نا آگاهی مهارت زندگی، خیانت و اعتیاد مهمترین عوامل طلاق در آمل /بررسی سازوکارهای کنترل کاهش طلاق در آمل با حضور رسانه ها +عکس

به گزارش پایگاه خبری هرازنیوز ؛  نشست هم اندیشی کار گروه کنترل وکاهش طلاق در شهرستان آمل   با حضور ناییج نژاد معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه آمل و رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان آمل و رییس اداره بهزیستی شهرستان وکارشناسان شبکه بهداشت واورژانس اجتماعی و خبرنگاران شهرستان آمل برگزار شد.

آمار خیانت به سرعت در جامعه در حال رشد است

 دکتر اسماعیلی رییس اورژانس اجتماعی شهر آمل عدم مهارتهای زندگی در زوجین را مهمترین عامل طلاق در جامعه امروز دانست .
وی بابیان اینکه عوامل بسیاری در طلاق زوجین نقش دارند اظهار کرد: طبق آمارهای بدست آمده در ۶ ماهه ی ابتدای سال ۹۹ نداشتن مهارت زندگی ، خیانت و اعتیاد مهمترین دلایل طلاق زوجین در شهرستان بود. وی تصریح کرد :آمار خیانت به سرعت در جامعه در حال رشد است وآمار خیانت زنان به سرعت به آمار خیانت مردان نزدیک میشود.
دکتر اسماعیلی با بیان اینکه دلایل اساسی و زیربنایی همچون شرایط اقتصادی در این امر تاثیر به سزایی داشت عنوان کرد: هرچه زوجین شناخت بیشتری از هم داشته باشند آمار طلاق کمتر میشود و استحکام بنیان خانواده بیشتر می شود و خانواده ها نقش به سزایی در آموزش دختر ها و پسرها دارند .
وی با بیان این موضوع که ۳۵ در صد زوجینی که در این ۶ ماه درخواست طلاق دادند بیش از ۱۰ سال زندگی مشترک داشتند اظهار کرد :این روزها شاهد افزایش طلاق کودک همسری هستیم دخترانی که زیر ۲۰ سال ازدواج کرده اند و شناخت کافی از ازدواج و همسرداری و همسرشان نداشتند و اینها کسانی هستن که بعلت مشکلات اقتصادی خانواده در سن کم ازدواج میکنن وبعد از چند سال تصمیم به طلاق می گیرند.
۴۵ درصد خانمهایی که درخواست طلاق دادن زیر ۲۰ سال ازدواج کردند و در دهه سوم زندگیشان درخواست طلاق دادند

سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده است


 دکتر سالاریان در ادامه این نشست با بیان اینکه سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده است افزود: باتوجه به اینکه آمار طلاق به وفور زیاد است نیاز داریم برای کاهش آسیب یک برنامه ریزی اصولی صورت بگیرد
خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است .
 وی در ادامه افزود: در ۶ ماهه اخیر شرایط اقتصادی مهمترین عامل طلاق در جامعه بوده و قابل توجه است، در کنار عدم مهارتها ی زندگی در زوجین یک معضل دیگر به عنوان مسئله اقتصادی بسیار تاثیر گذار است.
دکتر سالاریان با بیان اینکه طلاق می تواند مشکلات روحی و روانی و آسیبهای اجتماعی مختلف در فرزندان طلاق باشدتصریح کرد: طبیعتا آموزشهای قبل از ازدواج با یک رویه ی قانونی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

نفوذ فضای مجازی در زندگیها

 علیپور مسئول واحد سلامت روان شبکه بهداشت شهرستان آمل با بیان اینکه علت اصلی طلاق در زوج هایی که به واحد ما مراجعه میکنند اعتیاد به مواد محرک است مطرح کرد: ۲۴ درصد از این افراد از اختلالات اعصاب و روان رنج میبرند و بحث افسردگی در خانمها دوبرابر بیشتر از مردان است.
وی مطرح کرد:  نفوذ فضای مجازی در زندگیها   تاثیر به سزایی در خانواده دارد و نظارت بر فضای مجازی در خانواده ها کم است و باید به این مسئله پرداخته و توجه ببشتری شود.

نسل عصر دیجیتال زود رنج و پرتوقع و کم حوصله

دکتر مرتضوی در این نشست با اشاره به اینکه مسئله معنویات هم بحث بسیار مهمی است که وجودش در زندگی بسیار کمک کننده هست عنوان کرد :  نسل عصر دیجیتال زود رنج و پرتوقع و کم حوصله هستند این بچه ها اگر کاستی در زندگی داشته باشند نمی توانند تحمل کنند و طلاق تنها راه فرارشان از زندگیست بنابراین آموزش مهارتهای زندگی به سبک دختران و پسران اینستاگرامی را باید به آنها آموخت .
وی افزود: این مهارتها به ۴ دسته تقسیم می شوند ابتدا آموزش مهارت های زندگی عصر دیجیتال باید باشد
نه مهارتهای زندگی پنجاه سال قبل تا فرد به یک شعور هیجانی برسد بعد ازدواج کند در مرحله دوم آموزش مهارتهای انتخاب همسر Pme و سوم دوره تخصصی مشاوره قبل از ازدواج pmc و پنجم مهارتهای پس از ازدواج.

گزارش مریم اکبرپور 

عکس فرزین عامری 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *