آب‌بازی مختلط در دلیجان کار دست مدیر میراث فرهنگی داد

 

مدیر میراث فرهنگی دلیجان برکنار شد

 براساس اعلام مسئولان گردشگری میراث فرهنگی استان مرکزی، مدیر میراث فرهنگی دلیجان عزل و مجوز شرکت گردشگری برگزارکننده تور دلیجان لغو و ابطال شد.

به گزارش  هرازنیوز از  تسنیم ازاراک، در روزهای اخیر انتشار فیلمی از وضعیت نامناسب، خلاف شأن و بی‌حجاب جمعی از بانوان و همزمان آب‌بازی مختلط زن و مرد در شهرستان دلیجان منتشر شد که با واکنش مردم این شهر و استان مرکزی همراه شد.

در این تصویر که گویا در یکی از کاروانسراهای تاریخی بازسازی شده استان اتفاق افتاده، نمایشی از ابتذال فرهنگی و آزادی زنان و مردانی است که در قالب گردشگری تمام خطوط قرمز کشور، قانون و شرع را زیر پا گذاشته‌اند.

موضوعی که این روزها بیش از هرچیز دلیل و مسبب و اجازه دهنده چنین اتفاقی را می‌طلبد و زنگ خطر فرهنگی را در موضوع گردشگری که از سال‌ها پیش چه در برخی تورهای گردشگری که عموما بدون رعایت شئونات برگزار می‌شود به صدا درآورده این بار بیش از هر زمانی در این نوع اتفاق در دلیجان به صدا درآورده است.

این درحالیست که استان مرکزی از سال‌های دور با ساختار سنتی و دینی مردم به عنوان سرزمین آفتاب و مهد علما و فقاهت کشور شناخته می‌شود و به هیچ وجه نه از سوی مردم و نه از سوی افکار عمومی چنین رفتاری مورد پذیرش نیست.

سیدحسن حسینی، معاون گردشگری میراث فرهنگی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به تصمیمات درباره هنجارشکنی در دودهک دلیجان اظهار داشت: نامه پلمب این واحد کاروانسرا روز گذشته صادر شد که اسناد آن مکتوب موجود است، از سویی دادستان امروز صبح دستور لازم را برای پلمب صادر و کار انجام شده است.

وی افزود: یک شکایت‌نامه هم از دفتر گردشگری تهران تنظیم کردیم که جلسه فوق العاده تشکیل و پروانه شرکت گردشگری طلوع گشت باطل شد.

بیشتر بخوانید

حسینی تصریح کرد: نمی‌توان گفت تقصیر آقای مشهدی، مدیر میراث فرهنگی دلیجان بوده اما به دلیل قصور در نظارت‌ها مدیر میراث فرهنگی دلیجان عزل شد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان مرکزی بیان کرد: یکسری مکاتبات با دفاتر و تجهیزات گردشگری انجام شد که به هرحال تمامی شئونات اسلامی و قوانین آیین نامه‌ای لحاظ شود درغیر این صورت به شدت برخورد خواهد شد، البته ما پیش‌تر این نامه را زده بودیم اما امروز مجدد موکدا ابلاغ کردیم.

وی افزود: تعداد تاسیسات گردشگری ما بی از 250 عدد است، اینکه یک تور از خارج استان تصمیم می‌گیرد به استان مرکزی که هم گردشگری طبیعت‌گردی دارد هم شاهراه است نمی‌توان برای همه تاسیسات گردشگری ناظر مشخصی گذاشت حال آنکه ممکن بود این تور در یک رستوران برای غذا توقف کند که زیرمجموعه میراث فرهنگی نبوده است.

حسینی خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی نمی‌تواند به صورت آنی براینکه چه توری چه زمانی وارد استان می‌شود نظارت کند و این امر قدری محال است، هرچند این میزان تعداد نیرو برای نظارت زیاد بوده و قدری ناشدنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *