هراز نیوز : رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران با بیان اینکه برنامه آینده این دانشگاه افزایش رشته‌های فنی و مهندسی است، گفت: تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های گسترده در مازندران دایر می‌شود.

خبرگزاری فارس: راه‌اندازی گسترده رشته‌های تحصیلات تکمیلی در پیام‌نور مازندران

صادقعلی موحدمنش امروز در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار فارس در شهرستان محمودآباد با تشریح برنامه‌های این دانشگاه به سوالات خبرنگار فارس پاسخ داد.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران با بیان اینکه دانشگاه پیام نور بر اساس رسالت و اهداف خود چند برنامه مهم را در دستور کار دارد، تصریح کرد: توسعه آموزش عالی در تمام نقاط کشور و به ویژه در جاهایی که امکان توسعه آموزش عالی بر اساس روش‌های متداول و سنتی وجود ندارد از جمله برنامه های این دانشگاه است.

موحدمنش در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه  فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه به چه صورت است، بیان داشت: سیاست پژوهشی دانشگاه پیام نور انجام فعالیت‌های پژوهشی مورد نیاز سازمان‌ها، دستگاه‌ها و همچنین مناطقی که دانشگاه در آن قرار می‌گیرد بر این اساس که این دانشگاه باید یک مدل الگوی توسعه بومی محلی را ترسیم کند مورد نظر است.

وی مهم‌ترین هدف کنونی این دانشگاه را توسعه تحصیلات تکمیلی عنوان کرد و افزود: در این زمینه اخیراً دانشگاه پیام نور با توجه به نیاز جامعه تحصیل کرده و اقشار فرهیخته به تحصیلات تکمیلی، تلاش می‌کند دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری را در این دانشگاه دایر کند.

* پیام نور بزرگ‌ترین دانشگاه خاورمیانه

موحدمنش با بیان اینکه فرایند کلی سیستم آموزشی دانشگاه بر اساس یک نظام آموزشی خاصی شکل گرفته که بخشی به صورت سیستم نیمه‌حضوری و بقیه به صورت سیستم الکترونیک است، تصریح کرد: این فرایند به صورتی است که در آینده اگر زیرساخت‌های شبکه آموزشی دانشگاه تکمیل شود، زمینه توسعه آموزش عالی به آسانی برای همگان فراهم می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران ابراز داشت: با توجه به تجربه 20 ساله، این دانشگاه به عنوان یک نظام موفق آموزشی قلمداد می‌شود به این دلیل که سرفصل‌های آموزش عالی را کاملاً رعایت می‌کند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا این دانشگاه امروز به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه خاورمیانه مطرح بوده و بیشترین دانشجوی کشور را در خود جای داده، خاطرنشان کرد: دلایل مختلفی در این موفقیت نقش داشته که از جمله آن می‌توان به برگزاری آزمون و ارزیابی کاملا متمرکز و منابع کامل آن اشاره کرد.

* تقویت رشته‌های کشاورزی در کنار رشته‌های علوم انسانی

این مسئول ادامه داد: از همه مهم‌تر اینکه محدودیت‌هایی که در سیستم آموزشی متعارف و سنتی کشور وجود دارد در این دانشگاه دیده نمی‌شود بدین معنی که هر فردی که تمایل به تحصیلات در این دانشگاه را داشته باشد، به راحتی امکانات ادامه تحصیل برای آنها فراهم است در دانشگاه پیام نور وجود ندارد.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران درباره رشته‌های جدید این دانشگاه ابراز داشت: طی سال‌های گذشته با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور به سمت توسعه رشته‌ای علوم انسانی قدم برداشته، جای برخی از رشته‌های فنی و مهندسی در این دانشگاه احساس می‌شد.

موحدمنش با اشاره به اینکه با تقویت رشته‌های کشاورزی در سال‌های گذشته امروز قالب رشته‌های کشاورزی در کنار رشته‌های علوم انسانی در این دانشگاه وجود دارد، یادآور شد: برای آینده حدود 15 رشته فنی و مهندسی و همچنین هنر را در دستور کار قرار دادیم که امیدواریم با توجه به نیازهای استان، این رشته‌ها نیز توسعه پیدا کند.

* تجهیز مراکز واحدهای پیام نور از طریق شبکه‌های دانشگاهی

وی درباره جدیدترین خبر در این دانشگاه بیان داشت: برای دانشجویانی که در حال تحصیل در این دانشگاه هستند، امکان توسعه و تجهیز مراکز واحدهای پیام نور ازطریق شبکه‌های دانشگاهی از جمله توسعه آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها، سایت‌های کامپیوتر، توسعه شبکه الکترونیک و توسعه شبکه کتابخانه‌های این دانشگاه که از سال‌های گذشته در دستور کار بوده و تقویت آن در آینده، بهترین و مهم‌ترین خبر است.

موحدمنش مهم‌ترین خبر این دانشگاه را برای مشتاقان تحصیلات تکمیلی، دایر شدن رشته‌های وسیع و گسترده در مقطع کارشناسی ارشد در آینده‌ای نزدیک عنوان کرد و افزود: با یک برنامه‌ریزی مدون دوره‌های دکتری نیز در این دانشگاه دایر می‌شود.

* دایر کردن رشته‌های تحصیلی مرتبط با اصحاب رسانه و خبرنگاران

این مسئول تصریح کرد: در ابتدا با تعامل خوبی که با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران صورت گرفته، با برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت، نیازهای این قشر پرتلاش و تاثیرگذار جامعه را جواب دادیم و در حال فراهم‌سازی زمینه برای دایر کردن رشته‌های تحصیلی مرتبط با اصحاب رسانه و خبرنگاران به صورت آکادمیک و مقاطع تحصیلی هستیم.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران در پایان ابراز امیدواری کرد این نوید را به اصحاب رسانه می‌دهیم که این رشته‌ها نیز در آینده‌ای نزدیک در مازندران دایر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *