به گزارش هرازنیوز خبرگزاری رویترز روز جمعه بمبی در شمال لبنان دو مسجد را منفجر کرد. در این حادثه حداقل 42 نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند. در لبنان پس از شروع جنگ داخلی در سوریه نزاع های فرقه ای تشدید شده اند.

انفجارهای ظاهرا هماهنگ پس از جنگ داخلی در لبنان بزرگترین و مرگبارترین حوادث بودند. مردمی که در مسجد و در محل نماز جمعه بودند. اولین انفجار در مسجد تقوا توسط اسلام گرایان سنی تندرو انجام شد که طی آن حداقل 14 نفر کشته شدند. مرگ و میر در انفجار دوم که چند دقیقه بعد در خارج از مسجد السلام به وقوع پیوست بیشتر بود. وزارت کشور اعلام کرد یک موتور حامل 100 کیلوگرم مواد منفجره، منفجر شد. در صحنه انفجار به شعاع 50 متر سوراخی به وجود آمد.

صلیب سرخ لبنان اعلام کرد بیش از 500 نفر در این دو انفجار زخمی شده اند.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد بمب گذاری در لبنان را محکوم کرد و از مردم خواست با خویشتن داری متحد باقی بمانند و از نهادهای دولتی خود، به خصوص نیروهای امنیتی حمایت کنند.

حزب الله با صدور بیانیه ای در محکومیت انفجار طرابلس با ابراز همبستگی و همدردی با قربانیان اعلام کرد هدف مسببان این انفجارها دامن زدن به خشونت بیشتر در لبنان است.

فیاض گون وزیر دفاع لبنان هشدار داد با توجه به اینکه هدف این بمب گذاری ها کشاندن لبنان به جنگ فرقه ای است ما از مردم می خواهیم آرامش و هوشیاری خود را حفظ کنند.

ترجمه مریم مرادی  هراز نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *