امام جمعه آمل گفت  : حمایت از تولید کالای داخلی فقر و بیکاری را ریشه کن می کند

به گزارش پایگاه خبری هرازنیوز ،  امام جمعه آمل در خطبه های نماز جمعه  17 فروردین 1397 گفت : در دنیای پر زرق و برق امروز بایستی در مسیری حرکت کنیم که کلام خدا ما را هدایت کند.

سید جلیل مرتضوی با تشریح بخشی از خطبه امیر مومنان (ع) در نهج البلاغه در باره متقین اظهار کرد : حلم یکی از ویژگی های انسانی است  که در مسیر خدا حرکت می کند .

امام جمعه آمل گفت : سال 1397 از سوی رهبر انقلاب سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد و ایشان امسال بیشتر مردم را خطاب قرار دادند تا هم تولید ملی را افزایش دهیم و هم از خرید کالای ایرانی حمایت کنیم .

وی با بیان اینکه متاسفانه کالا و جنس تولیدی خودمان را با مارک غریبه به فروش می رسانیم  تصریح کرد :صدا سیما به جای اینکه کالای چینی را تبلیغ کند بیاید به سمت حمایت و تبلیغ کالای ایرانی .

این مسوول با تاکید بر حمایت محصولات کشاورزی داخلی تصریح کرد : سالم ترین و با کیفیت ترین تولیدات کشاورزی را در دنیا داریم اما در حمایت از کشاورزی کم توجهی می کنیم . کشاورزی ما نباید نابود شود.

وی با اشاره به بیست فرودین روز ملی فناوری هسته ای تصریح کرد : خیلی از کشور ها باور نمی کردند که ایران به فناوری هسته ای دست پیدا کند اما امروز دنیا به این باور رسیده است و جوانان دانشمند ما این علم را بومی کرده اند .

مرتضوی  با اشاره به اینکه جوانانی که توانستند در هسته ای و نانو و امثالهم  به خود کفایی برسند در بحث اشتغال و اقتصاد هم می توانیم کار های بزرگ انجام دهیم تصریح کرد : اگر خود مان را باور کنیم  و ملت ایران را باور داشته باشیم و تکیه به بیرون ایران نکنیم از این مشکلات هم گذر خواهیم کرد .

امام جمعه آمل با بیان اینکه جوانان ما دنیایی حرف برای گفتن دارند عنوان کرد : اگرکالای مصرفی خودمان را ترویج کنیم و تولید کالای داخلی رونق یابد ، فقر و بیکاری ریشه کن خواهد شد .

وی با بیان اینکه دغدغه اکثر خانواده های ایرانی امروز شغل فرزندان شان در آینده است تصریح کرد : با مصرف کالای ایرانی بسیاری از بیکاری های فرزندان مان رفع خواهد شد .

وی در بخش دیگری از سخنانش از اقدامات ستاد تسهیلات سفر نورزی آمل از اقدامات فرماندار، نیروی انتظامی ، سپاه و بسیج و هلال احمر و کلیه دستگاه های مرتبط با طرح تشکر کرد .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *