اکبر حسینی رییس اتحادیه خواربار و لبنیات شهرستان آمل:

برخی فروشگاه‌های زنجیره ای تبلیغات نادرست و اغراق آمیز انجام می‌دهند

به گزارش هرازنیوز/ رئیس اتحادیه خواربارفروشان آمل اظهار داشت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تخفیفات و اجاره‌های نامتعارف و تبلیغات نادرست قواعد و نظم بازار را بر هم زده اند و باعث جمع آوری و بسته شدن تعداد زیادی از واحدهای این صنف شدند.

اکبر حسینی رییس اتحادیه خواربار آمل با بیان اینکه برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای صنف خواربارفروشان عملکرد منفی دارند و قواعد موجود در بازار را رعایت نمی‌کنند اظهار کرد: این فروشگاه‌ها تبلیغات نادرست و به اصطلاح عوام فریبانه انجام می‌دهند، لذا نیازمند نظارت دقیق بر فعالیت آنها از طریق صنف مربوطه می باشند.

وی با اشاره به اینکه گاهی در تبلیغات فروشگاه‌های زنجیره‌ای شاهد وعده‌های تخفیفات نجومی مثلا ۴۰ درصدی هستیم گفت: در خصوص کیفیت و کمیت کالاهای موجود در این فروشگاه‌ها بررسی و تحقیقی صورت نمی‌گیرد تا اطمینانی حاصل شود.

یکی از اشکالات مهم در رابطه با دریافت مجوز این فروشگاه ها، عدم صدور پروانه کسب از اتحادیه شهرستان ها می باشد

اکبر حسینی با اشاره به رشد قارچ گونه ی این فروشگاه‌ها گفت: شایان ذکر است نسبت شعبات این فروشگاه ها در شهر آمل از دیگر شهرها بیشتر است و این در حالی است که تمامی مالیات و درآمد این فروشگاهها مربوط به پایتخت می باشد، لذا برای شهرمان عایدی خاصی ندارند.

وی در ادامه اشاره کردند: درخواست ما از مسئولان این است که جلوی اضافه شدن شعبات این فروشگاه ها را در شهر آمل بگیرند و تعداد آنها را محدود کنند تا بیشتر از این به واحدهای صنفی مربوطه آسیب نرسد.

حسینی تصریح کرد: نرخ سود خرده فروشی در صنف ما از3 تا 15 است و قیمت اکثر اجناس را روی بسته بندی آن ها می‌توان مشاهده کرد.

وی در مورد مدت زمان فعالیت برخی افراد در این صنف گفت: برخی از کسبه این صنف بیش از ۵۰ سال برای این صنف زحمت کشیده اند.

رئیس اتحادیه خواربار فروشان شهرستان آمل گفت: یکی دیگر از اسیب های مهم در این صنف کاهش سرمایه ی این کسبه بدلیل تورم والبته درج قیمت مصرف کننده بر روی اکثر کالاها می باشد لذا مجموع این عوامل باعث شده بسیاری از این افراد با از دست دادن سرمایه ی خود از این صنف خارج شوند و به شغل های دیگر روی آورند .

رییس اتحادیه خواربار شهرستان آمل در خصوص نوسانات قیمت اجناس با توجه به خرید و تقاضای مردم در روزهای پایانی سال اظهار داشت: البته اکثر کسبه ی این صنف افراد منصف می باشند ولی بدلیل حساسیت این ایام (عید نوروز و ماه مبارک رمضان ) بازرسین اتحادیه به همراه بازرسین اتاق اصناف در سطح شهر حضور دارند تا شاهد گران فروشی یا کم فروشی نباشیم .

وی در پایان با اشاره به اینکه واحدهای این صنف هر ۵ سال اقدام به تمدید پروانه کسب خود می‌کنند گفت: هم اکنون حدود ۲ هزارو ۲۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب خواربار و لبنیات در شهرستان آمل مشغول فعالیت می باشند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *