شهردار بابلسر گفت : شهربانی سابق این شهر تملک شده است و موزه مردم شناسی و اکو موزه در این مکان ایجاد می شود

هراز نیوز: مراسم بزرگداشت روز مازندران و روز فرهنگ عمومی شهرستان بابلسربا حضور امام جمعه شهرستان، شهردار،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وکمیته اجرایی همایش روز مازندران و شهروندان بابلسری در مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی ( ره ) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر برگزار شد.

 

به گزارش هرازنیوز :شهردار بابلسردر حاشیه این همایش بیان داشت: مازندران سرزميني است كه هم فرهنگ غني دارد . چرا كه تمدني هم پاي ساير اقوام براي خود رقم زده است.

وی تاکید کرد:شناخت هویت، فرهنگ و تمدن برای رشد جامعه و حفظ و حراست از آن لازم و ضروری است

سید مرتضی شفیعی با بیان اینکه مازندران فقط طبیعت نیست، خاطرنشان کرد: مازندران گنجینه‌ای است که بسیاری از زوایای فرهنگی، هنری، علمی و اجتماعی آن کشف نشده و به تلاش بیشتری جهت شناساندن آن به آیندگان نیازمندیم.
وی افزود: در راستای شناسایی و نیز انتقال فرهنگ و رسوم اصیل مازندران و آیین بومی و مذهبی مردم مازندران و شهر بابلسر پیگیر تملک ساختمان شهربانی سابق ودایر نمودن ((موزه مردم شناسی)) در آن و نیز احداث (( اکو موزه )) در نقطه مناسب دیگری در شهر هستیم که مقدمات کار انجام و امیدواریم با همکاری همه مسولین مرتبط ، این طرح های فرهنگی که تاثیر فراوانی در انتقال فرهنگ اصیل مازندرانی به نسل حاضر و نسل های بعدی این شهر و استان دارد در آینده نزدیک محقق شود .
این مقام مسئول معتقد است طی چند سال گذشته که شاهد برگزاری روزی به‌عنوان روز مازندران بوده و هستیم باید تلاش بیشتری شده تا فرهنگ و تاریخ این دیار علویان برای شهروندان مازندرانی و همه مردم معرفی شود./ کاظمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *