هرازنیوز: به گزارش کمیته رسانه ای نمازجمعه بخش کن نماز عبادی سیاسی این هفته ۱۰ابان ۹۸به امامت حجت الاسلام یحیی صالح نیا وحضور امت خداجوی ومومن غرب تهران درحسینیه سراسیاب کن اقامه شد.

صالح نیاامام جمعه کن در ابتدا ضمن عرض قبولی زیارتها و عزاداریهای مردم شریف تهران گفت: محبّت مردم ما به اهل بیت پیامبر اکرم مهمترین سرمایه است و اگر همراه با تاسی به آن بزرگواران گردد قطعا حلال مشکلات خواهد گردید.
وی در ادامه افزود : اعیاد پیش رو در ماه ربیع الاوّل: میلاد پیامبر نور ورحمت و امام صادق علیه السلام و آغاز امامت امام زمان رابه مسلمین وشیعیان جهان تبریک گفت.
صالح نیا در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه آمریکا بعد از اختصاص بودجه های فراوان برای تضعیف نظام اسلامی اینک برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه بودجه اختصاص داده‌ از چندجهت قابل تحلیل است امریکا متوجّه گردیده است که با ایران نمی توانند مقابله نموده و باید جلوی نفوذ ایران اسلامی رادر منطقه بگیرند.
وی تصریح کرد: دوم اینکه آمریکا و غرب متوجه نفوذ ایران در منطقه گردیده اند و این نکات قابل توجّه است و هر دو نقطۀ امید بخشی برای ایران اسلامی است.
امام جمعه کن گفت :توضیح قاعدۀ کیش و مات در سیاست است و اگر fatf را در کشور عملیاتی گردد شطرنج بازان وسیاست مداران غربی آنقدر کیش مان می کنند که مات گردیم.
وی گفت:درجواب کسانی که می گویند بانکهای بزرگ بدون تصویب fatf با بانکهای ایران همکاری نخواهند کرد در سیاست به آنچه که گرفته اید دلخوش نمایید نه به آن چه که ممکن است بدهند و ابزارهای قدرت خود را به خاطر آنچه که آنها وعده می دهند نبایدکنار گذاشت.
وی درادامه افزود: دولت نباید اشتباهات قبلی خود بویژه پیش قدم شدن در تصویب و اجرای FATF را بدون گرفتن امتیاز قابل توجّه از غرب تکرار ‌نموده و آنچه که مبنای قضاوت‌ها درباره موضع رهبر انقلاب در قبال FATF است، بیاناتشان در دیدارهای عمومی است و اگر خارج از این چارچوب چیزی بخواهد به رهبر انقلاب منتسب شود، خلاف واقع است.
امام جمعه کن گفت: پیام یکی از نخبه هازشتی یک کاررابه نشان دادو محصولی دانش بنیان رونمایی گردید واز کسانی که کالارااختراع کردند وزحمت کشیدند تجلیل نگردیدو بجای آن برخی مسولین که تو عمرشان اسم پروژه را نشنیده بودند امدندو به اسم خودشان ثبت کردند.
صالح نیا به جهار نکته در خصوص تعامل حاکمیّت با مردم اشاره کرد وگفت:قبول مشکل بخشی از حل مشکل است و مردم برخی از مشکل نیستند بلکه درحل مشکل میتوانند نقش ایفا نمایند بعنوان مثال درخواست ارتباط بیشتر فعالان ازدواج و اشتغال با نهاد مردمی نماز جمعه برای غلبه بر این دو مشکل ومردم بازوهای نماز جمعه در محل کار خودشان هستند.
وی افزود : حضور مسولین در میان مردم و شنیدن حرف های مردم خوب نیست ضرورت است. هرمدیری بدون شنیدن حرف مردم تصمیم گیری مینمایدبداندکه دارد ظلم مرتکب میگردد.
صالح نیا خاطرنشان کرد:هر مدیری که باتصمیم گیری خود به مردم فشار واردمینمایدو یا در مقابل فشار بر مردم سکوت می نماید به حکومت اسلامی خیانت کرده است بعنوان مثال : در خصوص دستگیری برخی مسئولین وزارت جهاد کشاورزی همانها که با مردم این منطقه مشکل داشتند باید عرض کنم کسی که در حوزه ای خیانت می کنه در حوزه های دیگه هم امین نیست. عدم صداقت اینها در خرج بیت المال نشان می دهددر شعارهای خود برای حفظ محیط زیست هم صادق نیستند.
وی تصریح کرد:امّا تعجّب من از سکوت و گاهی همراهی نهادهای دیگر است که در زمانی که ما داد می زدیم آنها سکوت کردند و برخی در فشار بر مردم کن و نهاد نماز جمعه آنها را همراهی نمودندومردم در صحنه هستند. حاکمیّت بایدبیت المال و مردم را مدیریت نماید.
وی درپایان گفت :باتوجه به توصیه رهبرانقلاب دلسوزان عراق و لبنان اولویت‌ اول خود را علاج ناامنی قرار داده و امنیّت پایدار حق مردم این دوکشوراست وایران از پروراندن بغدادی توسّط آمریکا نگران نبوده که الان از مرگ مشکوکش خوشحال گردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *