انتقال آخرین قطره‌های آب تنها چشمه طبیعی پلور

هرازنیوز – رضا شیخ پور – ادارات آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب روستایی و شورای اسلامی پلور، دست در دست هم، کمر به نابودی آخرین چشمه طبیعی پلور بستند.

تقریبا تمامی چشمه‌های طبیعی پلور در گذشته لوله‌کشی و برای مصرف ویلاداران و خوش‌نشینان منتقل گردید.

آنهایی هم که به هر دلیلی از دست‌شان در رفتند، امتیاز بهره‌برداری آنها به از ما بهتران برای صنایع آب معدنی تحویل گردیدند.

چشمه گل‌زرد از معروفترین چشمه‌های منطقه با چشم‌اندازی کم‌نظیر و دبی آب قابل ملاحظه، به عنوان یکی از مهمترین منابع آبی تغدیه کننده حیات وحش غنی منطقه و همچنین احشام و دام‌های حاضر در مرتع بودند.

البته که این چشمه هم از نگاه طمع‌آلود و دستبرد مسئولین محلی بی‌نصیب نمانده و عمده آب آن در سالهای گذشته جهت مصرف شرب روستا به دلیل گسترش بی‌رویه، منتقل شده بود.

حالا به آن اندک آب باقی‌ مانده چشمه هم رحم نکردند و در حال انتقال آن هستند. فارغ از آن که چشمه داخل مرتع درجه یک گل‌زرد، دارای طرح مصوب مرتع‌داری با بهره برداران قانونی می‌باشد.
یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان آمل پس از اطلاع از این انتقال، ضمن هشدار به ادارات مربوطه، در چندین مرحله جلوی فعالیت آنها را گرفته، اما متاسفانه شورای اسلامی روستا با سوءاستفاده از ظرفیت‌ مسئولین بخش و منطقه، با همراهی و همکاری ادارات آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب، کماکان در حال ادامه فعالیت می‌باشند.

بی‌گمان این انتقال آب، بدون در نظر گرفتن حقابه طبیعت، باعث اضمحلال و نابودی پوشش طبیعی و آسیب جبران ناپذیر به حیات وحش منطقه است که بایستی با استفاده از ظرفیت تمامی دوستداران طبیعت و سمن‌ها جلوی فعالیت آن گرفته شود، پیش از آنکه کار از کار بگذرد.

متاسفانه منابع طبیعی به تنهایی حریف این غوغاسالاران نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *