رضا حاجی پور و وزیر جهاد

عیدی که حاجی پور از وزیر جهاد کشاورزی برای برنج کاران گرفت / کشت دوم برنج بیمه می شود / استقبال وزیر از سه طرح نماینده منتخب آمل

 

به گزارش پایگاه خبری هرازنیوز ، دکتر رضا حاجی پور نماینده منتخب مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی سه پیشنهاد مهم در حوزه ارایه داد که هر سه مورد مورد تایید وزیر قرارگرفت و کاظم خاوازی دستور پیگیری همه موارد را صادر کرد .

رضا حاجی پور در این دیدار گفت : یکی از دغدغه های برنج کاران مازندرانی این است دقیقا زمانی که آنها در حال برداشت محصول برنج هستند برنج خارجی در کشور توزیع می شود و این کمر کشاورزان را می شکند خواسته ما این است که حداقل در این بازه زمانی برنج خارجی وارد کشور نشود .

 

حاجی پور  با بیان اینکه موضوع دیگر مهم  برنج در مازندران، عدم توجه دولت به برنج کشت دوم و راتون است، مطرح کرد :   راتون یک محصول با ارزش است، این محصول دارای مزیت های فراوانی است هم از نظر غذایی و هم از نظر اقتصادی، این زراعت یکی از راه های موثر در افزایش درآمد کشاورزان بوده و نوعی صرفه جویی در مصرف منابع و آب نیز به حساب می آید.

وی با بیان اینکه خواسته برنج کاران  این است که دولت کشت دوم این محصول را مانند برنج کشت اول حمایت کند، مطرح کرد: محصول برنج کشت اول بیمه می شود  و همین موضوع موجب تشویق برنج کاران می شود، در شهری مانند آمل حدود 38 هزار هکتار زیر کشت برنج می رود که مسوولان پز آن را می دهند اگر بیمه  کشت دوم انجام شود تا کشاورز دلگرم شود حداقل 30 هزار هکتار مجدد زیر کشت خواهد رفت و این یعنی جهش تولید .

نماینده منتخب مردم آمل با ارایه گزارشی از اجرای  طرح پایلوت پرورش ماهی قزل در قفس   در آمل گفت : در این طرح کشاورز شش ماه اول برنج می کارد و در شش ماه دوم ماهی پرورش می دهد که علاوه بر سود آوری،  ضریب تبدیل پایین و تلفات کم و ارگانیک بودن محصول و استفاده ازکود حاصله از پرورش ماهی موجب افزایش تولید برنج، حذف کامل کوده شیمیایی درکشت برنج را به همراه دارد.

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی ضمن استقبال از طرح های نماینده منتخب مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت : در مورد  کشت دوم برنج قول مساعد می دهیم  که بیمه کشت دوم و موضوع خرید آن که در خواست شماست را عملی کنیم .

وزیر جهاد با اشاره به صحبتش با رییس جمهور درباره واردات برنج خارجی تصریح کرد : ان شالله با دستور رییس جمهور ، درخواست دوم نماینده منتخب مردم آمل را هم عملی می کنیم .

خاوازی طرح اجرا شده به صورت پایلوت در آمل را مهم دانسته و قول پیگیری برای حمایت از این طرح را داد .

در این دیدار نمایندگان منتخب سایر شهرهای مازندران هم حضور داشتند که طرح های دکتر حاجی پور مورد استقبال وزیر قرار گرفت .

رضا حاجی پور و وزیر جهاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *