هراز نیوز :مهندس مهدی یداللهی متولد 1361 آمل و فوق لیسانس کامپیوتر نرم افزار – عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات آیت الله آملی از آخرین دستاورد پژوهشی خود با هراز نیوز سخن می گوید به مناسبت هفته پژوهش این مصاحبه را تقدیم شما می کنیم

آخرین کار پژوهشی ما حل مساله جدول زمانی دروس دانشگاه با استفاده از الگوریتم ژنتیک در واحد آیت ا… آملی است .
دریک کار گروهی پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات آیت الله آملی یک روش جدید برای تنظیم جدول زمانی دروس دانشگاه ها و مراکز آموزشی با استفاده از الگوریتم های هوشمند ارائه شد.

به طور کلی مساله جدول زمانی به دو دسته امتحانات و دروس دانشگاهی تقسیم می شود که مساله جدول زمانی دروس دانشگاهی از مهمترین مباحث مطرح شده در این حوزه است.
وی با اشاره به این نکته که نتیجه این پژوهش به صورت مقاله ای در کنفرانس بین المللی در کشور ترکیه ارائه شده است، اظهار داشت : در مراکز آموزشی بخشی از افت تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان به دلیل عدم تنظیم یک برنامه استاندارد آموزشی از سوی مدیران این مراکز است ، برای مثال ارائه دو درس تخصصی در یک روز و پشت سرهم می تواند توان یادگیری فرد را کاهش دهد .
یداللهی ادامه داد : برای تنظیم یک برنامه درسی خوب متغیرهای بسیار زیادی دخیل هست ، به دلیل تکثر این متغیرها ، برنامه ریز توانایی اعمال تمامی آنها را در برنامه ریزی ندارد ، برای رفع این مشکل می توان از الگوریتم های هوشمند جهت تهیه برنامه ریزی مناسب استفاده نمود.
این محقق دانشگاهی با اشاره به مصادیق مشکلات برنامه ریزی سنتی یاد آورشد : اساتید و معلمان برای تدریس زمان های متفاوتی را به برنامه ریز مراکز آموزشی اعلام می کنند، از سویی مراکز آموزشی نیز دارای منابع و امکانات محدودی هستند و مساله دیگر این است که دانشجویان و دانش آموزان نیز برنامه درسی مناسبی که استاندارد های آموزشی را رعایت کند طلب می نمایند بنابراین پیچیدگی مساله بالا خواهد رفت .
یداللهی باشاره به کاربردهای الگوریتم مطرح شده در این مقاله بیان داشت : دانشگاه ها ، مراکز آموزشی و مدارس کشور می توانند با استفاده از نتایج این پژوهش به سمت تهیه برنامه ریزی آموزشی با کیفیت بالاتر و مطابق با استانداردهای آموزشی گام بردارند .
این عضو هیات علمی دانشگاه در پاسخ به سوال خبر نگار ما در خصوص کاربردهای آتی این پژوهش گفت : در حال حاضردر تلاشیم تا برای اولین بار در کشور در جهت تولید یک نرم افزار کاربردی با توانایی برنامه ریزی درسی هوشمند برای مراکز آموزشی گام برداریم .
مهندس مهدی یداللهی در پایان از تلاشهای مهندس ایوب رمضانی و مهندس مرصاد شعبانپور همکاران خود در این پژوهش قدردانی نمود .

24 thoughts on “گفتگو با مهندس مهدی یداللهی عضو هیات علمی دانشگاه”
  1. تبریک به جوانان عزیز که فارغ از زد وبند های سیاسی و آنارشیست توهین وافتراوابهام افکنی به فکر نجات کشور از بن بست ها و اعتلای انند وعرض خسته نباشید

  2. نظر دانشجویان ایشون کاملا متفاوت با چهره ای که نشون دادید هست.

  3. مهندس یدللهی فرد توانایی در زمینه کامپیوتر همسنتد
    تنها مشکلی که هست سیستم دانشگاهی ایران است که با بی نظمی و بی تدبیری اداره می شود

  4. اگه اینکاره این ، چرا یه مقاله بین المللی در این مورد ندارین ؟؟؟؟؟

  5. ما که هیچ بدی ازش ندیدیم.با تشکر ازمهندس یدالهی عزیز.خیلی دوست دارم.

  6. انشاء الله كار ايشون مثل تدريس كردنشون نباشه

    الهي آمين

  7. استاد یداللهی از اساتید خیلی با سواد رشته کامپیوتر هستند من که هر چیزی از کامپیوتر بلدم رو مدیون ایشون هستم بزرگترین برتری استاد یداللهی اینه که علوم کامپیوتر رو در عمل به کار می گیرن و آموزش می دن و این خیلی ارزشمنده

  8. استاد خوبی هستند. تنها مشکل بزرگشون این هست که تحقیقات دیگران رو به اسم خودشون ثبت میکنند.time tabling موضوعی بود که کارتحقیق دانشجویانشون بود. متاسفم

  9. با سلام من دانشجو استاد بودم استاد فوق العاده ای

  10. با ناشناس موافقم.
    اما این مشکل همه گیر شده و متاسفانه تمام اساتید به این صورت عمل می کنن.
    “سرقت علمی” مشکل نظام آموزشی ماست.
    دانشجویی که پژوهش انجام میده اسمش باید در انتهای مقاله بیاد و استادِ فقط راهنما در ابتدا .

  11. با سلام
    اینکه کسی بخواد و بتونه به راحتی مقاله کسی رو به اسم خودش بزنه اونم تو این زمونه .. چیز بیخودیه… هزار راه برای افشا وجود داره کسی که اینجا بیان میکنه چرا رو در رو و پیش همه نمیگه که این استاد پژوهششو به سرقت برده..پس حرف ناشناس منطقی نیست…

  12. من با ناشناس موافقم. شدید

    علامت حاکم بزرگ رو هم دارم.
    احترام بگذارید.

  13. با سلام خدمت دوستان عزیز
    مرسی از نظرات سازنده شما
    اگر عزیزی فکر می کنه که اینجانب از نتایج پژوهش دیگران استفاده شخصی نموده ام خواهشمندم موضوع پژوهش و بخشی که استفاده نموده ام را حتما بطور ایمیل یا حضوری به اینجانب اطلاع دهد تا بررسی نمایم تا جایی که خودم اطلاع دارم تمام تلاشم این بوده که دانشجویانم از دیدگاه بالایی برخوردار بوده و دانش بالایی داشته باشند و در اکثر موارد نتایج پژوهشی خود را در اختیار آن ها قرار می دهم تا شیوه پژوهش کاریردی را بیاموزند. در هر حال از ناشناس عذر خواهی می کنم به خاطر به وجود آمدن این احساس. timetabling به مدت ۳ سال موصوع پژوهش اینجانب بوده حتی در سال ۸۹ نرم افزار آن به کمک برادرم در دانشگاه صنعتی شاهرود بصورت موفق اجرا گردید و مورد تقدیر قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *