رادیو فردا: «روز دوشنبه ۹ مرداد یک قاضی فدرال منهتن نیویورک گروهی از بازماندگان حادثه یازده سپتامبر را مجاز به دریافت شش میلیارد دلار غرامت از دارایی‌های القاعده و ایران کرد.»

به گزارش هراز نیوز :سایت رادیو فردا(Radio Farda)، روز سه شنبه 10 مرداد(July 31) نوشت: «روز دوشنبه 9 مرداد یک قاضی فدرال منهتن نیویورک گروهی از بازماندگان حادثه یازده سپتامبر را مجاز به دریافت شش میلیارد دلار غرامت از دارایی‌های القاعده و ایران کرد.»
این سایت ادامه داد: «روزنامه “دیلی نیوز” چاپ نیویورک با درج این خبر نوشت که به دستور فرنک ماس، قاضی فدرال، علاوه بر 110 تن از بازماندگان 11 سپتامبر، به 47 خانواده از قربانیان این حادثه از جمله خانواده خلبان هواپیمایی که به برج جنوبی تجارت جهانی اصابت کرد مبالغی از این غرامت دریافت خواهند کرد. این روزنامه می‌افزاید از آنجا که اسامه بن لادن، رهبر القاعده، در شرایطی کشته شد که دسترسی به دارایی‌های خانوادگی خود نداشت و طالبان نیز در حالت جنگ با آمریکا قرار دارد، دارایی‌های ایران در خارج از کشور هدف تیم حقوقی بازماندگان یازده سپتامبر خواهد بود.»
رادیو فردا افزود: «دی‌ماه 90، خبرگزاری رویترز خبر داد که قاضی جرج دنیلز، از دادگاه فدرال در منهتن نیویورک، در خصوص پرونده درخواست خسارت 100 میلیارد دلاری خانواده‌های قربانیان حملات یازده سپتامبر، با صدور یک حکم غیابی ایران، طالبان و القاعده را مسئول این حملات اعلام کرد. سی‌ام اردیبهشت‌ماه 90 نیز روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که دو عضو پیشین سازمان‌های امنیتی ایران در دادگاهی در شهر نیویورک شهادت داده‌اند که مقامات جمهوری اسلامی از قبل، از وقوع حملات یازده سپتامبر در آمریکا اطلاع داشته‌اند. به گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، یکی از این دو اطلاعاتی سابق که از ایران گریخته‌اند حتی مدعی شده‌است که حکومت ایران در طراحی حملات تروریستی به خاک آمریکا نیز نقش داشته‌است. هویت و جزئیات شهادت این دو مامور امنیتی سابق در پرونده‌های دادگاه علنی نشده، ولی به شکل محرمانه در اختیار قاضی دادگاه قرار گرفته‌است.»


رادیو فردا در مورد واکنش ایران به اتهامات آمریکا نوشت: «وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز چهارم دی‌ماه 90 اتهام دست داشتن ایران در طراحی حملات یازده سپتامبر را “سناریوسازی‌های ناشیانه” و “کاملاً بی‌اساس” خواند و رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه، در این مورد گفت که آمریکا با تکرار این‌گونه ادعاهای واهی در راستای اهداف سیاسی نامشروع خود صلح و امنیت بین‌المللی را به خطر می‌اندازد.»
به نظر می رسد اتهامات واهی آمریکا به ایران در مورد 11 سپتامبر صرفاً برای ایجاد بهانه ای جدید برای دست درازی به اموال ایرانی ها بوده است به خصوص که اوضاع اقتصادی آمریکا هر روز بدتر هم می شود! اساساً همه می دانند القاعده و طالبان از جمله گروه هایی هستند که توسط خودِ آمریکا ایجاد شده اند و تاکنون نیز کاری را جز تامین منافع آمریکا انجام نداده اند. القاعده و طالبان با بهانه دادن به آمریکایی ها، زمینه را برای غارت افغانستان و حضور نیروهای نظامی این کشور در پاکستان فراهم کردند. جالب است که بعد از گذشت سال ها هنوز آمریکا با این دو گروه در جنگ است و به بهانه خطر القاعده و طالبان حاضر به ترک افغانستان و پاکستان نیست!/ جام

One thought on “غرامت 11 سپتامبر را از اموال ایران برمی داریم!/سند”
  1. وقتی حکومت ما تا این حد در موضع ضعفه، آمریکا که هیچ، افغانستان هم حقابه رودخانه هیرمند را به روی ایران می بندد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *