رعایت پروتکل های ابلاغی یک ضرورت است و با متخلفین برخورد می شود/ برای حفاظت از جان مردم، شناگاه ها در #سواحل موقتا #تعطیل است

حسین حسن نژاد، در جلسه نشست ویدیوکنفرانسی با فرمانداران، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان و تاکید #رییس_جمهور و رییس ستاد ملی مقابله با #کرونا بر ضرورت رعایت پروتکل های ابلاغی، یادآور شد: در صورتی که دستگاه های مسئول، نهادهای عمومی و واحدهای صنفی نسبت به رعایت دستورالعمل ها و #پروتکل ها اقدام نکنند، ناچار به تعطیلی این مراکز اقدام و با متخلفین به عنوان کسانی که سلامت مردم را در معرض تهدید قرار دادند، برخورد می شود.

اگر بخواهیم نسبت به کنترل این بیماری اقدام نماییم باید حساسیت و آگاهی عمومی نسبت به این بیماری در موج دوم افزایش پیدا کند، با عنایت به این که با افزایش آگاهی عمومی؛ میزان ابتلا نیز کاهش می یابد، لذا ضرورت دارد؛ #رسانه‌ ها، فعالان #فضای_مجازی و اقدامات دستگاه ها به گونه ای باشد که این حساسیت را در میان مردم تقویت کند و بهیچ وجه نباید طوری عمل کنیم که موجب ترس مردم شود بلکه هدف؛ افزایش آگاهی مردم است.

وی با بیان این که در جلسه با فرمانداران تاکیدات #استاندار_مازندران به ویژه در خصوص شهرستان های با وضعیت قرمز به سمع و نظر آنان رسید، تصریح کرد: در این جلسه کاهش تردد های درون شهری، تعطیلی مراکز تجمعی و مجموعه اقدامات لازم مورد تاکید قرار گرفت.

حسن نژاد با عنوان اینکه ۸۵ درصد موارد ابتلا در استان  در مراکز تجمعی و مراسم #عروسی، #ختم و #جشن ها بوده است، خاطرنشان کرد: دهیاران و بخشداران نسبت به برگزاری مراسم #عروسی در #باغ ها و … دقت و نظارت بیشتری اعمال کنند و نیروی انتظامی را در جریان این مسائل قرار دهند تا به نوعی برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد.

مجموعه طرح های ساماندهی #دریا با توجه به شرایط جوی و غیرآرام و شیوع بیماری کرونا موقتا در شناگاه ها تعطیل می باشد ولی در بقیه قسمت ها مشروط به رعایت پروتکل ها؛ دایر است.

برای تضمین #سلامت عمومی، کاهش شدت ابتلا و مدیریت موضوع در استان فعلا شناگاه ها را تعطیل کرده ایم، لیکن مجموعه نیروهای امدادی و خدماتی و ناجیان غریق برای ارایه خدمات به مردم در #ساحل حضور دارند.

کنترل و نظارت بر مراکز #تفریحی، مراسم عروسی، ختم و جشن ها از اولویت های مهم پیشگیرانه در شهرستانها بوده است که گزارش های  لازم توسط فرمانداران بصورت #روزانه دریافت می شود.
.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *