آزار جنسی زنان شاغل در نهادهای امنیتی

بیش از دویست کارمند زن نهاد‌های امنیتی آمریکا در نامه‌ای سرگشاده، به روند آزار جنسی زنان در این نهادها اعتراض کردند.

 بیش از ۲۰۰ زن شاغل در نهادهای امنیتی آمریکا با انتشار یک نامه سرگشاده اعلام کردند که در محیط کار خود مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند یا زنی را می‌شناسند که تجربه آزار جنسی داشته است. پایگاه اینترنتی روزنامه «تایم» روز سه‌شنبه نامه سرگشاده‌ای را منتشر کرد که ۲۲۳ زن شاغل در ارتش، پست‌های سیاسی یا سازمان‌های توسعه آمریکا آن را امضا کرده بودند.

در این نامه آمده است: «ما هم آزار جنسی، تجاوز و سوءاستفاده را تجربه کرده‌ایم و کسانی را می‌شناسیم که آن را تجربه کرده‌ باشند». این نامه از مردم و موسساتی که در کمیته امنیت ملی هستند خواسته است با اتخاذ تدابیری، «آزار جنسی و سوءاستفاده از زنان در محل کار را کاهش دهد».

این زنان از مقامات مسئول خواسته‌اند راه‌های ساده‌تر و بهتری برای گزارش خشونت جنسی و جمع‌آوری اطلاعات در این مورد ایجاد شود. این ۲۲۳ زن از کمیته امنیت ملی خواسته‌اند به متعادل نبودن نسبتِ کارکنان زن و مرد در سمت‌های ارشد سیاسی نیز رسیدگی کند.

در ادامه این نامه آمده است: «آزار جنسی فقط مشکل هالیوود، سیلیکون ولی، اتاق‌های خبر یا کنگره نیست؛ این مسئله در همه جا مشاهده می‌شود. سوءاستفاده جنسی از متوازن نبودن قدرت و سکوت مقابل آزار‌ها سرچشمه می‌گیرد».

در سال ۲۰۱۶ فقط 6 هزار و 172 مورد آزار جنسی در ارتش آمریکا گزارش شد. وزارت دفاع آمریکا سال گذشته یک تحقیق در این مورد انجام داد که نشان داد 14 هزار و 900 نفر از اعضای این وزارت خانه انواع مختلفی از تجاوز جنسی را تجربه کرده‌اند. این تحقیق همچنین نشان داد در سال ۲۰۱۶ از هر سه نفر، یک نفر آزار‌ها را گزارش داده‌اند. این در حالی است که ۱۰ سال پیش از هر ۱۴ نفر، یک نفر این رسوایی را گزارش می‌داد.

این نامه با یک سوال پایان یافته است: چگونه به زنانی که به ملت خدمت می‌کنند قدرت می‌دهید و از آن‌ها حمایت و دفاع می‌کنید؟ / باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *