” بسم الله الرحمن الرحیم ”
«الحمدلالله الذی الجعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومین علی بن ابیطالب و ائمه المعصومین(علیه السلام)»
امام خامنه ای(حفظه الله):
انقلاب اسلامي ايران در اين 34 سال، نه تنها از بين نرفت بلكه قوي تر، مستحكم تر، با عظمت تر و پُر فروغ تر شده است.
بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، واقعا هویدا وپیداست هر روز بر شرف،عزت،قدرت،حقانیت ملت شریف ایران افزوده می شود. و در مقابل این جبهه حق،به وضوح قابل لمس است که؛ روز به روز استراتژیک های به شکست خورده ،اصول فکری غلط ،بن بست لذت های مادی وتنزل جایگاه سیاسی،اقتصادی ،نظامی، استکبار جهانی و مخصوصا بی آبرویی صهیونیزم بین الملل و آمریکای جنایتکار پی می بریم.
بودند تاریخ سازان عرصه جهاد های مختلف که از جان و مال و ناموس خود برای  رضای حضرت ” الله “،گذشتند.
سیزده آبان  که مزین است به : “روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی” ، سه رویداد مهم و تاثیر گذار تاریخی که در این روز از سال رخ داده است رامی شود بررسی کرد وبرشمرد.
1-      تبعيد امام خميني(ره) در سال 1343 ، پیر جماران بود که با پشتوانه ای از مردم بصیر و فهیم ایران ، در آن زمان طاغوت و گردن کشی استکبار و سرکوب آزادی خواهی در وطن وجود داشت،  سال 1342 یک بیداری تاریخی  از بطن اندیشه باز اسلام عزیز را برای اولین بار در سطح جهانی کلید زد آنجا بود استکبار جهانی با مزدور داخلی اش
و با درک ناقصش تصمیم به تبعید این رهبر فرزانه نمود.
اما حرکت عظیم ملت فهیم ایران با رهبری بی نظیر امام خمینی (ره) بود که انقلاب اسلام پدیدار شد و مقدمه ای شد برای انقلاب مستضعفان جهان که بعد از سی و اندی سال پرتو های آن تجلی پیدا کرد.
2-      کشتار دانش آموزان بوسيله مزدوران رژيم پهلوي در سال 1357، موج انقلاب و آن  لذت اسلام ناب حتی در دل نوجوانان آن زمان رخنه پیدا کرده بود،رژیم ظالم و ستمگر پهلوی در مقابل حق مسلم آن مردم حتی به نوجوانان نیز رحم نکرده و دست به کشتار وحشیانه زدند امام طولی نکشید،این خون ها جاری و ساری بودن آن انقلاب را شدت بخشید و چون طوفانی سهمگین به پیکره استکبار جهانی  و مزدوران داخلی شان برخورد کرد،آن رشادت های مرد و زن،پیر وجوان و… بود که ظلم را بر نمی تابید و وسرانجام با فضل الهی بود انقلابی بر پایه اسلام ناب محمدی(ص) را برگزید و سلاله پاکش امام خمینی(ره) رهبر کبیر این انقلاب شد.
3-      تسخیر لانه جاسوسی در سال 1358،دانشجویان بصیر پیرو خط امام(ره) که بعد ها شهید این انقلاب بر شمرده شدند، با فعل بجا وبهنگام خود یک حرکت را که تا به آن زمان نظیر نداشته را جاری ساختند، این فتح الفتوح از سوی طلایه دارانِ شهیدِ شکست هیمنه ی شیطان بزرگ  بود که هیبت کوه مانند ولی پوشالی و کرم خورده  امریکای غاصب را به کاهی بی ارزش  و فرومایه تبدیل کرد و مهر رسوایی را بر پیشانی استکبار زد.
سیزدهم آبان  به عنوان نماد و مظهر ایستادگی و و چهره واقعی و مصمم ملت عزیز ایران برای رسیدن به هدف والا ی خود است.
پیر جماران  فرمود:آمریکا رأس تمام فساد ها  است.
امام خامنه ای(حفظه الله):جنگ بین ما و امریکا بر می گردد  به سال 1332 از زمان آغاز کودتای آمریکایی 28 مرداد،که با نقش مستقیم آمریکای غاصب و دروغ گو برای اینکه به منافع غصبی ، استکباری و استعماری خود برسد دولت مصدق سرنگون کرد و با همکاری با استعمار گر پیر(انگستان)، محمد رضای پهلوی را بر کشور مسلط نمود.
فضل الهی طولی نکشید انواری از رحمت را بر مردم مسلمان وغیور ایران تابید و سایه ی ظلم وستم و خفقان را از سر این ملت عزیز برچید.روز به روز به فضل خدا و برکت صاحب ایران عزیز امام رضا (ع) و خون پاک شهداء بر عزت وشرف آن افزوده می شود.
بعد پیروزی انقلاب اسلامی با وجود اینکه توطئه و تلاش های گوناگون آمریکا در 34 سال گذشته برای جبران شکست بزرگ خود در سال 1357 را شاهد بودیم،اما  شکست روز افزون و هر چه بیشتر این استکبار جهانی که نشانه های آن را می شود امروز در شمال آفریقا و منطقه بزرگ عربی  در جریان است و نفرت روز افزون ملت ها از امریکااست را شاهد و بینا هستیم.
در این مبارزه 60 ساله امریکا با ملت عزیز ایران ،پیروز این جنگ های نابرابر  وتحمیلی از سوی استکبار ملت سر افراز ایران است.
ما بسیجیان دانشگاه شمال آمل به عنوان پیرو خط امام خامنه ای (حفظه الله)، دلایل مان را با استناد از سخن های رهبر فرزانه انقلاب بیان می کنیم؛
-انقلاب اسلامی بعد این همه فشار از سوی استکبار نه تنها از بین نرفت بلکه مستحکم تر،محکم تر، با عظمت تر و پر فروغ تر شده است.
-با وجود ندیدن نسل جوان انقلاب،که حوادث انقلاب،دوران دفاع مقدس و امام(ره) را ندیده ولی با همان انگیزه و عزم راسخ در تمام جریانات انقلاب حضور دارد.
-عظمت روز افزون ملت ایران شخصیت امام خمینی(ره)،پیشرفت های علمی و سازندگی شناخته شدن در جهان به عنوان ملتی پولادین،بصیر ومقام و تاثیر گذار با دیدگاه های نو در مسائل منطقه.
-پیشرفت معنوی در کنار پیشرفت مادیو شکل گیری بهترین مردم سالاری در ایران ومشارکت عمومی.
این انقلاب همان انقلابی است که استکبار وعده شکست و نابودی چند ماه ی آن را می داد.
اما عقیده راسخ ما به عنوان بنده مسلمان وشیعه دوازده امامی بنا بر سخنان پرودگار حق و حقیقت در قرآن کریم  وروایات از  پیامبر معظم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)ائمه معصوم(ع) این است که سرانجام جهان بر دست صالحان خواهد بود و در این حکومت نشانی از استکبار مشاهده نمی شود ، وانقلاب ما که مقدمه ی انقلاب مستضعفان جهان شد که این انقلاب مستضعفان جهان نیزمقدمه ای خواهد شد برای انقلاب قائم آل محمد(عج) و پیرزوی نهایی صالحان بر ظالمان ومستکبران جهان(ان شاء الله)…
وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ(القصص-آیه 5)
“بسیج دانشجویی شهید غروی دانشگاه شمال آمل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *