مسدود شدن حساب مشتریان فاقد کد شهاب

مسدود شدن حساب مشتریان فاقد کد شهاب

ا تا پایان مرداد امسال حساب های مشتریان حقیقی فاقد کد شهاب بانک ملی ایران مسدود خواهد شد.

روابط عمومی بانک ملی ایران اعلام کرد: بانک ملی در پایان مرداد ماه ۱۳۹۹، انسداد حساب های مشتریان حقیقی فاقد کد شهاب را عملیاتی می کند و پس از مدت مذکور، دسترسی به این حساب ها امکان پذیر نخواهد بود.

 استعلام کد شهاب حساب های بانک ملی ایران در https://bmi.ir/fa/shahab و بازوی ble.ir/shahab_bot در پیام‌رسان بله امکان‌پذیر است. 

 مشتریانی که پس از مراجعه به این سایت و بازوی بله متوجه شدند هنوز کد شهاب ندارند، می توانند با مراجعه به شعب بانک با تکمیل اطلاعات خود، آن را دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، شایان ذکر است پژوهشکده پولی و بانکی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای ساماندهی حساب‌های بانکی، تکمیل اطلاعات مشتریان سیستم بانکی، افزایش شفافیت تراکنش‌های بانکی و مبارزه با پولشویی طی بخشنامه‌ای به بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری فعال کشور اعلام کرد تا تمام خدمات بانکی به سپرده گذاران منوط به دریافت شناسه هویت الکترونیکی بانکی (شهاب) خواهد بود و بر همین اساس بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری باید ضمن قطع خدمات بانکی، حساب مشتریانی که به دلیل نقص در اطلاعات هویتی، کد شهاب برای آن‌ها در شبکه بانکی صادر نشده، مسدود خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *