بهره برداری از  CT آنژیوگرافی و SPECT-CT در ساری

سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران، گفت: راه اندازی دستگاه های پیشرفته CT آنژیوگرافی و SPECT-CT در بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) ساری، تحولی در تشخیص بیماری های قلبی و عروقی ایجاد خواهند بود. ‎

 

هرازنیوز:  سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران از راه اندازی دستگاه های پیشرفته CT آنژیوگرافی و SPECT-CT در بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) ساری خبر داد و گفت: این دستگاه ها تحولی در تشخیص بیماری های قلبی و عروقی ایجاد خواهند کرد.

حسینی‌پور در این خصوص اظهار داشت: دستگاه های CT آنژیوگرافی بر اساس پیشرفته ترین دستگاه های تشخیصی قلبی و عروقی هستند که در بیمارستان های پیشرفته دنیا مورد استفاده قرار می گیرند.

وی افزود: این دستگاه ها در تشخیص بیماری های قلبی و عروقی از جمله آنژین صدری، بیماری های عروق کرونر، سکته قلبی، نارسایی قلبی و بیماری های عروقی مغزی کاربرد دارند.

استاندار مازندران با بیان اینکه این دستگاه ها در بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) ساری راه اندازی شده اند، گفت: با راه اندازی این دستگاه ها، بیماران قلبی استان مازندران دیگر نیازی به مراجعه به مراکز پیشرفته در تهران و سایر نقاط کشور نخواهند داشت.

فرهاد غلامی نیز در مراسم راه اندازی دستگاه‌های سی‌تی آنژیوگرافی و SPECT-CT از تلاش های خیرین در تأمین بخشی از هزینه راه اندازی این دستگاه ها تقدیر کرد.

رئیس علوم پزشکی مازندران به تشریح جزئیات راه اندازی این دستگاه ها پرداخت و گفت: دستگاه CT آنژیوگرافی در شهریور ماه سال جاری تحویل و نصب گردیدو بخش CT آنژیوگرافی با مساحتی حدود 330 متر مربع آماده برای بهره برداری از دستگاه می باشد.

وی افزود: بابت نصب دستگاه و آماده سازی بخش (تغییر کاربری بخش دیالیز به بخش CT آنژیوگرافی و تجهیز آن) مبلغ 66 میلیارد ریال هزینه شده است که از مقدار هزینه فوق مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از طرف خیر محترم آقای محمد جواد عاشقان قبول زحمت شده است.

دکتر غلامی ادامه داد: در بخش CT آنژیوگرافی یک نفر متخصص رادیولوژی دوره دیده مدیریت امور را بدست گرفته است.

وی تصریح کرد : با عنایت به اینکه در بخش پزشکی هسته ای یک دستگاه SPECT قدیمی در حال فعالیت بوده است اضافه کردن دستگاه دیگر نیاز به توسعه فضای فیزیکی بخش داشته لذا 190 متر مربع فضا ، بازسازی و نوسازی شده و دستگاه آماده بهره برداری گردیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود : بابت نصب دستگاه و توسعه بخش (تغییر کاربری کتابخانه و بازسازی اتاقهای قبلی و تجهیز بخش) مبلغ 51 میلیارد ریال هزینه شده است و در بخش پزشکی هسته ای سه نفر متخصص پزشکی هسته ای به ارائه خدمت مشغول می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *