کودکان و نوجوانان ، بیشترین قربانی حوادث چهارشنبه آخر سال

هراز نیوز – مازندران – رئیس پلیس پیشگیری استان بیشترین آمار قربانیان حوادث چهار شنبه آخر سال را نوجوانان و کودکان عنوان کرد و بر هوشیاری هرچه بیشتر خانواده ها در این زمینه تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هراز نیوز، سرهنگ” ولی الله گنجیان مقدم” با اشاره به خطرات ناشی از استفاده از مواد آتش زا و خطر آفرین، گفت : ترقه و ديگرموادمحترقه که نوعاً به صورت تركيبي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، می توانند در اثر جابه جايي، حمل و نقل، حرارت ،ارتعاشات صوتی و حتی ضربه منفجر شده وصدمات جبران ناپذیری را متحمل افراد کنند .

رئیس پلیس پیشگری فرماندهی انتظامی استان مازندران، با اشاره به این که بيشترين قربانيان چهارشنبه آخر سال كودكان و نوجوانان هستند، گفت : متاسفانه هرساله در روزهای منتهی به آغاز سال نو، روزهایی سخت و دلهره آور برای بعضی از خانواده ها رقم می خورد که یاد آرور حوادث تلخ و ناگواری برای آنان بوده است.

سرهنگ گنجیان، تصریح کرد: پرتاب ترقه و نارنجك‌هاي دست‌ساز، به ويژه از روي بام‌ها مي‌تواند خسارات فراواني به خودروهاي در حال عبور وارد و حتي منجر به مرگ عابران شود .

وی درادامه اظهار داشت:در برخورد مراسم چهارشنبه آخر سال که امروزه به صورت یک ناهنجاری اجتماعی در جامعه نمود پیدا کرده است ، پلیس علیرغم اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی ،اقدامات گسترده ای را با اجرای طرح های انتظامی و عملیاتی در دستور کار خود قرار داده است .

گنجیان مقدم با اشاره به این که پلیس با هرگونه هنجارشکنی ها و ایجاد مزاحمت برای مردم در چهارشنبه آخر سال برابر قانون برخورد خواهد کرد،گفت: از شهروندان انتظاار داریم همواره پلیس را درکنارخود ببینند و به هیجانی که حسرت در کمین آن است، نزدیک نشوند و وحشت دیگران را دستمایه ی شادی خود قرار نداده و نگذارند خاطره ای اندوه بار از بهار برایشان تداعی شود .

رئیس پلیس پیشگری فرماندهی انتظامی استان مازندران در خاتمه از شهروندان خواست: به محض مشاهده و یا اطلاع از عاملان تهیه و توزیع مواد محترقه مراتب را در سریعترین زمان ممکن به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند .

كشف 8 هزار عدد مواد محترقه در جویبار

گروه استان ها- مازندران- فرمانده انتظامي شهرستان جویبار از كشف 8 هزار عدد انواع مواد محترقه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هراز نیوز، سرهنگ ” اکبر درویشی “در تشریح این خبر گفت: به منظور جلوگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال طرح برخورد قاطع پليس با عوامل توزيع مواد محترقه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، افزود:در اجرای این طرح ماموران با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی دو نفر از عرضه کنندگان مواد محترقه در این شهرستان شدند .

وی، افزود: ماموران با هماهنگی های قضائی و انجام اقدامات پلیسی متهمان را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در بازدید از منزل آنان 8 هزار عدد مواد محترقه کشف کردند .

سرهنگ درویشی، تصريح كرد: این متهمان پس از تشكيل پرونده برای سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار در خاتمه از شهروندان، خواست: برای پیشگیری از حوادث ناگوار چهارشنبه آخر سال، در صورت شناسایی عاملان تهیه و توزيع مواد محترقه مراتب را از طريق مركز فوريتهاي پليس 110 اطلاع دهند .

دستگیری دو عامل تهیه وتوزیع مواد محترقه در شهرستان بهشهر

گروه استان ها – مازندران – فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از کشف 21 هزارو 198 عدد انواع مواد محترقه در اين شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري هراز نیوز، سرهنگ “ابراهیم شجاعی” در تشريح اين خبر ، گفت: به منظور پيشگيري از وقوع حوادث ناشی از مراسم چهارشنبه آخر سال طرح برخورد با عاملان تهیه و توزیع مواد محترقه در شهرستان آمل به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر،افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی پس از برسی های همه جانبه و تجقیقات پلیسی موفق به شناسایی دو نفر از عاملان تهیه و توزیع مواد محترقه و آتش زا در این شهرستان شدند .

شجاعی،خاطر نشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی ماموران در عملیاتی ضربتی متهمان را دستگیر و در بازرسی از منزل آنان 21 هزارو 198 عدد انواع مواد محترقه کشف کردند .

سرهنگ شجاعی ، با اشاره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده به دلیل سلب آسایش شهروندان و اخلال در نظم و امنیت عمومی به مرجع قضائی معرفی شدند، اظهار داشت: استفاده از هرگونه مواد محترقه و منفجره ای که موجب سلب آسایش شهروندان شود طبق قانون جرم بوده و پلیس با متخلفان و مجرمان در این زمینه برخورد خواهد کرد .

فرمانده انتظامی بهشهر در خاتمه از شهروندان ،خواست: برای پیشگیری از حوادث چهار شنبه آخر سال ضمن همکاری با پلیس در ایجاد نظم و امنیت عمومی،در فرزندان خود اين باور را ايجاد كنند، كه سلب آسايش ديگران، وسيله خوبي براي شادي و سرگرمي نيست و نباید با اشتباهات خود، اندوه و ماتم را جايگزين شادي آغاز سال نو کنند.

کشف 2 تن چوب جنگلی قاچاق درشهرستان سوادکوه

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از کشف 2 تن انواع چوب آلات جنگلی قاچاق از یک خودروی وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هراز نیوز، سرهنگ “مهدی خادمی” درباره جزئیات این خبر،گفت: ماموران کلانتری زیراب حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در یکی از محورهای این شهرستان به یک دستگاه خودروی وانت نیسان مشکوک شده و این خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف کردند و در بازرسی از آن، 2 تن انواع چوب آلات جنگلی قاچاق کشف کردند.

سرهنگ خادمی، تصریح کرد: چوب‌های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی سوادکوه در خاتمه با بیان اینکه طبیعت جزئی از حیات و زندگی انسان است و برای حفظ این جز مهم از زندگی باید همه همکاری کنند و احساس مسئولیت داشته باشند، افزود: همراهی و همکاری شهروندان در شناسایی و دستگیری مجرمان و متخلفان نقش بسیار مهمی در موفقیت پلیس در اجرای ماموریت‎ها و تولید امنیت اجتماعی پایدار در جامعه خواهد شد.

دستگیری عامل تهیه وتوزیع مواد محترقه در شهرستان بابلسر

گروه استان ها- مازندران – فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر از کشف 9 هزارعدد انواع مواد محترقه از یک واحد صنفی در اين شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري هراز نیوز، سرهنگ “عبداالله رضوانی” در تشريح اين خبر ، گفت: به منظور پيشگيري از وقوع حوادث ناشی از مراسم چهارشنبه آخر سال، طرح برخورد با عاملان تهیه و توزیع مواد محترقه در شهرستان بابلسر به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر،افزود: ماموران اداره نظارت براماکن عمومی پلیس امنیت عمومی این فرماندهی پس از برسی های همه جانبه و تجقیقات پلیسی موفق به شناسایی یکی از عاملان تهیه و توزیع مواد محترقه و آتش زا در این شهرستان شدند .

سرهنگ رضوانی،خاطر نشان کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی متهم دستگیر و در بازرسی از واحد صنفی و منزل وی بیش از 9 هزار عدد انواع مواد محترقه کشف شد .

فرمانده انتظامی بابلسر، اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

رضوانی در خاتمه با اشاره به اینکه بیشترین قربانیان چهارشنبه آخر سال کودکان و نوجوانان هستند از شهروندان ،خواست: فرزندان خود را از خطرات مواد منفجره و آتش زا آگاه کنند و آنان را از بازی با چنین موادی برحذر داشته و هرگونه اخبار و طالاعات در زمینه خرید و فروش مواد محترقه را به پلیس 110 اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *