سد هراز و سایت زباله عمارت در زمره طرح‌های اولویت‌دار دولت است 

با حضور سید عباس حسینی فرماندار ویژه شهرستان آمل، حمید امانی امامی معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر فرخ مسجدی رییس امور برنامه‌ریزی، آمایش سرزمین و محیط زیست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، یخکشی مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران، دیوسالار مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران، شهردار و رییس شورای اسلامی شهر آمل و بخشدار امامزاده عبدالله(ع)، از پروژه‌های راه، تونل، سد و سایت عمارت زباله آمل بازدید کردند. این بازدید در راستای اختصاص اعتبارات سفر رییس‌جمهور به مازندران و اختصاص اعتبار به پروژه‌های اولویت‌دار استان صورت گرفت. 

 

فرماندار ویژه آمل در این بازدید با تاکید بر اینکه سد، راه هراز و عمارت زباله یک مساله مهم اجتماعی برای شهرستان آمل به شمار می‌رود و به بخش مهمی از زندگی مردم منطقه گره خورده است، تصریح کرد: سد هراز آب کشاورزی بخش مهمی از کشاورزان منطقه را برآورده خواهد کرد، از این رو اتمام آن وضعیت معیشت منطقه را بهبود می‌بخشد، اتمام سد هراز و احداث‌ تونل‌ها و راه‌های جایگزین وضعیت ترافیک کلافه‌کننده محور را رفع می‌کند و نیز رفع معضل مرکز زباله عمارت آمل که تهدید جدید زیست محیطی منطقه است در گرو اتمام فعالیت های سد و اجرای پروژه‌های جانبی آن است.

وی با تاکید بر تلاش‌های شهرستانی و استانی برای اتمام پروژه‌های بزرگ منطقه، خواستار توجه ویژه مسولان کشوری به اعتبارات مورد نیاز برای این طرح‌ها شد.

معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور، تکمیل هرچه سریع‌تر سد مخزنی هراز و تعیین تکلیف برای ساماندهی سایت زباله عمارت آمل را به عنوان دو طرح مهم بیان کرد. 

 

حمید امانی همدانی پس از نشست با مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران در محل سد مخزنی هراز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: سرعت بخشیدن به روند ساخت سد مخزنی هراز برای تأمین آب شرب و کشاورزی مردم شش شهرستان مازندران دارای اولویت است و پیشرفت حدود ۵۰ درصدی این سد نشان می‌دهد که باید دولت همت کند تا مطابق برنامه زمان بندی شده، تمام شود. 

 

وی افزود: اعتبارهایی که در سال‌های اخیر از محل جدول ۲۱ قانون بودجه نشان می‌دهد که می‌توان از چند ردیف و محل مشخص شده برای شتاب بخشی به مجموعه‌های سد مخزنی، سایت زباله و جاده جایگزین بالادست سد هراز تأمین اعتبار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *