کمیته امداد محصول گفتمان انقلاب اسلامی است

رئیس کمیته امداد شهرستان آمل گفت : کمیته امداد محصول گفتمان انقلاب اسلامی و مبتنی بر منظومه فکری امام خمینی (ره) است.
به گزارش پایگاه خبری هراز نیوز ، حسن قربانی  با بیان اینکه در ادبیات امام خمینی (ره) محرومان کسانی هستند که حقوقشان پایمال شده است، تصریح کرد: امام نیز واژه “ولی نعمت” را برای این قشر استفاده کردند .
قربانی با بیان اینکه سابقه پی‌ریزی و شکل‌گیری این نهاد، به سال‌های پیش از انقلاب ۱۳۵۷ و حدود سال ۱۳۴۲ بر می‌گردد اذعان کرد :در آن زمان عده‌ای از همراهان امام (ره)، از طرف وی مسئولیت رسیدگی به خانواده زندانیان سیاسی را بر عهده داشتند.
این مسوول با اشاره به اینکه این نهاد، دومین نهاد پس از انقلاب ۱۳۵۷ است که به دستور حضرت امام خمینی (ره)، در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷، تأسیس شد و هدف از تأسیس آن، پشتیبانی از محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آنها اعلام شد خاطر نشان کرد : به منظور ایجاد تشکیلات مناسب و برنامه‌ریزی در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۶۶ و پس از گذشت ۱۰ سال از فعالیت این نهاد انقلابی اولین اساسنامه کمیته امداد امام(ره) نوشته شد .
قربانی با بیان اینکه این نهاد همیشه مورد اعتماد مردم بوده است و این اعتماد سرمایه اصلی ماست تصریح کرد باید با شفاف سازی و اطلاع رسانی اقدامات، خدمت رسانی سریع و بی منت به نیازمندان افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد یک درمانگاه و اورژانس اجتماعی برای تسکین و توانمند سازی و خروج از فقر است گفت: درمان اصلی برای ریشه کنی فقر و محرومیت در گرو رشد اقتصادی کشور است که این امر با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی محقق می شود.
قربانی با بیان اینکه محرومیت محصول ضعف در اجرای عدالت است تصریح کرد : با اقتصاد انفاق می توان فقر را در جامعه از بین برد.

حسن قربانی رئیس کمیته امداد شهرستان آمل با تقدیر و تشکر از سایت هراز نیوز و همه رسانه هایی که در کار خیر شریک می شوند اذعان کرد : ما باید قدردان مردم عزیز مان باشیم به ویژه همشهریان نیک اندیش و خیر آملی از همین فرصت از همه این عزیزان تشکر می کنم و از از مردم فهیم شهرستان آمل تقاضا دارم در جشن نیکوکاری که در پنجشنبه مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ برگزار می‌شود حضور حماسی داشته باشند .

گفتگو مریم اکبرپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *