هراز نیوز :مهندس مهدی یداللهی متولد 1361 آمل و فوق لیسانس کامپیوتر نرم افزار – عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات آیت الله آملی از آخرین دستاورد پژوهشی خود با هراز نیوز سخن می گوید به مناسبت هفته پژوهش این مصاحبه را تقدیم شما می کنیم

آخرین کار پژوهشی ما حل مساله جدول زمانی دروس دانشگاه با استفاده از الگوریتم ژنتیک در واحد آیت ا… آملی است .
دریک کار گروهی پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات آیت الله آملی یک روش جدید برای تنظیم جدول زمانی دروس دانشگاه ها و مراکز آموزشی با استفاده از الگوریتم های هوشمند ارائه شد.

به طور کلی مساله جدول زمانی به دو دسته امتحانات و دروس دانشگاهی تقسیم می شود که مساله جدول زمانی دروس دانشگاهی از مهمترین مباحث مطرح شده در این حوزه است.
وی با اشاره به این نکته که نتیجه این پژوهش به صورت مقاله ای در کنفرانس بین المللی در کشور ترکیه ارائه شده است، اظهار داشت : در مراکز آموزشی بخشی از افت تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان به دلیل عدم تنظیم یک برنامه استاندارد آموزشی از سوی مدیران این مراکز است ، برای مثال ارائه دو درس تخصصی در یک روز و پشت سرهم می تواند توان یادگیری فرد را کاهش دهد .
یداللهی ادامه داد : برای تنظیم یک برنامه درسی خوب متغیرهای بسیار زیادی دخیل هست ، به دلیل تکثر این متغیرها ، برنامه ریز توانایی اعمال تمامی آنها را در برنامه ریزی ندارد ، برای رفع این مشکل می توان از الگوریتم های هوشمند جهت تهیه برنامه ریزی مناسب استفاده نمود.
این محقق دانشگاهی با اشاره به مصادیق مشکلات برنامه ریزی سنتی یاد آورشد : اساتید و معلمان برای تدریس زمان های متفاوتی را به برنامه ریز مراکز آموزشی اعلام می کنند، از سویی مراکز آموزشی نیز دارای منابع و امکانات محدودی هستند و مساله دیگر این است که دانشجویان و دانش آموزان نیز برنامه درسی مناسبی که استاندارد های آموزشی را رعایت کند طلب می نمایند بنابراین پیچیدگی مساله بالا خواهد رفت .
یداللهی باشاره به کاربردهای الگوریتم مطرح شده در این مقاله بیان داشت : دانشگاه ها ، مراکز آموزشی و مدارس کشور می توانند با استفاده از نتایج این پژوهش به سمت تهیه برنامه ریزی آموزشی با کیفیت بالاتر و مطابق با استانداردهای آموزشی گام بردارند .
این عضو هیات علمی دانشگاه در پاسخ به سوال خبر نگار ما در خصوص کاربردهای آتی این پژوهش گفت : در حال حاضردر تلاشیم تا برای اولین بار در کشور در جهت تولید یک نرم افزار کاربردی با توانایی برنامه ریزی درسی هوشمند برای مراکز آموزشی گام برداریم .
مهندس مهدی یداللهی در پایان از تلاشهای مهندس ایوب رمضانی و مهندس مرصاد شعبانپور همکاران خود در این پژوهش قدردانی نمود .

24 thoughts on “گفتگو با مهندس مهدی یداللهی عضو هیات علمی دانشگاه”
  1. سلام من هم این کارو شروع کردم دوس دارم استاد بهم منابع بده تازه اگه کسی احساس مسکنه توانایشو داره بسم الله کسی جلوشو نگرفته شاید دانشجویی یه موضوعی مطرح بکنه که تواناییه انجامشو نداره این دلیل نمیشه ک استاد تا عمر دارد سمت اون پروژه نره و این پروژه رو کسه دیگه بنویسه
    علی محمودی از تبریز

  2. سلام این وصله ها به استاد یداللهی نمی چسبه متاسفانه یه ترمه ایشون به دانشکاه آزاد نور اومدن و من با این استاد عزیز درس دارم واقعا ایشون بی نظیر هستن واقعا باهمه وجود علمشونو در اختیار دانشجویان قرار میدن
    استاد واقعا بی نظیری

  3. چیزی که دیده شده و می بینیم با چیزی که جناب یداللهی در موردش پژوهش کرده دو چیز ،کاملا جدا از همه،که در دانشگاه اصلا پیاده نشده.

  4. جناب ناشناس اگه واقعا ادعا داری که درسته حرفت انقدر شهامت داشته باش که مستند و با دلایل قابل قبول ادعات رو ثابت کنی,مهندس یداللهی که گفتن اگه واقعا سندی در اثبات ادعات داری یا بهش ارائه کن یا براش میل کن.صرفا حرف زدن خشکو خالی نه تنها بی فایده هست بلکه کار نادرستی هم بشمار میره.

  5. سلام متاسفم که همیشه فقط ادعا سواد میکنی …ادعات این هست که خطا هات و اشتباهات کم هست ولی بر خلاف گفته هات هست متاسفم … .

  6. من هم جا داره همینجا از استاد عزیز قدردانی کنم و بگم که چیزی که الان از سی شارپ و شی گرایی بلدم رو مدیون این عزیز هستم و چراغ های زیادی در ذهن من روشن کرد که الان افتخار من این هست که دو درس طراحی الگوریتم و برنامه نویسی شی گرا رو دانشجوی این بزرگوار بودم.

  7. استاد یدالهی فوق العادست…
    هم از نظر شخصیتی هم سواد دانشگاهی و هم از نظر شیوه تدریس

  8. سلام استاد یدالهی شما بهترین استادی هستید ک دیدم و فوق العاده اید بی نهایت ازتون بخاطر تدریس فوق العادتون واقعا ممنونم…
    (دانشجوی ارشد جزا دانشگاه آیت ا.. آملی /1394)

  9. نه تایم تیبلینگ موضوعی بود که خودشون روش کار میکردن .و به عنوان موضوع تحقیق به چند نفر از دانشجوهاشون سپردن حتی موضوع من هم تایم تیبلینگ بود..
    و به همه پیشنهاد کردن که پیاده سازیش کنن.از چیزی اطلاع ندارید نظر هم ندید.
    مثل استاد یدالهی تو ایران هم نیست.
    یک استاد فوق العاده با سواد که زیر ساخت دانشگاهای ایران ایشونو محدود کرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *