هرازنیوز: کشتی گیر آملی عضو تیم ملی کشتی فرنگی کشور که در جریان مسابقات جهانی ترکیه و انتخابی المپیک لندن از رویاروی با حریفی از رژیم اشغالگر قدس خودداری کرد، گفت: برای ورزشکاران ایرانی دفاع از مردم مظلوم فلسطین از کسب نشان طلای مسابقات جهانی ارزشمند تر است.

قاسم رضاییپس از بازگشت به زادگاهش آمل در جمع خبرنگاران افزود: دفاع از مردم مظلوم فلسطین و آرمانهای جمهوری اسلامی ایران از کسب نشان طلا در مسابقات جهانی ترکیه و گزینشی المپیک لندن برای هر ورزشکارایرانی مهم تر است.

وی ادامه داد: پس از استراحت در دور نخست باید در دومین دیدار به مصاف کشتی ‌گیر دیگری از رژیم صهیونیستی می‌رفتم اما از آنجایی که ورزشکاران و ملت ایران، رژیم جعلی صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسند، در دفاع از ملت مظلوم فلسطین از رویارویی با حریف اسرائیلی خودداری کردم.

ملی پوش مازندرانی وزن 96 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی و دارنده نشان برنز جهان درسال 2007 ادامه داد: با توجه اینکه از نظر جسمانی در سطح خوبی قرار داشتم با آمادگی خوبی راهی رقابتهای جهانی شدم و کسب نشان از ترکیه حتمی بود، اما با این شرایط از صحنه مسابقات جهانی کناره گیری کردم.

رضایی با اشاره به اینکه این فرصت برای من و محسن حاجی پور به وجود نیامد تا شایستگی ها خودمان را به حریفان جهانی نشان دهیم، تصریح کرد: اگر 10 دفعه دیگر در مسابقات آینده با حریفی از اسرائیل همگروه شوم برای ابرازهمدردی با ملت مظلوم فلسطین حاضر به مبارزه نخواهم شد.

وی ادامه داد: واقعا می گویم برای من و حاجی پور که از آمل در مسابقات جهانی حاضرشده بودیم، جای خوشحالی دارد که از رویایی رویی با حریف اسرایئلی حاضر به مسابقه نشدیم و دل مردم ایران را شاد کردیم.

این فرنگی کار شایسته مازندرانی تصریح کرد: استقبال خوب و شایسته ای مردم و مسئولان آملی برگزار کردند و فکرمی کنم اگر با نشان طلای جهانی بر می گشتم شاهد این استقبال پرشوری نبودیم.

رضایی، همگروه شدن با حریفان اسرائیلی برای کشتی گیران ایرانی را یک اقدام سیاسی برای تضعیف کردن پیشرفت کشتی فرنگی ایران بیان کرد و گفت: تیم کشتی ایران در چند سال اخیر، بهترین نتایج را در مسابقات جهانی کسب کرده و برخی عوامل برای اینکه جلوی امتیازگیری و پیشرفت کشتی ایران را بگیرند، به اقدام های ناجوانمردانه در جابجایی کردن گروه بندی کشتی گیران ایرانی کردند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه کشتی گیران ایرانی با این وجود با غیرت ایرانی در اوزان دیگر نشانهای طلا و برنز گرفتند و بهترین نتیجه را برای تیم ملی کشورمان رقم زدند.

دارنده مدال برنز جهان افزود: پس از مدتی استراحت تمرینات خود را آغاز می کنم و امیدوارم کادر فنی برای شرکت در رقابتهای گزینشی المپیک لندن به میدان بدهد و بتوانم برای دومین بار به المپیک بروم.

منبع مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *