نماینده منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس؛
ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک بزرگ هر دولتی به پیشرفت جامعه است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران جهت رفع مشکلات کتابخانه‌ی مرکزی ساری و هم‌افزایی در امور کتابخانه‌های شهرستان‌ها با نماینده منتخب مردم ساری و میاندورود در دفتر وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش هرازنیوز ، سکینه‌خاتون مهدیان‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان به همراه جمعی از کارشناسان ستادی اداره‌کل، برای پیگیری رفع مشکلات پروژه کتابخانه مرکزی ساری و هم‌افزایی در امور کتابخانه‌های شهرستان ساری و میاندورود، با عالیه زمانی، نماینده منتخب مردم ساری و میاندورود در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مهدیان‌پور طی این دیدار، با اشاره به نقش اجتماعی و فرهنگی کتابخانه‌های عمومی در جامعه بیان داشت: امروزه کتابخانه‌های عمومی به دلیل فعّالیت ها و خدماتی که ایفا می‌کنند، به‌منزله پایگاه‌های قوی فرهنگی و اجتماعی هستند و خدمات مؤثری جهت افزایش آگاهی و سطح فرهنگ به عموم افراد استان ارائه می‌دهند؛ لذا توسعه و تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی، دغدغه‌ی مهم استانی ما است که برای پیشبرد امور آنها به ویژه برای پروژه شهرستان ساری، نیاز به حمایت و توجّه مدیران داریم.

وی در ادامه افزود: در راستای تحقق عدالت اجتماعی و لزوم استفاده‌ی اهالی روستاها و مردم مناطق محروم از خدمات کتابخانه‌ای، ویژه‌برنامه‌های مختلفی در کتابخانه‌های روستایی داریم که ظرفیّت‌های مناسبی برای برگزاری دوره‌های آموزشی و خدمات اجتماعی خانواده‌محور بر مبنای موضوعات مورد تأکید است.

زمانی نماینده منتخب مردم شهرستان های ساری و میاندورود در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اهمیّت هم‌افزایی بیشتر، تصریح کرد: من بسیار اهل مطالعه هستم؛ نگاهم همیشه این بوده کسی که اهل کتاب باشد سرمایه‌گذاری خوبی برای خود انجام داده است. هر دولتی که بتواند فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ترویج دهد، کمک بزرگی به پیشرفت جامعه کرده است و در بین مردم هم محبوب است.

وی افزود: با توجه به اینکه در استان مازندران میزان جمعیت متأسفانه کاهشی است؛ باید با کمک مدیران دستگاه‌های مختلف برای رفع این مشکلات برنامه‌های متعدد فرهنگی و علمی داشته باشیم و در این امر تلاش مضاعف کنیم.

محمد لطفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *