هراز نیوز :برنامه دیشب گزارش ویژه خبری شبکه دو سیما با حضور عباس سلیمی نمین رئیس دفتر تدوین و مطالعات تاریخی ایران و پژوهشگر مسایل سیاسی و موسی حقانی، معاون پژوهشی مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران در خصوص اقدامات خصمانه دولت انگلیس علیه ایران بر روی آنتن رفت .
در قسمتی از این برنامه عباس سلیمی نمین با اشاره  به حمله تروریستها در اردیبهشت سال ۵۹ به  سفارت ایران در لندن گفت :در آن ایام دانشجوی دکترا در لندن بودم لذا قرابت بیشتری با ماجرا داشتم. به هر حال وقوع این حادثه در اردیبهشت سال ۵۹ یکی از تاریک‌ترین نقاط تاریخ به حساب می‌آید.

وی افزود : متاسفانه پیگیری های بعدی ما هم بی نتیجه ماند وحتی وقتی خانواده شهید   چند بار به وزارت خارجه مراجعه کرده بودند مسئولین گفته بودند که مصالح انقلاب اسلامی بر این است که پرونده را پیگیری نکنید!

رئیس دفتر تدوین و مطالعات تاریخی ایران تصریح کرد :فکر می کنید چه کسانی بر روی این پرونده سرپوش گذاشتند : وزارت خارجه دولت موقت نبود بلکه در زمان آقای ولایتی خانواده شهدای موضوع سفارت ایران در انگلستان چندین بار در دوران آقای ولایتی به وزارت خارجه رفتند.و پاسخ نگرفتند .

این پژوهشگر مسایل سیاسی گفت :انگلیسی ها بسیار پول پرست هستند و حاضر نمی شوند منافعشان به خطر بیافتند .

وی ادامه داد : زمانی ما بخاطر اقدامات خصمانه انها اعلام موضع نموده بودیم ولی فردای آنروز رییس اتاق بازرگانی ما به اتفاق هیاتی به انگلیس سفر کرد این یعنی اقدامات دولت ما تاثیری در مبادلات تجاری ما ندارد .

3 thoughts on “عباس سلیمی نمین :وزارت خارجه زمان آقای ولایتی گفته بود ، مصالح انقلاب اسلامی بر این است که پرونده را پیگیری نکنید!”
  1. تعجب می کنم چرا رسانه ها این خبر را بازتاب ندادند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *