راویان اخبار طوطیان شیرین سخن شیرین گفتار چنین از بزرگان ادب و سخن نقل می کنند.

کار نکو کردن از پر کردن است. اما تجربه نشان داد انسانهائی که اهل دانش، سواد، فرهنگ و حتی دانشگاه دیده اند برعکس آن عمل می کنند و به توصیه های دلسوزانه سر یاری ندارند، و هیچ هم از جامعه امروزه در گذر زمان نیاموخته اند که آیا در مقابل کاری که انجام می دهند مقبول آحاد مردم حوزه استحفاظی آنان است؟ و آیا در پرونده خدمتی آنان نمره قبولی از طرف همین مردم ثبت و ضبط شده است یا خیر؟

و پس از پایان دوره خدمتی از او بخوبی یاد می کنند؟ و یا اینکه خدای نکرده بعد از پایان خدمت حتی از شنیدن نامشان ابرو خم می کنند.

پس باید باور داشته باشیم با پیشرفت تکنولوژی جهان در دهکده جهانی قرار داریم و رفتارهای ما زیر ذره بین است، نتوانیم در پستهای مدیریتی و آن هم همواره با مردم سر و کار داریم، به اصلاح آنچه تا کنون باب طبع شهروندان نبوده بیاندیشیم و در پایان کوتاه مدت فرجه بازنشستگی هم شده رضایت عامه را در نظر داشته، و باز هم تجربه ثابت کرد این کار عملی خواهد بود در صورتی که طرف بخواهد. به هر حال بدون تفکر و احترام بخواست مردم شهری که با پرداخت مالیات آنان حقوق دریافت می دارند رواست ، عملی قهرآمیز همراه با عصبانیت انجام و آنهم در ملاء عام …

این سخن بزرگان اهل خرد و دانش است به انسانها هشدار می دهد با مردم چنان رفتار کنید، که اگر جان سپردید از فراق شما بگریند، و اگر زنده ماندید مشتاق معاشرت با شما باشند. این کیمیای سخن را هر انسان آگاه و با خردی باید آوازه گوشش باشد و آنرا سرلوحه کار و اقدامات روزمره اش قرار دهد.

کوتاه سخن اینکه شما شهروند عزیز اگر موافق هستید با نزدیک شدن نوروز خیل عظیم مسافران نوروزی از اقصی نقاط کشور بسوی و سمت مازندران همیشه سرسبز و زیبا بویژه کهن شهرمان آمل سفری و گذری دارندبه داربست کشیدن اتومبیل ها تحت عناوین و خلاف در میدان 17 شهریور باشند عنایت فرموده شما پاسخ دهید.

خدائی مردم شهرستان آمل لایق این هستند در قلب شهر در میدانی که بنام هفده شهریور نامگذاری شده داربست آهنی در کنار کیوسک پلیس درمنظر مسافرین نوروزی بار دیگر قرار داده و اتومبیل هائی را با پارچه نویسی بر بالای داربست قرار دهند!!آیا این پیام نشاط انگیز نوروزی است؟!

و این صدای پای چلچله هاست، که این روزها از دورترین نقاط کشور به آشیانه خود برگشتنه اند یا آهنگ عندلیب خوش الهام است که در سحرگاهان برشاخسار درخت خانه مان دلنوازی میکنند و هماهنگ با آواز روح بخش اذان صبح گاهی ناله سر میدهند .

بلبلی برگ گلی خوش رنگ در منقار داشت             و ندرآن برگ و نوا خوشناله های زار داشت

unname3d  unname6d unnamed

گفتمش در عین وصل این ناله و فریاد چیست گفت ما را جلوه معشوق در این کار داشت

گرچه بارها در مطبوعات نوشته بودم و به مسئولین انتظامی یادآوری نموده ام و حتی به فرماندار بی تکلف و محبوب وقت هم موضوع را حضوری در میان گذاشته ام.

پرسیدم: شمائی که مسوول سیاسی شهر هستید و به کلیه ادارات اشراف دارید آیا داربست در میدان 17 شهریور و نمایش اتومبیل هائی که رانندگان آن خلاف کار بودن و با پارچه نویسی از آندست موافق هستید؟ جواب بله اقدام انتظامی سبب بازدارنده گی از خلاف، و آموزنده است!!

سئوال: راکب خلاف کار بهر دلیلی مجرم است قانون سرنوشت آنرا در محاکم قضائی در دست با کفایت خود دارد، حسب قانون مجازات می کند نه مرکوب را، آیا شما در شهرهای همجوار چنین صحنه هایی از این دست با پارچه نوشته ها بدین متن، این اتومبیل بعلت حمل مواد مخدر، یا حمل مشروبات الکلی و یا بعلت رانندگی بد و حادثه آفرین سراغ دارید که مرکوب رابه داربست بکشند؟

 

سئوال: آیا مردم شهرهای همجوار تحمل چنین توهینی به خود را دارند؟

پاسخ: گفت این اقدام آموزنده است!!

و سرانجام اینکه اظهار داشتم وقتی تفکر شما این است حرفی ندارم!!

اما خواننده گرامی شما چه فکر می کنید؟ موافق نمایش فلان اتومبیل پراید، پیکان، وانت و ماشین های از این دست با آن پارچه نوشته های نامیمون در بهار دل انگیز در گذرگاه مسافرین نوروزی شهرتان هستید و چه برداشتی دارید؟

سئوال: آیا شهرداری و شورای شهر که این روزها در زیباسازی معابر و پارکها همت چشم گیری داشته و قطعاً دارند و با آذین بندی همین میدان به استقبال مهمانان نوروزی رفته، هر شهروندی رابا نگاه به آن به وجد آورده و می آورند و برای بروز و ظهور اهداف عالیتر خود و خدمت به شهرشان که نوید آنرا برای سال 93 در جمع خبرنگاران داده هماهنگی دارد یا خیر؟

شمائیکه در گذشتهای نه چندان دور نصب بنرهای تبلیغاتی سرپرست محترم فرمانداری و دیگر قبولی گرفته های قطعاً آشنائی دارید که چند صباحی نگذشت جمع آوری شده اند!!در بیان ، شرح مورد اشاره فوق شهرداری و شورای شهر مسئولیتی از این دست ندارند. و اگر دارند چرا سکوت کرده اند. یادآوری می نمایم ، در اکثر جهان پیشرفته کلید شهر در دستتان شهرداران آن دیار است، ما که شهردار باکفایتمان هم و غم خود را جهت عمران و آبادی زادگاهش مصروف می دارند ، چرا داربست به تزئین میدان 17 شهریور با رنگهای متنوع و پارچه های الوان کوچک با ، وزش بادهای بهاری به آدمها انرژی می دهند این نوعی دهن کجی نیست ؟باید ما و مهمانان نوروزی نظاره گر چنین داربست و اتومبیل های از این دست باشیم؟

بهر صورت روزگار عجیبی است ما که در خاورمیانه پر آشوب با دست آورده های تحسین آمیز تکنولوژی مدرن و داشتن متخصصین فداکارمان در امنیت و سر بلندی ایران به سر می بریم و افتخار میکنیم.متاسفانه باید به این نکته دردمندانه بسنده کنیم که گویا:

در شهرکوران یک چشم پادشاه است!!

آیا باید در زادگاهم آمل سرفراز ، شهر عالمان دین بر بالای داربست در میدان 17 شهریور اتومبیلی را به محاکمه بکشیم و به آن افتخار کنیم!! این کار زیبنده ماست!!

فعلاً همین –محمدعلی توللی

 

8 thoughts on “مسئولین شهر آمل بخوانند و وجدان بیدار انسانهای دلسوز قضاوت کنند+عکس”
  1. آمل و محمودآباد شهرهایی متفاوت از دیگر شهرهای ایران .حالا باید گفت هر کس که به مازندران پشت کرد رشد کرد.

  2. (داربست کشیدن بهتر از به دار کشیدن است)

    سلام بر آقای توللی و همه کاربران محترم
    بله!
    اتفاقاً در جایی که پند و اندرز و نصیحت های دائمی بسیاری از مسئولین (بخصوص مسئولین انتظامی و راهور) در کاهش بی احتیاطی ها و سیر صعودی جرایم و جنایات تأثیری ندارد، این روش گام بعدی برخورد مسئولین با متخلفان است که بهتر از به دارکشیدن افراد است. حتماً جنابعالی می دانید که به دارکشیدن(و به تعبیر قرآنی، قصاص) جانیان و مجرمان تاکنون در عرصه بین المللی هزینه های فراوانی برای سیاستمداران ما داشته و مکرّراً ما را به نقض حقوق بشر متّهم کرده اند امّا مقامات عالیرتبه کشورمان به هر نحو ممکن و با تمسّک به قرآن بر انجام این امر و اجرای عدالت اسلامی و قرآنی اصرار دارند و در آخرین مورد (حدود یک هفته قبل) هم وقتی اتحادیه اروپا ایران را ناقض حقوق بشر خواند، رئیس محترم مجلس با موضعگیری صحیح و کاملاً قاطعانه جواب دندان شکنی به آنها داد و با دفاع از اجرای این حُکم قرآنی و عادلانه، آنها را به کوتاهی در کمک به ایران اسلامی در مبارزه با موادّ مخدّر متّهم کرد و …الخ
    آقای عزیز!
    شما که در وادی خبر، اشعار شعرای نامی را به این اخبار روزمرّه سنجاق می کنید حتماً این بیت مولوی را هم باید خوانده باشید که گفت:
    پند فعلی خلق را جذاب تر / کآن رسد در جان هر باگوش و کر
    متأسفانه بسیاری از متخلفین و کسانی که قانون شکنی می کنند با هیچ توصیه و اقدامات نرم افزاری و شفاهی حاضر به عدم تکرار تخلفات خود نیستند و باید برای این افراد و این دسته از قانون شکنان راهی مثل روش مذکور (نمایش عمومی) را در نظر گرفت تا هم درس عبرتی برای خودشان باشد و هم هشدار برای دیگرانی که فکر می کنند می توانند به راحتی و با زد و بندهای آنچنانی تخلفات خود را تکرار کنند.
    میهمان نوازی شمالی ها و آملی ها ثابت شده و نیازی به ممانعت پلیس از انجام وظیفه شان نیست، چه بسا این حرکت و برخورد محکم و مقتدرانه پلیس، اتفاقاً مُهر تأییدی بر میهمان نواز بودن ما آملی ها در اطمینان بخشی به مسافران و میهمانان عزیز نوروزی در برخورد بی چون و چرای متولّیان انتظامی و امنیتی شهر برای آسایش و آرامش خاطر آنهاست.
    آقای محترم!
    فرمودید:
    “در اکثر جهان پیشرفته کلید شهر در دستان شهرداران آن دیار است و…”
    شما ظاهراً خیلی از مسائل را در ایران اسلامی اشتباه گرفته اید. اصل تفکیک قوا امری است که مسئولین در هر شهر و استانی ملزم به مراعات آن هستند اگر کلید شهر در دستان شهردار است پس دادستان (به عنوان نماینده قوۀ قضاییه)، نماینده آمل در مجلس(به عنوان نماینده قوۀ مقننه)، فرماندار، فرمانده انتظامی و….. چه کاره اند!!؟ شما که کلید را به این صورت به کلید دار می دهید(!) پس سهم و وظیفه دیگر مسئولین چیست!؟ لابد می گویید بقیه باید نوکر شهردار باشند(!)…. متأسفانه افکاری چون اندیشه حضرتعالی بود که گوشه ای از آن در دولت قبلی نمایان شد و فکر می کرد که فقط دولت باید همه کاره مملکت باشد! برای مجلس محدودیت تعیین می کرد و با تحریف فرمایش حضرت امام(ره) می گفت: مجلس در رأس اُمور نیست! و تفسیر می کرد که آن جمله مربوط به زمانی بود که نوع حکومت پارلمانی بود و …. همان دولت بود که برای قوۀ قضاییه تعیین تکلیف می کرد و تفسیر خودش را از قانون اساسی، بدون التفات به نظر شورای نگهبان به دیگران دیکته می کرد حتی تا جایی پیش رفت که ابتدای امر با تذکرات دلسوزانه و بعدها با هشدارهای مقتدرانه مقام معظّم رهبری مواجه شد و…. پس باید بپذیریم که هر مسئولی در شهر به انجام وظیفه خودش مشغول است و اینطور نیست که کلید را بر اساس خوشایندمان یک روز به این تحویل دهیم و روزی دیگر به آن! وانگهی اگر اینطور دریابیم که منظور شما فقط در آرایش و ویرایش نمای ظاهری شهر است باید بگویم شما بهتر است به جای گیردادن به داربست فلزی دو در چهار متری، به زباله ها و نمای بسیار زشت ورودی شهر آمل (که از پلیس راه فعلی شروع شده و تا سر کمربندی آمل و نهایتاً به میدان هزارسنگر ادامه می یابد) نیم نگاهی بیندازید که اتفاقاً بیش از نود درصد مسافران از این مسیر عبور می کنند و فرهنگ اجتماعی و ویترین شهرستان آمل را برای مسافران نوروزی به نمایش می گذارند! تابلوهایی با پایه های شکسته، طراحی های بسیار ضعیف، نبودِ یک انسجام در ساخت تابلوهای راهنما، نوشته های بسیار زشت با اسپری بر روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی (که نشان از قشون کشی منطقه ای و عصر حجری بین لیتکوهی ها و نوری ها دارد)، عدم غرس چند درخت در طرفین جاده(حداقل به مناسبت روز درختکاری که چند روزی از مناسبتش نمی گذرد) و ….. همه و همه از مواردی است که می توانستید وقت ارزشمندتان را در راه تحلیل وضع موجود و پس از آن به ارائه این پیشنهادات صرف نمایید نه اینکه قلم مبارکتان را به بهانه “نمایش عمومی یک خودروی متخلف” روی صفحه چرخانده و دل نهفته ها و نگفته های خود را چون تازیانه بر مسئولین انتظامی و امنیتی شهر (که مقتدرانه به انجام وظیفه مشغولند) فرود بیاورید!
    آقای عزیز!
    این اقدام شایسته نیروی انتظامی و نیروی قهریه اجتماع ما، نه تنها دهن کجی نیست که اتفاقاً عین احترام و ادای دِین نسبت به ما آملی ها و میهمانان عزیز نوروزی و دیگر هموطنان ماست که یا اینگونه اقدامات هنجارشکنانه برخی اراذل و اوباش مبارزه کرده و نمونه و گوشه ای از کارنامه شان را در دیدگان عموم به نمایش درآورده اند. حال که توفیق و افتخار قدردانی از زحمات این عزیزان را با قلم زدن نداریم خوب است به جای عدم تشویق و نیز تقدیر از نیروی انتظامی و مسئولین امنیتی، سکوت اختیار کنیم و با این نوشته ها، نمک بر زخم خانواده هایی نپاشیم که به نحوی تاکنون در چنگال این متخلفین گرفتار شده اند.
    آقای محترم!
    فراموش نکنیم “داربست کشیدن بهتر از به دار کشیدن است”….
    پس دیگر به این حداقل ها هم اعتراض نفرمایید!

  3. آقای توللی عزیز حال که صحبت از زیبایی کردی اشاره ای هم میکردید که محور میدان شده ایستگاه تاکسی و اتوبوس . اصلا آمل شده شهر استگاه تاکسیها.

  4. با تشکر از مطلب بسیار کارشناسانه ای که ایراد فرمودید، متأسفانه در برخی موارد شاهد رفتارهای ناهنجار این چنینی به بهانه تأدیب دیگران هستیم که من نیز آن را توهین به شهروندان میدانم

  5. حوابیه نیزوی انتطامیه یک چیز فراموش شده زشوههههههه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *