هراز نو : این روز ها مردم در محافل و نشست ها از تعداد زیاد افراد ثبت نام کننده برای کاندیداتوری  انتخابات مجلس آینده در شهر های مازندران بخصوص آمل  سخن می گویند  در گفتگویی کوتاه نظر علی اکبریان کارشناس مسایل سیاسی و فرماندار اسبق آمل  را در این خصوص جویا شدیم .

هراز نو : به نظرشما افزایش تعداد کاندیداها در آمل نسبت به دوره های گذشته چه دلیلی دارد؟

باسلام و  خسته نباشید در مورد سوال اول افزایش مشارکت کاندیداها در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را می توان دلایل مختلفی را برشمرد1-فراهم بودن دموکراسی اسلامی ومردم سالاری دینی در کشور 2-افزایش سطح معلومات ودانش آموختگان در جامعه3-پائین بودن دامنه سطح عملکردی نمایندگان وبرابری آن با نامزدهای فعلی ورشد آگاهی ،تجربیات واطلاعات ونخبگان جامعه 4-کمبود و خلاء قانونی در تشخیص توانمندی در صلاحیت علمی ومدیریتی.

 

هراز نو :به نظر شما چند نفر مهر تایید هیات نظارت رو دریافت می کنند؟  
هرچند این سوال در زمانی طرح گردید که رسیدگی صلاحیت نامزد ها توسط هیات های اجرایی روز پایان خود را سپری میکند وقطعا” برخی از نامزد ها به لحاظ عدم احراز اهلیت باید کنار گذاشته شوند وهیات های نظارت استانی برابرقانون پس اتمام رسیدگی هیات های اجرایی رسیدگی به پرونده های نامزدها را آغاز علی القائده تعدای از نامزدها به لحاظ عدم التزام عملی به اسلام وانقلاب رد صلاحیت خواهند شد هر نظر هیات نظارت شرط می باشد.

هراز نو : تعداد زیاد نامزدها چه تاثیری در سرنوشت انتخابات در آمل خواهد داشت ؟

به احتمال زیاد تعدد نامزد ها موجب حضور حداکثری در این دوره از انتخابات می شود،وازطرفی نامزد پیروز این دوره از انتخابات با رای پائین روانه مجلس خواهد شد ویا به مرحله دوم خواهد کشید،ورویداد مهم سیاسی در آمل خواهیم دید . با تشکر وامید به حضور حداکثری مردم در انتخابات سال 1394.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *