احمد منفردمعاون استاندارمازندران وفرماندارویژه شهرستان آمل در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سرشماری نفوس و مسکن از چهارم مهرماه  آغاز شد  و سرشماری امسال به دو شکل اینترنتی و دستی صورت می گیرد، تصریح کرد:میزان مشارکت مازندران نسبت به استانهای دیگر بسیار مطلوب بوده و تا به این لحظه  مازندران در کل کشور رتبه سوم را داردو  آمل دارای رتبه پانزدهم در استان است و این رتبه  از رتبه شهرهای بزرگ استان شامل ساری و بابل و قایمشهر بیشتر است.

معاون استاندار مازندران و فرماندار ویژه شهرستان آمل با بیان اینکه  در شهرستان آمل 67 هزار و 425 خانوار و جمعیتی برابر 205 هزار و 151 نفر به لحاظ خانوارهای شمارش شده اینترنتی 50درصد و به لحاظ جمعیتی 52.36 درصد در سرشماری نفوس و مسکن اینترنتی مشارکت کردند، یادآور شد: میانگین مشارکت مردم آمل، هم اندازه میانگین استانی است.

وی به افزایش مشارکت بالای شهروندان آملی در نام نویسی اینترنتی طرح سرشماری عمومی نفوس ومسکن اشاره کردو افزود:  میزان مشارکت در بخش مرکزی 84.04 درصد، دابودشت 97 درصد ، بخش امامزاده عبدالله 98 درصدو دشت سر 77.03 درصد بوده است.

منفرد با اشاره به اینکه مراکز سیار ثبت نام رایگان برای نخستین بار در استان در آمل راه اندازی شده است، بیان کرد: بیش از 20 نقطه سرشماری به صورت رایگان در شهرستان راه اندازی شد.

فرماندار آمل  با اشاره به نقش رسانه های خبری وشبکه اجتماعی که بیشترین اثربخشی در ثبت نام اینترنتی و بسیج همگانی وتحرک بخشی مردم برای نام نویسی داشتند اظهار کرد: برگزاری جلسه های مختلف وبازدیدهای مستمر از بخش هاو سطح شهرستان وهمکاری خوب ادارات و نهادهای و ایجاد 21پایگاه رایگان برای نام نویسی اینترنتی از مردم در افزایش وبالارفتن مشارکت مردم این شهرستان بسیار موثر بود .

وی با بیان اینکه سرشماری دستی از 28 مهرماه همزمان با سراسر کشور در شهرستان آمل نیز آغاز می شود، گفت: تعداد 117 نفربعد از گذراندن دوره های آموزشی و آزمون به عنوان مامورآمارگیری انتخاب وکارت شناسایی برای آنها صادر شده است و در کنار این افراد 21 کارشناس فنی و باتجربه که دربرگزاری سرشماری گذشته دراین شهرستان حضور داشتند، برکار ماموران آمارگیر نظارت خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *