جلسه علنی شورای اسلامی شهر آمل با حضور تمامی اعضا، شهردار، مدیرعامل سابق سازمان تاکسیرانی و حسابرسان مستقل با طرح سه سوال که از سوی تنی چند از اعضای شورای شهر مطرح شده بود، برگزار شد.

خسرو ابراهیم زاده رییس شوراضمن خیرمقدم به اصحاب رسانه با اعلام این نکته که جلسه امروز پیرامون سوالات ذیل تشکیل شده از اعضا خواست که مشارکت فعال داشته باشند.

مباحث مطروحه

صورتهای مالی سازمان تاکسیرانی

مغایرت های مالی جایگاه CNG

نحوه ی جذب نیرو در شهرداری آمل

به گزارش هراز نو در ابتدای جلسه مدیرعامل سابق و ذیحساب سازمان گزارشی را در خصوص وضعیت صورت های مالی سازمان تاکسیرانی و همچنین جایگاه CNG ارائه نمودند.

کریمی با عنوان اینکه ما باید وقت بیشتری داشته باشیم به این نکته اشاره کرد که دفاتر حسابرسی سازمان گم شده که پیگیر آن هستیم تا بتوانیم این دفاتر را به حسابرس ارائه کنیم. گلی ذیحساب سازمان نیز با عنوان اینکه از سال ۹۱ تا کنون سازمان در ارتباط با جایگاه CNG جمعا بالغ بر ۵۲ میلیون تومان بدهکاری دارد اذعان داشت با تلاش همکاران اکنون وضعیت بهتر شده است.

حسابرسان : تخلفات محرز است

پس از این صحبتها حسابرسان مستقل ضمن بیان اینکه اطلاعات ثبت شده در در دفاتر تاکسیرانی با اطلاعات ثبت شده در شرکت نفت مغایرت دارد اذعان داشتند ما درخواست دفاتر حسابرسی سازمان را ارائه کردیم که متاسفانه تا کنون در اختیار ما قرار داده نشده است. حسابرسان به عدم ارائه لیست تامین اجتماعی و دارایی برای پرسنل تاکسیرانی نیز اشاره کرده و اعلام داشتند که پاداش عیدی و سنوات هیچ کدام از کارکنان پرداخت نشده که این همین موجب جریمه سازمان شده است.

وظیفه ما نظارت بر شهرداری و سازمانهای تابعه است

بعد از گزارش حسابرسان، ابراهیم زاده رییس شورای اسلامی شهر با بیان اینکه ما به مردم قول دادیم و می بایست پاسخگو باشیم اعلام داشت که با بررسی گزارش حسابرسان در تاکسیرانی نه تنها سود دهی نداشتیم بلکه ضرر هم دادیم. وی با بیان اینکه کارکنان سازمان سه ماه بوده که حقوق نگرفته اند اذعان داشت: چگونه است که ذیحساب سازمان اعلام می کند سازمان نزدیک به ۲۰ درصد در سال ۹۱ سود داشته که صورتهای مالی این را نشان نمی دهد؟!

ابراهیم زاده با بیان اینکه وظیفه ما نظارت بر شهرداری و تمامی سازمانهای وابسته به آن است از شهردار آمل خواستار توضیح در این خصوص شد.

 

شهردار :تخلفات مدیرعامل ربطی به شهردار ندارد

احمد امیرسلیمانی شهردار آمل در ابتدا با بیان اینکه حوزه فعالیت حسابرسان در دفترچه آنان ثبت شده گفت باید دید این حسابرسان در حوزه شهرستان آمل مجاز به فعالیت بوده اند یا خیر. وی با اعلام اینکه این مسایل ابتدا باید در شورای سازمان مطرح می شد سپس به صحن علنی شورا می‌آمد، یادآور شد: ابتدا باید فرماندار به عنوان رئیس شورای سازمان و اعضای هیات مدیره سازمان این مسایل را ببینند و بررسی کنند. این گزارش ها به شهرداری ارسال نشده که من خبر داشته باشم.

شهردار آمل در ادامه بیان داشت این حسابرسی به درخواست شورای سازمان و در زمان مدیرعاملی مهندس سبزعلی‌پور آغاز شده بود و ما خودمان این حسابرس را برای وضعیت سازمان انتخاب کردیم اما مهم این است که این گزارش مربوط به جایگاه سوخت است و هیچ ربطی به سازمان تاکسیرانی ندارد.

وی ادامه داد تخلفات مدیرعامل ربطی به شهردار ندارد و حکم مدیرعامل تاکسیرانی توسط فرماندار به عنوان رییس شورای سازمان امضا می‌شود، شهردار در این زمینه تنها پیشنهاد دهنده است؛

 

وظیفه شهردار پاسخگویی است

در ادامه جلسه علی قاسمی عضو شورای سازمان و سخنگوی شورای شهر بیان داشت بنده با امیرسلیمانی هیچ خصومت شخصی ندارم اما اینجا شورا است و خاله بازی نیست که آقای شهردار از پاسخگویی طفره می رود، ایشان به عنوان شهردار وظیفه پاسخگویی دارد و امروزم اینجاست که پاسخ دهد.

در این لحظه فضای جلسه اندکی متشنج شد که رییس جلسه اعضا را به سکوت و آرامش دعوت نمود.

بعد از صحبتهای علی قاسمی، مهندس تورنگ با اشاره به تلاش های شهردار عنوان نمود که طرح این مطلب در این جلسه ضرورتی نداشته و می بایست در ابتدا در شورای سازمان بررسی و سپس به صحن علنی شورا می آمد که این نکته با تذکر و واکنش رییس شورا مواجه شد.

 

باید ید واحد باشیم

در ادامه ی جلسه خانم خدیجه قدرت دیگر عضو شورا با بیان اینکه ما قصد استیضاح شهردار را نداریم گفت: چرا بعضی از اعضا در عزل و نصب مدیران دخالت می کنند؟ ما روزی که آمدیم هم قسم شدیم یک ید واحد باشیم و به فکر حل مشکلات مردم و شهر باشیم. باید دید مشکل از کجاست و حلش کرد.

 

باید به شهردار فرصت پاسخگویی داد

محمد پژومان نیز با بیان اینکه بنده در سال ۹۲ به شهردار فعلی رای ندادم گفت باید تخلفات را به شهردار یادآور شویم، اگر شهردار تغییر رویه ندادند ظرف ۱۰ روز باید پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: شهردار این حق را دارد که درباه علنی نبودن جلسه پاسخگویی خود نظر بدهد.

پژومان با اشاره به اینکه با تاکید بر سخن امیرالمومنین(ع) با کسی خصومت شخصی ندارم، افزود: باید تلاش کنیم ما از وظایفمان دور نشویم؛ تک تک اعضای شورا نسبت به عملکرد شهردار نقد دارند وی نیز انسان است و از خطا مبرا نیست اما باید روال قانونی طی شود.

 

جذب نیرو بدون آزمون استخدامی تخلفی آشکار

رئیس شورای اسلامی شهر آمل همچنین درباره سوال دوم این شورا از شهردار نیز بیان داشت: شهردار باید درباره جذب نیرو در شهرداری پاسخگو باشد چرا که از سال ۹۰ مطابق با بخشنامه وزارت کشور تمامی جذب نیروها باید از طریق آزمون استخدامی صورت می‌گرفت.

 

اسم اعضایی که نیرو معرفی کردند را نمی برم

امیرسلیمانی شهردار آمل در پاسخ به این سوال عنوان داشت: اعضایی که این سوال را مطرح کردند خودشان حداقل ۱۰ نفر را برای جذب معرفی کرده‌اند و برای حفظ شان آنها در حضور خبرنگاران نامشان را نمی‌برم اما این موضوع را کتبا به رئیس شورا اطلاع دادم.

خسرو ابراهیم زاده در پاسخ به این مدعا اینگونه بیان داشت: چه ایرادی دارد من بگویم چند نفر را وارد شورا کردم باید شهامتش را داشته باشیم و بگوییم تا همه در جریان باشند.

 

شورا عملکرد دوساله شهردار را بررسی کند

دکتر فرزین محمودی پاتی عضو هیات علمی دانشگاه در ادامه این جلسه اظهار داشت نباید درباره مسایلی حرف بزنیم که خود درباره آن مقصر هستیم.

وی با اشاره به اینکه به نفع شورای اسلامی شهر آمل نیست که وارد فضای ملتهب شود، گفت: شهرداری چندین و چند سازمان دارد نباید رسیدگی معطوف به تنها یک سازمان شود؛ شورا عملکرد دوساله شهردار را بررسی کند؛ نقاط ضعف و قوت او را بررسی کند اگر رای مثبت نیاورد او را برکنار کنیم.

 

با بالا گرفتن بحث خسرو ابراهیم زاده از خبرنگاران خواست تا جلسه شورا را ترک نمایند و در نهایت ادامه رسیدگی به حواشی پیش آمده به جلسه بعدی موکول شد.

 

در حاشیه

مقرر شد ظرف ۱۵ روز شهردار به سوالات اعضای شورا پاسخ دهد.

آذرگشت، قربانی و یوسف نژاد در طول جلسه هیچ حرفی نزدند.

یکی از خبرنگاران حاضر برای دومین بار بود که در جلسه حضور داشت.

بین خانم قربانی و اکبر یوسف نژاد و شهردار در چندین نوبت کاغذهایی رد و بدل شد.

رییس شورا برای بحث در مورد گزارش حسابرسی پای تخته وایت برد رفته و برای سایر اعضا توضیحاتی داد.

آقای تورنگ همچون جلسه قبلی شورا با حضور خبرنگاران موافق نبود.

 

 

11 thoughts on “کاغذ بازی مسافران دبی با شهردار /حسابرسان : تخلفات محرز است / شهردار :تخلفات مدیرعامل ربطی به شهردار ندارد /تورنگ : مخالف حضورخبرنگاران هستم / محمودی پاتی :شورا عملکرد دوساله شهردار را بررسی کند/”
  1. با سلام و احترام .
    بسم الله الرحم الرحيم
    «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» .
    ((اِنّا عَرَضنا الامانَةَ عَلی السّمواتِ وَ الاَرْضِ فَاَبَیْنَ اَنْ یَحْمِلْنَها وَ حَمَلَهَا الاِنْسانُ اِنّهُ کانَ ظَلُوما جَهُولاً))
    قال علي (ع):

    فَاِنّ الْوَالِی اِذَا اخْتَلَفَ هَوَاهُ مَنَعَهُ ذَلِکَ کَثِیراً مِنَ الْعَدْلِ.
    اگر هدف حاکم از مسؤولیت امانتداری نباشد ـ بلکه هدفش برآوردن حوایج شخصی باشد ـ این انگیزه حاکم را از اجرای عدالت باز می‏دارد
    خدا بخير كند . تو شورا يه بزرگ پيدا نميشه ختمش كنه ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    در عجبم كه چرا اين دو دسته بودن اتفاق افتاده ؟!!!!! بده بستان هاي شغلي و …؟؟ در آمل ؟؟ واقعاً باور ندارم . از صميم قلب براي اعضاي اين دوره شوراي شهر آرزوي عاقبت بخيري و عافيت دارم . اينجور ادامه پيدا كنه همو ناكار ميكنن . بنظرم يه بزرگ ( چه به لحاظ مسئوليت و چه به لحاظ كسوت ) بعنوان ناظر و فصل الخطاب بايد وارد داستان بشه .
    با تشكر
    خاك پاي آمليون
    امين آهنگ آملي

  2. آقاي شهردار از چه چيزي فرار ميکني لطفا تمام ادعاهاي خود را با دليل و مدرک بيان کن .البته اگر مدرکي داشته باشي

  3. واقعا برای …. متاسفم اقای مغلم یعنی شما باید بازیچه دو تا بچه شوید یعنی یک سفر دوبی اینقدر لذت دارد سکوت شما خیانت به ارای مردم است استعفا دهید اقای …. لعنت به دستانی که به شما رای داد که انگونه ارای مردم را خراب کنید

  4. تنها راه ادب کردن شهردار برکناری ایشان هست وگرنه با همین روند با …. بیشتر ادامه میدهد الان وقت مناسبی برای چیدن . . . هست.

  5. چرا با برخوردهای بی ادبانه معاون …… برخورد نمیشه . . . . ایشان …..از ……ر هستن.

  6. چرا صندوق و فرمهایی جهت ارزیابی عملکرد شهرداری در ورودی شهرداری وجود ندارد که بر اساس رضایت مندی ارباب رجوع تصمیم بر عزل و اصلاح استفاده شود.

  7. با سلام -واحترام :
    آقای ابراهیم زاده و آقای پاتی و دیگر اعضا شورا به غیر از سه چهار تن از اعضا که مردم در مورد آنها تصمیم می گیرند منتظر باشند
    ریاست شورا شهر مردم شفاف سازی می خواهند لذا اجازه دهید تا خبرنگاران بیشتری در جلسه حضور پیدا کنند .
    دومین موضوع اینکه لیست اسامی افرادی که جذب شدن را رسانه ای کنید ؟؟
    چرا موضوعات مطرح شده حسابرس رو رسانه ای نمی کنید ؟؟؟

    گم شدن دفتر حسابرسی یعنی چه آقای کریمی ؟؟؟چند روز وقت می خواهید که چه کار کنید دفتر رو پیدا کنید و یا …..

    آقای ابراهیم زاده مردم منتظر شفاف سازی جنابعالی هستند ؟؟ رای مردم به گردن شماست حال شما چگونه به رای مردم احترام می گذارید مردم در مورد شما قضاوت می کنند ..

    چرا در خصوص چند نفر از اعضا شفاف سازی نمی کنید کل شهرداری دارند در خصوص این افراد و سهم خواهی این افراد و سو استفاده این افراد حرف می زنند فقط لازم است که به عنوان ارباب رجوع وارد شهرداری بشوید تمام پرسنل دارند می گویند

    مردم از کار شهردار در خصوص مسائل مالی و باند بازی با افراد محدود شورا در شهر ناراحت هستند در تمام محافل حرف هستش چرا اقای شهردار حرف نمی زند ؟ اقای شهردار پشنهاد دهنده تاکسی رانی شما هستید ولی در برسی خیلی از مسائل به شما ربطی ندارد ؟؟

    اعضا شورا از ماده صد شهرداری چه خبر چرا موضوع رو رسانه ای نکردید و همه مردم شهر در خصوص جابجایی چند نفر ماده صد می گویند و یک نفری که جابجاند جالب هستش ؟؟؟

    چرا بعضی از حامیان شهردار که از بیرون ایشان رو حمایت می کردند دیگر حمایتی از انها دیده نمی شود ؟؟

    چرا کلا سکوت کردند ؟؟

    شنیده حاکی از این است که دوستان نزدیک چند باری به اقای شهردار برادرانه تذکر دادند که وارد این بازی نشود و ایشان گوش نکرد ؟
    از شهردار خوستند که با ابروی مومن بازی نکند ؟؟ منظور سبزعلی پور ؟؟ ولی ایشان گوش نکرد حال چرا جالب بود

    حال که معلوم است هیچ حمایتی از شهردار دیده نمی شود ؟؟؟

    چرا شهردار وارد این بازی شد خدا می داند ؟

    حال خود شهردار دید که خیلی از دوستان نزدیک که خیلی برای شهردار بودن و شهردار شدن ایشان هزینه دادند موضوعاتی مطرح جای سوال دارد خود رو کنار کشیدند ؟؟

    مردم منتظر هستند که شهردار جواب بدهد ؟؟؟

    آقای ابراهیم زاده مردم منتظر رفتن این و عزل شهردار از شهرداری هستند .

  8. از شهامت شورا بخاطر افشای حقایق و ایستادگی در برابر مشکلات متشکریم

  9. اعضاء موافق شهردار از قبل شهرداری منتفع می شوند و اعضاء مخالف البیته چند نفر منافع آنها به خطر افتاد

  10. واقعا برا شهری متاسفم که نه بزرگش ونه کوچیکش معلومه کیه .
    همه به هم بدهگار و وامدار همند این فقط شهرداری نیست خیلی جاها همینجوریه بی حساب و کتابه تو این شهر یه بزرگتری نداریم که بیاد بگه چه خبره اینا کین کریمی کیه شهردار درجلوش با صدای لرزان حرف میزنه جرات عرض اندام نداره کریمی اصلا خطشو نمیخونه.. این وظیفه رسانه است که حداقل با اطلاع رسانی بتونه اینجور مسایل در شهر رو کم بکنه …هراز نیوز ممنون از اطلاع رسانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *