هراز نیوز : مهندس ناصر رئوف  با بیان اینکه به منظور پیشگیری از وقوع این مشکلات و به حداقل رساندن خسارات و تلفات در زمان وقوع بحران بحث ایمنی و امنیت،پدافند غیر عامل به عنوان بیست و یکمین مبحث مقررات ملی ساختمان به این قانون اضافه می شود تصریح کرد :  در ساخت و سازهای موجود اجرای یکسری اصول پدافند غیر عامل ضروری است تا این ساختمان ها شامل تهدید هایی که ناشی از عوامل خارجی بخصوص حملات نظامی به کشور است.

وی با بیان اینکه  وقوع بحرانهای ناشی از بلایای طبیعی مهلک از یک طرف و پیچیده تر شدن جنگ ها و بکارگیری علوم و فناوری در جنگهای نوین چهره متفاوتی از پدافند غیرعامل را ایجاب کرده است تصریح کرد : ساختمان ها باید طوری طراحی شوند که در مقابل بارهای انفجاری هم مقاومت داشته باشند .

رئوف با اشاره به اینکه این گونه اقدامات دراکثر کشورهای دنیا انجام شده است و یا درحال اقدام است اعلام کرد : وزارت راه و شهرسازی برای تمام کشور برنامه پدافند غیرعامل و طرح آمایش پدافند غیر عامل را تهیه می کند.

رییس کانون مهندسین آمل  با اشاره به اینکه امروزه مردم برای ادامه زندگی نیازمند خدمات متفاوتی هستند اظهار کرد : مردم ما  احتیاج به محیط آرام و قابل سکونتی درون شهرها دارند و باید ایمنی و آسایش کافی داشته باشند.

رئوف در پایان اضافه کرد :  باید به جانمایی ساخت شهرک های مسکونی هم توجه داشت تا در نزدیک پادگان ها و فرودگاه های نظامی قرار نگیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *