تهران خواهر خوانده آمل …

دکتر عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی درباره درج برخی از مناطق جغرافیایی شهرستان آمل در کتاب درسی استان شناسی تهران به هرازنیوز گفت : خواهر خواندگى و يا جزء منطقه گردشگرى استان ديگر يا كشور ديگر امتياز است كه براى آن هزينه مى كنند منطقه گردشگرى بودن استان ديگر دليل مالكيت يا جزء ان استان شدن نيست مثلا مى گويند پكن با همدان خواهر خوانده و منطقه گردشگرى يك ديگر شدند يعنى اگر یک چینى آمد ايران منطقه سياحتى همدان برای گردشگری او در اولویت است و يا اگر تهرانى قصد منطقه زيارتى دارد قم منطقه زيارتى استان تهران است .

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد ؛ این بدان معنی نیست که تهرانى ها مالک آن گردشگرى هستند مالكيت يک منطقه بايد با تصويب تقسيمات وزارت كشور و تصويب دولت و تصويب مجلس باشد .

یوسفیان ملا اظهار کرد : استان ها پول خرج مى كنند كتاب چاپ مى كنند تا يك استان منطقه گردشگرى استان ديگر باشد تا توريست و مسافر بياييد و پول خرج كند اگر تهرانى نيايد مسافر خانه ها و هزينه آبگرم و اب اسك و .. چه خواهد شد اين یک امتياز است .

‌این مسوول در پاسخ به سوال هرازنیوز درباره واکنشش به عملکرد وزارت آموزش و پرورش اذعان کرد : البته اعتراض ما نبايد باعث حذف مطالب شود بلکه بايد نویسنده کتاب با توضيح بيشتری مى نوشت كه اين مناطق متعلق به آمل است و  تذکر داده شد.

نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : اما سوال و اخذ توضيح از وزيرآموزش و پرورش در دستور كار كمسيون فرهنگى است؛ كه چر ا  در متن کتاب توضيح ندادند این مناطق مربوط به مازندران است  ودرج مطالب با این شیوه  ايجاد شايبه و نگرانى كرده است كه حتما تا تصحيح مطلب دنبال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *