پارک پلیس

 

هراز نیوز :در شورای عالی ترافیک آیین‌نامه تبصره یک ماده 15 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در خصوص نحوه مدیریت پارک‌ خودرو به  تصویب رسیده است .

بگذریم از اینکه براساس آیین‌نامه نحوه مدیریت پارک حاشیه‌ای و پارک‌بان‌ها براساس این قانون نیم ساعت اول توقف در طرح پارک‌بان رایگان است ولی پولش را از ما می گیرند .

نکته قابل تامل ،نصب بنر های اطلاع رسانی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان آمل آن هم در خیابان امام خمینی (ره) در واقع در بالای شهر ،با این مضمون می باشد که هرگونه توقف مورب و عمود در حاشیه خیابان ممنوع بوده و تنها پارک افقی در محدوده پارک بان مجاز میباشد ، با متخلفین وفق مقررات برخورد خواهدشد .

همانطور که به عرض رسید این اقدام پلیس یعنی نصب بنر های اطلاع رسانی و هشدار دهنده اگرچه فقط در بالای شهر هم باشد جای بسی خوشحالی ست  که پلیس قبل از اقدام قانونی به رسالت اطلاع رسانی خویش عمل کرده و رانندگان را از هرگونه اقدام غیر قانونی برحذر داشته است .

 

اما سوال اینجاست که چرا این بنر ها فقط در این خیابان خاصی از شهر نصب شده است ؟

و آیا سایر خیابانهای شهر مصون از این قانون هستند ؟

از سویی شما در خیابان امام رضا خصوصا در جلوی درب فرماندهی ستاد انتظامی آمل خودروهایی را مشاهده می کنید که به صورت عمودی پارک شده اند .

آیا پارک خودرو به صورت مورب و عمودی فقط در یک خیابان خاص ممنوع است ؟یا در همه جا قانون برای همه حتی ماموران زحمتکش ناجا هم برابر است .

این سیاست یک بام و دو هوای پلیس در اجرای قانون چه توجیهی برای شهروندان فهیم املی دارد !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *