مهدی چمران در مراسم بزرگداشت مقام آیت‌الله میرزاهاشم آملی و آیت‌الله ابوالقاسم فرسیو و همچنین یادواره سرداران و 55 شهید منطقه سجادیه با گرامیداشت شهادت حضرت زهرا(س) بیان داشت: آن حضرت یار پیامبر اسلام در شرایط سخت آغاز مبارزه با بت‌پرستان بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: آن حضرت بانوی نمونه عفاف و حجاب، همسرداری، ادب، احترام، مردم‌داری، عبادت، خلوص، تقوا، ایثار و گذشت در طول تاریخ اسلام بود.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور با اشاره ویژگی‌های معرفتی حضرت زهرا(س) تصریح کرد: آن چیزی که کمتر به آن اشاره شده ولایت‌پذیری آن بانوی اسلام بوده است زیرا تمام تلاش‌شان در راه ولایت و شهادت، استقرار حکومت عدل الهی و حکومت اسلامی امام علی(ع) بود همچنین ایشان نخستین فرد بعد از غدیر خم بودند که پیش از هر کس دیگری ولایت مقام امامت را درک و لمس کردند.

وی با اشاره به بیانات اخوی شهیدش مهندس مصطفی چمران اظهار داشت: او می‌گوید که چه درد بزرگی است انسان بتواند دنیایی را اداره کند و آنگاه او را خانه‌نشین کنند، بلکه این درد بزرگ برای انسانیت است نه برای امام نخست شیعیان.

چمران با اعلام اینکه در دنیای امروزی آنچه از مشکلات و دردها رخ می‌دهد از جهل‌اندیشی مستکبران صدر اسلام نشات گرفته است، گفت: ولایت فقیه نشات گرفته از ولایت معصومین در صدر اسلام و بعد آن است و امروز نیز دشمن بر سر ولایت فقیه با ما سر جنگ و نفاق دارد زیرا ما براساس ولایت فقیه حکومت اسلامی را برپا داشتیم و هم‌اکنون نیز با اوامر رهبر انقلاب این مسیر با موفقیت در حال سپری راه است.

وی با تاکید اینکه امروزه در دنیا بحث جنگ نرم امری مشخص است، اذعان داشت: اما ایران اسلامی در مقابل تبلیغات سوء دشمن تمام قد ایستاده در صورتی که بر عده‌ای خواص امر مشتبه شد.

چمران با اعلام اینکه حضرت زهرا(س) نیز در مقابل تبلیغات وسیع و شکننده آن زمان به تنهایی ایستادگی کرد، بیان داشت: کسانی غدیر را زیر سئوال بردند که خودشان در آن واقعه حضور داشته و شهادت به گفتار پیامبر اسلام دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در صدر اسلام انحراف رخ داد، گفت: یکی از دلایل این گفتار شبانه غسل دادن و کفن پوشیدن حضرت فاطمه(س) بود که هنوز نیز قبر مبارک‌اش برای شیعیان مخفی مانده است.

اسماعیل منصوری لاریجانی در یادواره سرداران و 55 شهید منطقه سجادیه آمل که با مراسم بزرگداشت آیت‌الله میرزاهاشم آملی و آیت‌الله ابوالقاسم فرسیو همراه بود، در مسجد امام سجاد(ع) این شهرستان ابراز داشت: شهید و شاهد دو اسم اعظم الهی هستند که در دعای مجیر نیز به این امر مهم اشاره شده است.

وی افزود: خداوند با این دو اسم اعظم شهد معرفت را به جان عاشقانش می‌چشاند همانطوری که شرط چشیدن شهد معرفت، توحید و حکمت اخلاص داشتن است.

این استاد برجسته عرفان و حکمت اسلامی با اشاره به اینکه مرز بین توحید و شرک در اخلاص است، اظهار داشت: مرز بین رحمان و شیطان نیز اخلاص محسوب می‌شود زیرا آن کسانی که برای خدا خود را خالص کنند خود خداوند خلوص او را برای همیشه حفظ می‌کند.

منصوری لاریجانی عالی‌ترین رتبه اخلاق را اخلاص قلب دانست و گفت: باید در طول شبانه‌روز ساعاتی را با شهدا خلوت کنیم و با رفتن بر سر مزار آنها بخواهیم تا از آن حال معنوی که خداوند به آنها عطا کرده نصیب ما هم شود.

وی در بیان عرفان و معرفت حضرت زهرا (س) و شهادت آن بانوی بزرگ اسلام بیان داشت: شهدا می‌توانند با توجه به آبروی بی‌حدی که در مقابل خداوند دارند غبار غفلت و حجاب‌های نفسانی را از جان و قلب ما پاک کنند.

مدیر موسسه حکمت علوی با اعلام اینکه باید انگیزه شهدا برای عشق‌ورزی به جنگ و شهادت رمزگشایی شود، اذعان داشت: شهدا به مقام والایی دست پیدا کردند که برای همیشه در نزد خداوند روزی خورده و دیگران نیز به حال و روز خوش آنها غبطه می‌خورند.

وی با اشاره به اینکه باید بسیجیان و سپاهیان ما سپاهی و بسیجی بمانند، یادآور شد: هر کس باید در ساحت وجودی خود تلاش کند و اگر شیطان در جایی از وجود انسان به اندازه یک خشت کوچک اقامت گزید بدانید که او در وجود آن فرد ادعای مالکیت می‌کند.

استاد برجسته عرفان و حکمت اسلامی با اشاره به مقام والای عرفانی و روحانی آیت‌الله میرزاهاشم آملی تصریح کرد: این عالم فقیه و مرجع تقلید بزرگ جهان اسلام در رفتار، کردار، روحیات و سکنات کم نظیر بود و همیشه در مسایل اجتهاد و عرفان زبانزد خاص و عام بود.

منصوری لاریجانی با تاکید اینکه آیت‌الله ابوالقاسم فرسیو نیز شخصیت والایی بود، گفت: این عالم بزرگوار در قاطع‌گرایی، زهد و پارسایی شهره بود البته باید زندگینامه این بزرگواران به تعداد کثیری چاپ و توزیع شود تا نسل جوان ما از همه جوانب زندگانی پربرکت‌‌شان الگوبرداری کنند.

4 thoughts on “یادواره سرداران و 55 شهید منطقه سجادیه آمل”
  1. در جلسه معنوی رییس شورای شهر آمل آقای علی قاسمی حضور نداشت اینها به فکر منافع شهر هزار سنگر نیستند بلکه به فکر مسایل سیاسی و منافع شخصی هستند

  2. آقای علی قاسمی که با رای مردم و قشر زحمت کش به شورای شهر راه یاف اکنون آنقدر کلف شد که در این چنین جلسه حضور ندارد.

  3. آقای قاسمی امسال قراره یادواره اخوی شهید گرانقدر خودش را در آمل برگزار کند
    خوب خیره ان شائ ا…
    آیا پرسیدین چرا امسال که انتخابات شورا نزدیک هست دست به این کار زده
    سوئ استفاده از اسم شهید
    آقای قاسمی از خون شهید بترس

  4. آقای فرماندار وامام جمعه کجا بودن
    اعضا شورای شهر کجا بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *