاشته شد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که در هفته‌های گذشته رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر آمل در نشست خبری تنها با حضور رسانه‌های مجازی شهرستان نسبت به جابه‌جایی بدون اطلاع مدیرعامل سازمان تاکسیرانی آمل موضع گرفتند، شهردار آمل از سخنگوی شورای شهر برای تشویش اذهان عمومی علیه خود شکایت کرد و سخنگو 5 مرداد ماه با قرار وثیقه 30 میلیون تومانی آزاد شد.

سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر آمل که به قرائت حسابرسی از سازمان تاکسیرانی شهرداری آمل و جایگاه سی‌ان‌جی وابسته به این سازمان، طرح سوال از شهردار در این زمینه و نیز طرح سوال از شهردار درباره جذب نیرو در شهرداری‌ و سازما‌ن‌ها اختصاص داشت.

در این جلسه نماینده شرکت حسابرس در این جلسه و نیز مسئولین ذیحسابی شهرداری آمل حضور داشتند به بیان مشکلات مالی موجود در سازمان تاکسیرانی شهرداری که موجب بروز اختلاف میان برخی اعضای شورای شهر و شهردار شده بود پرداختند.

حسابرس و مسئول بخش درآمد شهرداری آمل در گزارشاتی تناقص‌های مالی سال‌های 91 تا 93، عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارکنان این سازمان، عدم شفاف بودن خریدها و فروش‌های جایگاه سوخت تاکسیرانی، بدهی مالیاتی و تامین اجتماعی سازمان تاکسیرانی، زیان سازمان تاکسیرانی، گم شدن دفتر مالی سازمان تاکسیرانی و جایگاه سوخت از جمله مهمترین ایرادات موجود در این سازمان را بیان کردند.

 

تخلفات در سازمان تاکسیرانی آمل محرز است

رئیس شورای اسلامی شهر آمل در این جلسه با اشاره به اینکه سازمان‌ها دفتری به نام دفتر پلمپ دارند اما چیزی در این دفتر ثبت نشده است، اظهار کرد: بالاخره این سازمان خریدی و فروشی دارد که باید درآمد و سود در آن نوشته شود.

خسرو ابراهیم‌زاده با بیان اینکه در گزارش‌های حسابرسان به نرم‌افزار مالی خریداری شده اما بلااستفاده اشاره شده است، افزود: بسیاری از سرفصل‌های هزینه‌ای در این سازمان به درستی ثبت نشده است.

وی با اشاره به اینکه بابت سهل‌انگاری و کم‌کاری مسئولان تاکسیرانی به مالیات و تامین اجتماعی بدهی داریم و برایش چک داده‌ایم، گفت: بسیاری از حقوق و مزایای کارکنان سازمان تاکسیرانی پرداخت نشده و معوق دارند که تمامی حقوق این افراد را در حساب‌های جدید پرداخت می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر آمل با تاکید بر اینکه آنچه برای ما جای سوال دارد مغایرت اساسی در دریافت و پرداخت قبوض فروش گاز در جایگاه سوخت تاکسیرانی است، عنوان کرد: این سازمان صورت مالی دارد اما دارای معوقاتی در مالیات و دارایی هم است از سویی سرمایه‌گذاری بسیاری در این مجموعه صورت گرفته است اما هیچ سودی به حساب سازمان واریز نشده است.

وی ادامه داد: چرا این ارقام در دفاتر حساب مالی درج نشده است.

 

تخلفات رسما به شهرداری ابلاغ نشد!

شهردار آمل در این بخش با اشاره به اینکه باید حیطه فعالیت حسابرسان بررسی شود، گفت: در دفترچه کارشناسان معتمد دادگستری حوزه فعالیت آنها ثبت شده است و باید دید این حسابرسان در حوزه این شهرستان می‌توانند فعالیت کنند یا خیر.

احمد امیرسلیمانی با بیان اینکه با اصل ماجرا و تخلفاتی که صورت گرفته مشکلی نداریم، افزود: دوستانی معتقد بودند پولی گمشده است اما این لفظ اساسا اشتباه است و آن را قبول ندارم.

وی با اعلام اینکه این مسایل ابتدا باید در شورای سازمان مطرح می شد سپس به صحن علنی شورا می‌آمد، یادآور شد: پیش از اینکه فرماندار به عنوان رئیس شورای سازمان و اعضای هیات مدیره سازمان این مسایل را ببینند و بررسی کنند، کاغذهایی جلوی من می‌گذارند و می‌گویند نظرت چیست! معلوم است که جوابی ندارم! آیا این گزارش‌های حسابرسی به شهرداری ارسال شده که من خبر داشته باشم.

شهردار آمل با اشاره به اینکه این حسابرسی به درخواست شورای سازمان و در زمان مدیرعاملی سبزعلی‌پور آغاز شده بود و کار شورا نیست، عنوان کرد: ما خودمان این حسابرس را برای وضعیت سازمان انتخاب کردیم اما موضوع مهم این است که این گزارش مربوط به جایگاه سوخت است و ربطی به سازمان تاکسیرانی ندارد.

وی در این باره نیز با بیان اینکه تخلفات مدیرعامل ربطی به شهردار ندارد و حکم مدیرعامل تاکسیرانی توسط فرماندار امضا می‌شود، گفت: شهردار در این زمینه پیشنهاد دهنده است؛ برای روشن شدن موضوع، اساسنامه سازمان را باید مطالعه کرد.

امیرسلیمانی یادآور شد: حسابرسی از مقطع زمانی صورت می‌گیرد که در آن زمان قاسمی رئیس شورای اسلامی شهر بود.

 

جنجال کردن در شان شورای شهر نیست

عضو شورای اسلامی شهر آمل نیز در سخنانی با بیان اینکه متاسفانه گزارش هفته قبل با این هفته درباره تاکسیرانی تفاوت دارد و ذیحساب باید صادق باشد، اظهار کرد: شرکت حسابرس با سازمان تاکسیرانی قرارداد دارد، اجازه بدهید اگر در درون سازمان نتیجه نگرفتند در شورا بررسی کنیم.

اسدالله تورنگ با اشاره به اینکه سازمان‌های زیادی در شهرداری وجود دارد که باید به امور آنها رسیدگی شود و اجازه بدهید که این امر در خود سازمان بررسی شود، گفت: جنجال کردن در شان شورا نیست و نباید سروصدا راه بیندازیم.

علی قاسمی سخنگوی شورای اسلامی شهر آمل و نماینده شورا در سازمان تاکسیرانی نیز با اشاره به اینکه برخی از صحبت‌ها فرار به جلو است و باید دید چه کسی تخلف کرده است، گفت: من با شهردار خصومت شخصی ندارم و در دفاع از آنچه مردم از بنده می‌خواهند سخن می‌گویم!

وی یادآور شد: باید براساس قانون رفتار کرد و اگر کسی قانون را رعایت نکرد باید پاسخگو باشد.

 

به شهردار فرصت پاسخگویی بدهیم

سید محمد پژومان عضو دیگر شورای اسلامی شهر آمل که در ابتدای دوره چهارم شورا تنها رای مخالف به شهردار شدن امیرسلیمانی داد نیز در سخنانی با بیان اینکه باید تخلفات را به شهردار متذکر شویم، یادآور شد: اگر شهردار تغییر رویه ندادند ظرف 10 روز باید پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: شهردار می‌تواند درباه علنی نبودن جلسه پاسخگویی خود نظر بدهد و باید این حق را به او بدهیم.

پژومان با اشاره به اینکه با تاکید بر سخن امیرالمومنین(ع) با کسی خصومت شخصی ندارم، افزود: باید تلاش کنیم ما از وظایفمان دور نشویم؛ تک تک اعضای شورا نسبت به عملکرد شهردار نقد دارند وی نیز انسان است و از خطا مبرا نیست اما باید روال قانونی طی شود.

ارسال نتیجه حسابرسی سازمان تاکسیرانی به شهردار

رئیس شورای اسلامی شهر آمل در پایان رسیدگی به حسابرسی سازمان تاکسیرانی بیان کرد: در چهارم اسفندماه سال گذشته، بخشی از این مشکلات به شهردار ارسال شد برای همین بود که 400 میلیون تومان به سازمان تاکسیرانی برای رفع مشکلات آن پرداخت کردیم.

ابراهیم‌زاده درباره شرکت حسابرس هم گفت: این شرکت‌ها از میان چندین شرکت که مراجعه کردند انتخاب و به سازمان‌ها معرفی شد.

این مسئول تصریح کرد: با این وجود باز هم نامه مکتوبی به شهردار از حسابرسی موجود ارسال می‌کنیم تا نتیجه نهایی در این باره را اعلام کنند.

 

طرح سوالی که رای نیاورد…

به گزارش ایسنا، رئیس شورای اسلامی شهر آمل همچنین درباره سوال دوم این شورا از شهردار نیز بیان کرد: شهردار باید درباره جذب نیرو در شهرداری پاسخ بدهد زیرا از سال 90 به بعد طبق بخشنامه وزارت کشور تمامی جذب نیروها باید از طریق آزمون استخدامی صورت می‌گرفت.

در این زمان شهردار آمل در پاسخ به این سوال گفت: اعضایی که این سوال را مطرح کردند خودشان حداقل 10 نفر را برای جذب معرفی کرده‌اند و برای حفظ شان آنها در حضور خبرنگاران نامشان را نمی‌برم اما کتبا این موضوع را به رئیس شورا اطلاع دادم.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل نیزدر پاسخ به این صحبت شهردار اظهار کرد: چه ایرادی دارد من بگویم چند نفر را وارد شورا کردم باید شهامتش را داشته باشیم و بگوییم تا همه در جریان باشند.

 

واقعیتی که مغز متفکر شورای شهر آمل گفت…

فرزین محمودی پاتی عضو شورای اسلامی شهر آمل به مغز متفکر این شورا معروف است اما با وجود بیماری که سخت سخن می‌گفت؛ واقعی‌ترین مطالب را بیان کرد.

وی در پاسخ این طرح سوال از شهردار با اشاره به اینکه آقایان سوال‌کننده از شهردار، خود بگویند چگونه جذب شهرداری شدند تا به ورود دیگران ایراد نگیرند، افزود: برخی اعضای شورا شرایط ملتهبی را ایجاد کردید و با حرف‌هایی که زدید مضحکه دست همین رسانه‌ها می‌شویم.

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران با بیان اینکه باید ایرادات حسابی از شهردار بگیریم و وی را استیضاح کنیم، یادآور شد: نباید درباره مسایلی حرف بزنیم که خود درباره آن مقصر هستیم.

وی با اشاره به اینکه به نفع شورای اسلامی شهر آمل نیست که وارد فضای ملتهب شود، گفت: شهرداری این همه سازمان دارد نباید تنها به امور یک سازمان رسیدگی شود؛ آقایان عملکرد دوساله شهردار را بررسی کنند؛ نقاط ضعف و قوت او را بیان کنند اگر رای مثبت نیاورد او را برکنار کنیم.

محمودی پاتی تصریح کرد: باید نقد عملکرد داشته باشیم نه اینکه در فضای جنجال به امور رسیدگی کنیم.

پاتی یادآور شد: البته به شهردار نیز گفتم شکایت وی از عضو شورا را نمی‌پسندم؛ در روابط شورا و شهرداری و فضای عمومی این رفتارها بازخورد منفی دارد.

وی گفت: به این فضا خاتمه دهیم و در فضای آرامش مسایل را بررسی کنیم.

 

برای برخی اعضا از خارج شورا تصمیم‌گیری می‌کنند

خدیجه قدرت عضو دیگر شورای اسلامی شهر آمل با تاکید بر اینکه اعضای شورا نباید با فکر بسته با مسایل برخورد کنند، افزود: چرا اجازه می‌دهیم برای برخی از خارج شورا تصمیم‌گیری شود در حالی که هم قسم شدیم که تمام آرای ما 13 نفره باشد.

وی اظهار کرد: نباید زیر پای همدیگر را خالی کنیم؛ باید بسنجیم سپس رفتار کنیم زیرا تخریب شهردار، تخریب شورا است.

قدرت یادآور شد: شهردار صادقانه کار می‌کند و شایعات عدم حمایت شورا از وی درست نیست.

سید محمد پژومان نیز درباره این طرح سوال معتقد بود که براساس قانون به کارگیری نیروی از سوی معاون وزیر کشور در سال 90 بخشنامه شده است اما اکنون وقت رسیدگی به این امر نیست با این طرح سوال مخالفت کرد و گفت: طرح این سوال به نظر همه اعضا نرسیده است.

وی عنوان کرد: من در سال 92، تنها مخالف انتخاب شهردار بودم و گفتم باید فرد بهتری بیاوریم اما اعضا به نظر من رای ندادند و امروز برای برکناری شهردار سخن می‌گویند در حالی که باید به وی فرصت دارد؛ از وی پاسخ خواست نه اینکه با جنجال بخواهیم به خواسته خود برسیم.

مخالفان ژست‌های ژورنالیستی می‌گیرند

شهردار آمل نیز در سخنانی عنوان کرد: برخی اعضای شورای شهر در برابر رسانه‌ها ژست‌های ژورنالیستی گرفتند.

به گزارش ایسنا، سخنان دو به دو و نظرات مختلف درباره طرح سوال از شهردار درباره به کارگیری نیرو موجب شد تا پس از دو ساعت از گذشت زمان جلسه، رئیس شورای شهر از خبرنگاران بخواهد که صحن شورا را برای بررسی نامه‌ها ترک کنند و اینگونه ماجرای صف‌کشی موافقان و مخالفان شهردار آمل به جلسات بعدی شورای شهر کشیده شد.

 

گزارش از الناز پاک‌نیا-سردبیر ایسنای مازندران

9 thoughts on “روایت ایسنا از آنچه در جلسه طرح سوال از شهردار آمل گذشت”
  1. آقاي امير سليماني از چه واقعيتي فرار ميکني و جواب پاسخگويي نداري و فقط شورا را تهديد و الان هم حسابرسان را تهديد ميکني مگر زورگو هستي .مردم شهر آمل شهردار مستبد و زورگو نميخواهند به سوالات با سند جواب بده

  2. جالب هست!!!!!!!! کسی داره از شهردار برای جذب نیرو ایراد میگیره که خودش حداقل 4 نفر را در شهرداری جذب کرده. همین اقای …. باید جواب دهد که پسرش طبق چه قانونی جذب شهرداری شده؟ یا فرزندان اقای ب… مسئول ….قبلی شهرداری و داماد همین شخص چه جوری جذب شهرداری و اتش نشانی شدند؟ اقای ……. خواهرزاده شما چه جوری جذب شهرداری شدند؟ خانم …..فامیل شما چه جوری جذب شهرداری شدند؟ پسر اقای …. طبق چه قانونی جذب شهرداری شده؟ پسر اقای … معاون سابق شهرداری چه جوری جذب شهرداری شده؟ جالب تر اینکه مدرک تحصیلی هیچکدام از این کارمندان با شیوه کار در شهرداری همخونی نداشته مثلا از فوق دیپلک الهیات بگیر تا دامپروری !!!!!! ولی کارمندی را میشناسم که با 25 سال خدمت صادقانه و گرفتن چندین تشویق نامه فرزندش که با مدرک مهندسی معماری بوده را نگذاشتند در شهرداری مشغول به کار شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اقای نصیری اگر مدرکی در باره ان کارمند بخواهید در اسرع وقت تقدیم میکنم……………

  3. آقای ….. حق دارند که بررسی به نحوه جذب در شهرداری را نخواهند که بررسی شود چون خود ایشان از کسانی است که در این امر (یعنی معرفی بستگانش برای مشغول به کار شدن) جزء افراد پیشرو میباشند و فقط در اتشنشانی تعداد زیادی از بستگان نزدیکش(دختر ، برادرزاده ، خواهرزاده و …) مشغول به کار هستند …

  4. شورا عزیزم شهرمان آمل شهردار مردمی میخواهد خواهشا کار این زور گو را تمام کنید

  5. هر چه بگندد نمکش میزنند.وای به روزی که بگندد نمک.هر کی پارتی داره تو ادارات شهر زیر کولر میشینه اما اون آدمای لایق و تحصیلکرده باید تو گرما عرق بریزه یا تو خونه بیکار بشینه.

  6. دوره زورگویی و اربده کشی تمام شده یکی به این آدم مستبد و کوته فکر حالی کنه خیلی جالبه که همه سکوت کردن!!!!!!

  7. هر فرد ساده لوح که به شهرداری مراجعه کنه متوجه تشکیل باند …. میشه تا چه برسد به آدم . . .

  8. تصمیم قاطع و درست نگرفتن اعضا شورا نشاندهنده ضعف و . . . شوراست.

  9. همتون مثل همین.ملت و سر کار نذارین.تو کدوم دوره ،شهردار یا شورای شهر، اتفاق خاصی رو برای شهر رقم زدن ،یا یه نکته ی مثبت رو ایجاد کردن چه ساختار و زیر ساخت مهمی در شهر ایجاد شد شهر آمل نسبت به شهر های دیگه چه پیشرفت انفجاری داشت؟ هیچی.این روال همینجوری تکرار میشه .هر سری یه گروه می آن میگن ما بهتریم.تو همه دوره ها این اختلاف حساب ها و این پارتی بازی ها بوده تو این دوره هم هست تو دوره ی بعدی هم خواهد بود.البته امیدواریم نباشد ولی همشهریان عزیز خانه از پای بست ویران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *