استاندار مازندران در جلسه شوراي اداري شهرستان آمل با بيان اين كه آمل يك قطعه از يك سرزمين نيست بلكه يك ظرفيت پرافتخار است، خاطر نشان ساخت: علماي آمل، فخر تشيع و جهان اسلام هستند. وقايعي كه بر اين خطه گذشت حكايت از جريان بلند دين باوري دارد و حماسه ششم بهمن كه با افتخار در وصيت نامه حضرت امام خميني (ره) بنام مردم آمل ثبت تاريخي شده، نشانگر اين جريان عميق دين باور است كه در هيچ لحظه از تاريخ غفلت نداشته و حضور معنا دار داشته است.

به گزارش پایگاه خبری هراز نیوز استاندار با اشاره به اين كه مسئوليت در دارالمومنين آمل، كاري خطير است و اين رويكرد در انجام مسئوليت ها بايد مد نظر قرار گيرد، گفت: ريشه اين باور ديني با نوع معاش و نحوه ارتزاق پاك و طاهر رابطه مستقيم دارد، لذا بايد محيط كاري مديران پاك و در آن پاكدستي حاكم باشد تا اين جريان تقويت شود و ناهنجاري ها گسترش نيابد.

اسلامي با بيان اين كه آمل زاييده اين باور ديني و اين تفكر ناب است و مراقبت از نفس و پاك بودن در مديران آمل بايد زبانزد باشد، تصريح نمود:  از ذخاير و ظرفيت هاي نفيس آمل براي حل مشكلات مردم استفاده شود.

مقام عالي دولت در استان، با تاكيد بر مسئوليت پذيري، پاسخگويي و انجام وظيفه بهنگام در دستگاه ها و مديريت ها، ياد آور شد: اگر  پاسخگويي و انجام وظيفه، بهنگام صورت گيرد، بسياري از مسايل و مشكلات رخ نمي دهد.

اسلامي، با تاكيد بر اين كه مسئولين بايد هماهنگي و همگرايي داشته و كارگشا و گره گشا باشند، تصريح نمود: به تسلط به وظايف و رسيدگي به امور جاري كشور با ديد و افقي بلند نياز مبرم داريم.

وي با بيان اين كه بايد با بهره گيري از همه ظرفيت ها، برنامه و تصوير دقيق توسعه شهرستان و استان را طراحي نماييم و پيش روي خود قرار دهيم، گفت: بايد لوازم و ساز و كار امور را بشناسيم و با خون شهدا ميثاق ببنديم كه براي تحقق اهداف و دست يابي به اين برنامه و تصوير تلاش خواهيم نمود.

استاندار با طرح اين نكته كه چرا از پتانسيل ها و ظرفيت هاي مختلف غفلت مي شود و در برنامه توسعه به آن نمي انديشيم و براي آن ظرفيت سازي نمي كنيم، خاطر نشان ساخت: بايد نسبت به توانمند سازي و كارآمد سازي دولت و مردم، توامان تلاش كنيم و با خلق منابع و استفاده از فرصت ها به اهداف پيش بيني شده دست يابيم.

اسلامي با اشاره به اين كه شفافيت كارهاي دولت، سياست هاي پابرجا، تسهيل گري و هموار سازي مسير تا عمق بازار از سوي دولت، از نيازهاي اصلي فعالان اقتصادي براي نفوذ در بازار است، افزود: چشم انداز سازي و اقدام در راستاي سرفصل هاي توسعه اي شهرستان ها بايد صورت گيرد و از ظرفيت هاي نفيس مناطق مختلف استان بايد در جهت اعتلاي مازندران استفاده شود.

 استاندار، تاكيد كرد: همه بايد در توسعه شهرستان سهم داشته باشند و با توجه به اينهمه فرصت در جاي جاي استان نبايد با بيكاري روبرو باشيم.

اسلامي، با بيان اين كه در مديريت، نوع نگاه، فكر و نوع فكر مهم است، بيان داشت: همگرايي و هماهنگي با همه و ايجاد شرايطي هم افزا براي پيشرفت در سايه وحدت كلمه، راهكار اساسي امروز و كلمه الله و وحدت كلمه رمز پيروزي و ماندگاري انقلاب است.

وي با اشاره به اين كه بيشترين آسيب ها را از ناپايداري مديريت خورديم، گفت: راه حل اصلي و تحول، تغيير در فكر، نگاه و بينش در مديريت است.پايداري مديريت همراه با پايداري و پابرجا بودن سياست و برنامه، راز پيشرفت است. رفتن و آمدن صوري لطمه وارد مي كند و نياز اصلي ما تحول در نگاه و رويكرد است. به خود بياييم و براي رفع موانع و حل مشكلات با همكاري و مشاركت مردم قيام بكنيم.

استاندار با بيان اين كه نبايد اجازه بدهيم منابع بانك ها به تله بيفتد و بايد كارها گردش كند و راكد نشود، ياد آور شد: مسايل واحدهاي توليدي صنعتي استان را تك به تك شناسايي كرديم و بدنبال آنيم تا مسايل آن ها را واحد به واحد بررسي كنيم تا دوباره به مدار بيفتند.

مقام عالي دولت در استان، با اشاره به اين كه برخورد با بيكاري و احساس مسئوليت بايد دغدغه همگاني باشد، خاطر نشان ساخت: موضوع اشتغال روستايي جدي گرفته شود و شهرستان ها خود را درگير بوروكراسي نكنند، اين اعتبار مخصوص ارتقا كيفيت توليد و توانمند سازي روستاييان است و ريالي از آن را اجازه نمي دهيم به احدي غير از روستاييان و جوانان جوياي كار در روستاها داده شود.

وي با بيان اين كه امروز در دولت هيچ ظرفيتي براي اشتغال وجود ندارد، افزود: استفاده از بوم گردي، صنايع دستي و غذاهاي بومي و محلي و كسب و كارهاي نوين با بهره گيري از زيرساخت ها و ظرفيت هاي آي تي در قالب كسب و كار ديجيتالي براي جوانان گسترش يابد.

استاندار، با اشاره به اين كه هدف اصلي، اشتغال است و اعتبارات بايد صرفا براي تقويت اشتغال هزينه شود و مديران براي تحقق اين مهم براي خود هدف گذاري كنند، اظهار داشت: در اعطاي مجوزها، نياز سنجي، اهليت متقاضي و نحوه اعطاي تسهيلات مورد توجه جدي قرار گيرد.

وي با تاكيد بر اين كه فعال كردن همه سرفصل ها و قوي تر كردن گردش امور از رويكردهاي اصلي ما در روند شكوفا كردن اقتصاد استان است، بيان داشت: 340 ميليون دلار تاكنون در سال جاري، مازندران صادرات داشته است و رسيدن به 3 ميليارد دلار صادرات در سال در برنامه ششم توسعه هدف گذاري ماست و تحقق اين هدف نيازمند ظرفيت سازي و تسهيل گري همه دستگاه ها و دوري از بخشي نگري است تا اقتصاد مازندران بزرگ شود.

استاندار با بيان اين كه برون سپاري، رافع مسئوليت دستگاه ها نيست و دستگاه ها بايد در برابر مردم پاسخگو باشند و موانع را براي بزرگ كردن اقتصاد مازندران از پيش رو بردارند، گفت: با هماهنگي، يكپارچگي و اتحاد مي توان اقتصاد مازندران را بزرگ نمود.

اسلامي تصريح نمود: كارهاي بزرگي بايد در استان انجام شود و پاكسازي مازندران از زباله و نخاله از جمله ماموريت هاي مهم است كه بايد به جد صورت گيرد.

 استاندار مازندران در اين روز با خانواده هاي شهداي مدافع حرم پاسدار مصطفی زال نژاد و سردار مهدی قره محمدی در آمل ديدار و گفتگو کرد.

در ادامه عکس مهدی کیهانی را از جلسه شورای اداری ملاحظه می کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *