هراز نو : پس از اخراج چندصد نفری تعدادی از کارگران شرکت کاله در آمل امروز منابع آگاه از افزایش این تعداد احتمالا تا هزار نفر خبردادند .

براساس این گزارش غلامعلی سلیمانی مرد شماره یک کاله  تلاش های بسیار زیادی انجام داده است تا بتواند از اخراج این افراد جلوگیری نماید اما مدیران پایین دستی راهی جز اخراج و تعدیل نیرو برای این شرکت نیافتند تا مرد اول کاله مجبور شود علی رغم میل باطنی دستور تعدیل نیرو را صادر کند .

کاله همواره  به عنوان یکی از  مهمترین نمادهای  اقتصادی برای آملی ها مطرح بود و مردم آمل غلامعلی سلیمانی را بخاطر کار آفرینی و ایجاد اشتغال برای هزاران نفر مورد تفقد واحترام ویژه قرار می دادند .

اما اخراج دسته جمعی کارگران و بسیاری از جوانان که به واسطه شغل ایجاد شده یا تازه تشکیل زندگی داده بودند یا درشرف ازدواج بوده اند تاثیر نامطلوبی بر روحیه خانواده هایشان  گذاشته است ، برخی از این افراد از فضای مجازی استفاده کرده با ارسال فایل های صوتی خواستار تجدید نظر غلامعلی سلیمانی در اخراج کارگران و حمایت مسوولان از کاله شدند .

شرکت کاله برای اولین بار به طور علنی در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی وارد صحنه شد و تلاش هایی را برای انتخاب شدن عزت الله یوسفیان انجام داده است ، ظاهرا این تلاش ها اکنون نتوانسته است موجب رفع مشکل کاله در بحران کنونی شود .

برخی کارشناسان رکود اقتصادی را دلیل اخراج کارگران کاله دانسته اند ، کاهش چشم گیر تقاضا در مقابل تولید و به عبارت منطقی تر عدم چرخه مالی کشور یا منطقه به صورت مثبت و بحالت دقیق تر عدم تمایل اعضای جامعه به خرید کالاهای بادوام و در برخی موارد خرید فقط کالاهای اساسی انهم با نسبت کاهش به دیگر دوران مالی از جمله مهمترین دلایل اقتصادی در کشور است .

20 thoughts on “غلامعلی سلیمانی هم کم آورد ؟”
  1. آقای سلیمانی با این کار فقط نام و محبوبیت خودش رو لکه دار کرد ایشون با پاداشهای چندصدمیلیونی به مدیران ارشد و حقوقهای نجومی به بعضی از آقایان در صدر امور ضربه بسیار بزرگتری رو به این شرکت وارد کرد گویا اخیرا تقاضای وام از دولت داشته اند که با مخالفت دولت روبرو شد و آتش این مخالفت گریبانگیر کارگران بی گناه شده است لذا از دولت محترم عاجزانه تقاضا دارم تا به این موضوع بسیار جدی رسیدگی کند

  2. وقتی حمایتی در کار نیست همین میشه.

  3. سلام حق با ایشونه تو همین کاله طرف با مدرک فوق دیپلم ماهی 7 میلیون میگیره من با مدرک ارشد هم شب کار با اضافه کاری ماه 1 میلیون میگیرم

  4. بجاي پرداخت 250 ميليوني به مديران ، كارگران بيچاره را بيچاره تر كرد.. خدا ازشون نگذره

  5. وقتی از چیزی اطلاع نداری نظر ندی سنگین تری. مرد مومن سولیکو متشکل از 20 شرکته یک شرکت نیست که روی درست یک شخص بگرده. مجموعه سولیگو نگهداریش هزینه و حمایت میخواد وقتی دولت و مسئولین حمایت نکنند من اگه جای آقای سلیمانی باشم همرو اخراج میکنم. ایشان جه گناهی کرده که باید جوابگو بی شغلی مردم باشه جوابگوش باید مسئولین باشن نه شرکت خصوصی.

  6. با سلام به همه نظر شما را به موارد زیر جلب میکنم
    1- کاله کار افرین است و دولت باید حمایت کند. (درست)
    2- کاله از دولت تقاضای کاهش مالیات و افزایش اعتبارات ارزی و وام دارد.(این حق هر کار افرین و صاحب صنعت در هر کشوری است)
    3- کاله به دلیل مشکلات مالی کارگران را تعدیل میکند(اینجا دیگه نمیشه، کاله یه شرکت تولیدی غذایی که نه تنها رکود بخش صنعت اسیبی بهش وارد نکرده بلکه به دلیل فعالیت در بخش تغذیه با همان شیب صعودی در حال کار است و تازه به خاطر همین رشد ،برای واردات دستگاه ها و مواد اولیه بیشتر نیازمند وام و اعتبارات ارزی می باشد!!! پس چرا اخراج کارگران : الف- ایجاد فشار به دولت برای تامین خواسته اش ب : عدم اشراف مدیران ارشد بالاخص اقای سلیمانی از دریافتی نجومی برخی مدیران میانی و بالا دستی که به تومان هشت رقمی هستند و … )
    4- اطلاعات درست با پردازش درست حتما تصمیمات درست را همراه دارد

  7. سلام
    منم از امروز دیگه تو کاله ی شیراز نیستم، چون یک سرپرست جدید آوردن
    با من و یک نفر دیگه تمدید نکرد
    الان موندم چکار بکنم، متاهل هم هستم
    ۱۲۰۰میلیون هم قسط دارم
    سابقه ی کار ۴ساله داشتم، به این شرکت چقدر عرق دارم
    اما یک به اصطلاح مسئول جدید اومد، نون ما رو برید

  8. با سلام. نمیدونم مطالبم خونده میشه یا نه؟مرد شماره یک کاش کمی روی عملکرد مدیران ارشدت دقت میکردی و این همه اعتماد نمیکردی ومیفهمیدی چ میکنن…..همسر من بعد۱۲سال زحمت تو این شرکت با نامردی کنار گذاشته شد چون اهل چابلوسی نبود. اهل خیانت وحرام خوری نبود. خداوند روزی رسونه اما این بی انصافی بی جواب نمی مونه نظارت کن اقای سلیمانی چون مسئولی. وباید روزی جواب بدی.

  9. سلام تو شرکت کاله کسی بنام کلایی داریم تو مدیران

  10. دوست دارم از کاله بیشتر بدونم برام بنویسید

  11. سلام همه تقصیرها رو نمیشه گردن آقا سلیمانی انداخت

  12. سلام در سولیکو کار میکردم هفده سال در سردخانه مسعول توزین وکارهای انبار و دوندگی در بیرون از بیمه گرفته تا …خلاصه اچار فرانسه با چهارصد تومن باز نشست کردن حتی مدرک تحصیل مان را درج نکردن که مبادا بیمه بیشتر بپردازند یعنی همه را جزع کارگر ساده الان با سه تا دختر ونوه با یک وسیصد ویک پسر تحصیل کرده بیکار حداقل حقوق را هم نمیگیرم من اقای سلیمانی را درک میکنم ولی مدیرعامل اون روز چرا حداقل حقوق ما را به بیمه درست رد نکرد الان من موندم و این بچه های بیکار چی کار کنم خدایا راضی هستیم به رضایت انصافی به مدیرعاملان بده تا نسبت به غیرت دیگران هم ارزشی قاعل باشند روزگار میگذرد

  13. چقدر آملی ها بی انصافند, شرکت اینهمه به کارگرهاش بها داد. حالا که شرایط سخت شده مجبور شدند در تمامی سطوح از مدیر تا کارگر تعدادی رو تعدیل کنند, مسئول دولته نه کارخانه و هیئت رییسه. والسلام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *