كشاورزان و مصرف كنندگان سموم حتماً بايد اين كار را تحت نظارت كارشناسان انجام دهند.
 

استاندار مازندران گفت: بر اساس بررسي هاي صورت گرفته از سوي دانشگاه علوم پزشكي استان، ارقام مختلف برنج هاي مازندران فاقد هرگونه آلودگي است.
به گزارش روابط عمومي استانداري، ربيع فلاح جلودار در جلسه كارگروه سلامت و امنيت غذايي استان با بيان اينكه در ماجراي اخير ، دانشگاه علوم پزشكي استان به موقع و با جديت ورود پيدا كرد، بيان داشت: سودجويان برنج هاي وارداتي را كه داراي آلودگي بودند با بسته بندي هاي برنج مازندران در بازار توزيع نمودند كه موجب نگراني شده بود.
وي افزود: بر اساس بررسي هاي صورت گرفته از سوي دانشگاه علوم پزشكي استان، ارقام مختلف برنج هاي مازندران فاقد هرگونه آلودگي است.
فلاح در بخش ديگري از سخنانش موضوع نظارت بر نحوه توليد و توزيع سموم كشاورزي را بسيار مهم دانست و گفت: اين موضوع ارتباط مستقيم با سلامت غذايي جامعه دارد و نبايد به سادگي از آن عبور كرد.
استاندار مازندران با بيان اينكه قوانين و مقررات لازم براي برخورد با توليد و توزيع سموم غيراستاندارد وجود دارد، تصريح كرد: سازمان حفظ نباتات و فرمانداران در شهرستان ها وظيفه اجراي اين قوانين و نظارت بر واحدهاي توليد و توزيع سموم كشاورزي را بر عهده دارند.
وي با اشاره به اينكه متاسفانه سم بي كيفيت هم توليد مي شود و هم وارد مي شود، اذعان داشت: كشاورزان و مصرف كنندگان سموم حتماً بايد اين كار را تحت نظارت كارشناسان انجام دهند.
ربيع فلاح افزود: فضاي واحدهاي توزيع سموم نيز بايد فني و متناسب با شرايط و استانداردهاي موجود باشد.
نماينده عالي دولت در استان هم چنين بر ضرورت برخورد با واحدهاي بسته بندي و سورتينگ مركبات كه پروانه بهداشتي ندارند، تاكيد كرد.

برنج مازندران هيچ آلودگي ندارد/ضرورت نظارت بر برنج هاي وارداتي

One thought on “برنج مازندران هيچ آلودگي ندارد”
  1. از نظر معیار شما شاید آلوده نباشه ولی از نظر ازمایش ومعیار های بین المللی در کشور های دیگر به علت سموم موجود در برنج هیچ ارزش غذایی نداره و به عنوان مواد غذایی بدون کیفیت محسوب میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *