علی اکبریان

«روز معلم وکارگرمبارک»

📝 جایگاه معلم و کارگر در شرع مقدس، سنت نبوی، کلام و سیره ائمه معصومین علیهم السلام و فرهنگ و تاریخ این سرزمین، بسیار ارزشمند ترسیم شده است.
مقام والای معلمان عزیز ما این است که در منظومه فکری امامین انقلاب، معلمی شغل انبیاء و نقش معلم نیز انسان سازی است و با پرورش استعداد ها و انسان های پاک دست، سعادت دنیا و آخرت را برای جامعه بشری به ارمغان می آورد. در گام دوم انقلاب نیز در مسیر خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی اسلامی، معلمان مؤمن و انقلابی ما نقش ویژه ای برعهده دارند که یقینا با الگوگیری از اولیاء الهی و آموزه های دینی و انقلابی، موفق به انجام این رسالت بزرگ خواهند بود.
بنابراین ضروریست که مسئولان و تصمیم سازان کلان کشور نسبت به ترفیع جایگاه والای معلمان و ارتقاء شان واقعی و منزلت حقیقیِ مادّی و معنویِ لازم، عزم راسخ و اهتمام جدّی در مرحله اقدام و عمل داشته باشند.

از طرفی از منظر قرآن کریم، کار و‌ کارگر دارای منزلتی والا و ارزشمند هستند. در اسلام، کار به مثابه عبادت و جهاد و مایه برکت و رحمت است.
آینده هر جامعه ای به کار و اعمال افراد آن جامعه وابسته است. ملتی که بذر تلاش و امید بکارد سعادت و موفقیت درو خواهد کرد. کارگران بعنوان پیشران و موتور محرکه اقتصاد ملی و تولید، باید مورد حمایت های قانونی و عملی قرار گیرند و از جهت معیشت و امنیت شغلی، بدون دغدغه باشند‌.
اینجانب ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر و روز جهانی کارگر و همچنین یاد و خاطره شهادت بزرگ معلم نمونه زمان، متفکر شهید استاد مرتضی مطهری، این مناسبت های مهم را به کارگران و معلمان شریف و مومن و دلسوز در سراسر کشور بالأخص کارگران و فرهنگیان زحمتکش و پرتلاش شهرستان آمل تبریک و تهنیت عرض نموده، از خداوند سبحان برای همگان موفقیت روزافزون همراه با سعادت و سلامت مسالت دارم. «علی اکبریان»

One thought on “جایگاه معلم و کارگر در جامعه اسلامی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *