به گزارش هراز نیوز به نقل از  فارس  دومین المپیاد رباتیک کشور پیش از ظهر امروز در مجموعه نفت محمودآباد آغاز به کار کرد و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.
رئیس دانشگاه دانشگاه پیام نور مازندران و رئیس ستاد برگزاری این المپیاد دقایقی قبل در آیین افتتاح دومین المپیاد رباتیک کشور اظهار داشت: مسئولان کمیته اجرایی این دوره از رقابت‌ها به طور شبانه‌روزی در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری مناسب مسابقات هستند.
صادقعلی موحدمنش تصریح کرد: برگزاری المپیاد رباتیک پیام نور کشور فرصتی است که آخرین دستاوردهای علمی در حوزه رباتیک در کشور بازبینی و در اختیار عمده دانشجویان و محققان علمی قرار گیرد.
رئیس دانشگاه پیام نور مازندران با اشاره به تحولات چند ساله اخیر در حوزه علمی یادآور شد: در طی چند سال اخیر بیشترین پیشرفت‌های عملی جهان در دو زمینه فناوری اطلاعات و ربات‌ها اتفاق افتاد تا این پیشرفت اطلاعات تا جای پیش رفت که در همه زندگی عامه بشر تاثیرگذاری‌اش را به وضوح نشان می‌دهد.
موحدمنش به تاثیرگذاری ربات‌ها در زندگی بشر اشاره کرد و یادآور شد: حضور ربات‌ها در زندگی بشر فصل جدیدی از تحولات در آینده است و دانشجویان کشور باید تلاش کنند تا از این تحولات دور نباشند.
وی به حضور 200 تیم شرکت در دومین المپیاد رباتیک پیام نور کشور اشاره  کرد و گفت: این المپیاد با حضور دانشجویان همه دانشگاه‌های کشور و شرکت نخبگان رباتیک 25 استان برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه پیام نور مازندران با اشاره به حضور حدود یک میلیون  و100 هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور کشور خاطرنشان کرد: این دانشگاه طی 20 سال گذشته تاکنون نقش اثرگذار در آموزش عالی کشور داشت و درصدد است با توسعه رشته‌های فنی و مکانیکی و ایجاد رشته‌های علمی جدید گام موثر در رفع مشکلات جامعه بردارد.
وی ایجاد اشتغال، بکارگیری نخبگان در سطح وسیع را دیگر اهداف دانشگاه پیام نور در سطح کشور عنوان و تاکید کرد: دانشگاه پیام نور با هدف سرمایه‌گذاری در بخش علمی سعی دارد بالاترین کارایی علمی را در کشور رقم بزند.
رئیس دانشگاه پیام نور مازندران تاکید کرد: اگر در طی سال‌های آینده در سرمایه‌گذاری انسانی در توسعه علوم جدید گام برداریم و اقتصاد دانش بنیان در کشور اثرگذارتر حرکت کند در طی 15 سال آینده کشور ما به عنوان بزرگترین قطب علمی کشور مود توجه قرار می‌گیرد.
وی تبدیل شدن ایران به کشور اول منطقه و بالاتر از آن رسیدن به قله‌های رفیع علمی را نیاز به سرمایه‌گذاری مناسب اعلام کرد و یادآور شد: باید بنیان‌های علمی در کشور تقویت شوند.
موحدمنش با اشاره به افزایش رشد مقاله علمی در کشور از دانشجویان به عنوان طلایه‌داران ایران اسلامی یاد کرد و بیان داشت: دانشجویان همه سرمایه علمی جامعه هستند و با نگاهی به 40 ساله آینده در جهان امکان دست‌یابی ایران به 10 کشور برتر علمی وجود دارد.
وی در پایان گفت: برگزاری المپیادهای علمی زمینه‌ای را فراهم می‌کند که دانشجویان با هدف‌تر و با انگیزه بیشتر کارهای علمی و تحقیقاتی را پیگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *