یک کارشناس غربی تصریح کرد: تسخیر سفارت انگلیس در تهران، واکنش مردم ایران به تهدیدهای نظامی اخیر دولت انگلیس علیه این کشور و تلاش‌های این دولت برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران بود.

به گزارش سایت اوباما، “کریس بامبری” کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با شبکه تلویزیونی راشاتودی با بیان اینکه عامل ملیت می‌تواند ایرانیان را علیه غرب متحد کند، تصریح کرد: بسیاری از ایرانیان از اساس مخالف تفکر تحریم علیه ایران یا هرگونه حمله ناتو به رهبری آمریکا و انگلستان علیه ایران هستند.

وی با بیان اینکه اتفاق دیروز واکنش ایرانیان به تهدیدات اخیر غرب به حمله و تحریم‌های جدید علیه ایران بود، تصریح کرد: در
منظر ایرانیانی که صلح طلب هستند و جنگ دیگری نمی‌خواهند، باید به آمریکا و انگلیس فشار وارد آورد تا نه تنها در فکر جنگ علیه ایران نباشند بلکه حتی در صدد اعمال تحریم دیگری هم نباشند و اتفاق دیروز، نمونه‌ای از تلاش ایرانیان بود.

سید محمد مرندی استاد دانشگاه تهران نیز طی مصاحبه‌ای با راشاتودی، تصریح کرد: تسخیر سفارت انگلیس در تهران پیام شدید و روشنی را به غربی‌ها مخابره کرد و این پیام حکایت از آن داشت که ایرانیان نسبت به تحریم‌ها خشمگین هستند و نمی‌خواهند با آنان اینگونه برخورد شود.
وی با بیان اینکه براساس باور مردم ایران دولت انگلیس در تلاش است تا مردم عادی ایران دچار سختی و رنج شوند، خاطرنشان کرد: این تحریم‌هایی که دولت انگلیس علیه ایران اعمال کرده است به طور مستقیم نظام بانکی و صادرات و واردات را هدف قرار داده است که این‌ها در ارتباط مستقیم با مردم عادی ایران هستند.
مرندی با اشاره به اینکه ایرانیان علاقه کمی به داشتن ارتباط با غرب دارند، خاطر نشان کرد که جهان در حال تغییر است و ایرانیان این  را می‌دانند که اقتصاد اروپا و آمریکا در حال افول است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *