هرازنیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حکمی، اسماعیل نیلچیان را به سمت نخستین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ الاسلامی که هفته گذشته در حکمی محمد نجفی تروجنی، رئیس سازمان سابق کار و امور اجتماعی مازندران را به عنوان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب کرده بود، در اقدامی جدید و با فشار برخی مسئولان و نمایندگان استانی، اسماعیل نیلچیان مدیرکل سابق تعاون مازندران را به سمت مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران منصوب کرد.

مراسم معرفی نخستین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بعد از ظهر شنبه با حضور معاون وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار مازندران و یوسف نژاد نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان بخشهای تعاونی، کارگری و بیمه ای درمانی در مرکز استان برگزار شد.

محمدحسین فروزان مهر، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنانی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار در جامعه از اهداف اساسی دولت است، اظهار داشت: این مهم زمانی محقق خواهد شد که تمام نهادها با تعامل و ادغام وزارتخانه ای، سهم اشتغال را در برنامه پنجم توسعه ارتقاء دهند.

وی با بیان اینکه به واسطه عدم تناسب و نبود مهارت در جوانان دهه 60 اکنون بخش اعظمی از این تعداد بیکار هستند، اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حدود 9 درصد بخش اشتغال کشور را بر عهده دارد.

فروزان مهر گفت: بخش تعاون باید گامهای اساسی در توزیع عادلانه ثروت و عدالت گستری در عرصه جهاد اقتصادی صورت دهد تا بتواند بخشی از معضل جامعه که بیکاری بوده، رفع شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال باید سالانه 2.5 میلیون شغل جدید در طی سالهای برنامه پنجم توسعه در کشور ایجاد شود، افزود: این سهم در مازندران رقمی معادل 102 هزار شغل است.

وی خواستار توانمندسازی بخش خصوصی و استفاده بهینه این بخش از صندوق توسعه اعتبار ملی برای سرمایه گذاری خارجی شد و گفت: مازندران از استانهای پویا برای ثروت اندورزی و اشتغال پایدار در کشور است.

سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران نیز با تاکید بر حمایت بیشتر بانکهای استان از تولیدکنندگان اظهار داشت: بانکها باید در عین حال مراقب بوده که ثروتها و منابع بیت المال در مسیر صحیح خود هزینه شود.

وی با بیان اینکه وزارتخانه تازه تاسیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صف از ظرفیت نمایندگان مجلس استفاده کافی و وافی می کند، اظهار داشت: این استفاده بهینه و حداکثری باید در بین مدیران استانی این حوزه ها ساری و جاری شود.

طاهایی با بیان اینکه زمینه ایجاد اشتغال در بخشهای گردشگری و صنایع دستی در مازندران بسیار است، افزود: متاسفانه هنوز از پتانسیل ها و توانمندی های این بخش استفاده بهینه ای برای کاهش شاخص بیکاری در مازندران صورت نگرفته است.

علی اصغر یوسف نژاد، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت سنگینی در زمینه ایجاد اشتغال و ارتقاء شاخص های تعاونی در مازندران دارد، افزود: افزایش بهره وری و ایجاد اشتغال پایدار هدف اصلی مصوبه مجلس برای تشکیل وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است.

وی با بیان اینکه سهم اشتغال دستگاههای اجرایی مازندران باید ارتقاء یابد افزود: مجلس و دولت به صورت توامان باید به نفع تولید و اشتغال مازندران گام بردارند.

در پایان این مراسم با قدردانی از زحمات محمد نجفی تروجنی، برادر شهیدان نجفی که از مدیران ارزشی و مخلص بوده، تجلیل و اسماعیل نیلچیان مدیرکل سابق تعاون مازندران به عنوان نخستین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران معرفی شد.

منبع مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *