آستان مبارکه امامزادگان سید ذوالفقار ، سید حسن و سیدرضی آهنگرکلا + عکس

 به گزارش پایگاه خبری هرازنیوزامام‌زاده به فرزند یا نواده امام معصوم و گاهی به مدفن و مزار او گفته می‌شود. کاربرد این واژه در این اصطلاح، از قرن ششم هجری قمری و حتی قبل از آن وجود داشته ولی از قرن نهم به بعد رایج شده‌است. ساخت مقبره بر مزار این امام‌زادگان نیز از قرن اول ثبت شده و در روایات برای سازنده آن اجرهای معنوی در نظر گرفته شده است.

بعضی از این امام‌زادگان شهرت جهانی و بعضی نیز شهرت منطقه‌ای دارند. بقاع امام‌زادگان در ایران و کشوهای دیگر اسلامی دیده می‌شوند. بقاع و امام‌زادگان مدفون در آنها در فرهنگ مردم تاثیر داشته‌اند به گونه‌ای که گاه نام شهر یا روستا برگرفته از نام امام‌زاده‌ها است.

در فرهنگ شیعی ساخت و تعمیر بقاع متبرکه امامزادگان از اهمیت زیادی بر خوردار است بگونه‌ای که از دیر زمان بارگاه‌های زیادی به امامزادگان در جاهای مختلف مخصوصا ایران منتسب می‌باشد که مورد احترام اهالی بوده و در جوار آن قبور نزدیکانشان را به نیت اینکه از برکات معنوی آن امامزاده برخوردار باشند دفن می‌نمایند، اکثر این گورستان‌ها پس از ساخته شدن امامزاده‌ها و به علت حرمت زیارتگاهی آن ایجاد شده‌اند.

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی فرمودند: مامی‌خواهیم که در پناه این امامزادگان مردم در آرامش زندگی کنند، موقوفات باید به حال وقفیت باقی و عمل به وقف شود.

رهبر فرزانه انقلاب آیت الله الامام خامنه ای فرمودند : امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

آیت الله بهجت فرمودند : توسلات، خیلی نافع است. به این امامزاده‌ها زیاد سر بزنید. این بزرگواران همچون میوه‌ها که هر کدام یک ویتامین خاصی دارند، هر کدامشان خواص و آثاری دارند، از محبت اهلبیت نباید دست برداشت، همه چیز توی محبت است، اگر چیزی دارید از محبت است.

در طول تاریخ اسلام همواره مازندران به عنوان دیار علویان شناخته شده است و این دیار همواره پناهگاه و محل رجوع امام زادگان بوده است، امروزه  فضای معنوی بقاع متبرکه و امام زادگان در دیار علویان  می تواند بهترین مرکز فرهنگی برای مراجعه جوانان و همچنین گردشگران مذهبی باشد از این رو سعی می کنیم تا به صورت منظم به معرفی بقاع متبرکه  که تحت نظارت اداره اوقاف و امور خیریه  در سطح منطقه اداره می شود  بپردازیم .

قسمت اول : آستان مبارکه امامزادگان سید ذوالفقار ، سید حسن و سیدرضی  است ، بقعه این بزرگواران  روستای آهنگرکلا در بخش دشت سر شهرستان آمل،   واقع شده است و مورد رجوع زائران و مجاوران زیادی از مردم عزیز می باشد .

اهالی محل آهنگر کلا و روستاهای اطراف اعتقاد زیادی به این سادات دارند و نذورات مختلف برای این بزرگواران انجام می شود .

آستان مبارکه امامزادگان سید ذوالفقار ، سید حسن و سیدرضی محل رجوع و مرکز فعالیت های فرهنگی در سطح منطقه است .

منتظر معرفی امامزادگان  (ع) و دیگر بقاع متبرکه از این شهرستان باشید …

گزارش و عکس : حسن جوان

One thought on “آستان مبارکه امامزادگان سید ذوالفقار ، سید حسن و سیدرضی آهنگرکلا + عکس”
  1. سلام.ضمن تشکر از معرفی امام زادگان سید ذوالفقار وسید حسن وسید رضی علیهم السلام.
    از تمامی بانیان این حرکت خداپسندانه کمال تشکر را داریم
    حقیقتا این ابتکار جالب خبرنگار هراز نیوز قابل تقدیر هست و واقعا از این حرکت فرهنگ ساز که ما غافل بودیم بیدارمان کرد.
    بویِژه از خبرنگار محترم آقای حسن جوان .
    لطفا نسبت به بقه امام زادگان هم این معرفی صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *