شرکت پرافتخار خودروسازی فولکس‌واگن آلمان پس از انتخاب شریک ایرانی خود، نخستین خودرو را بمنظور تست به ایران فرستاد.

به گزارش جام جم آنلاین، اولین خودروی انتخابی این شرکت برای ورود به بازار ایران مدل شاسی‌بلند تیگوان است که قرار بر این بوده تا پس از انجام تست‌ها، فعلاً و بمنظور بازار سنجی بصورت وارداتی عرضه شود و اگر زمینه آن مناسب بود، تولیدش آغاز گردد.

بهای این خودرو هم مانند تمامی خودروهایی که طبق قراردادهای منعقد شده در دوران پسابرجام به بازار ایران وارد شده یا در آینده وارد می‌شوند در رنج قیمت بالا قرار دارد که موجب می‌شود خرید آن برای اقشار متوسط جامعه دور از دسترس باشد.

در صورتی که این خودرو ۲۴ هزار دلاری با دلار ۳۷۰۰ تومانی و بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکی به ایران وارد شود بیش از ۸۸ میلیون تومان قیمت خواهد داشت و اگر ۱۰۰ درصد عوارض گمرکی را به آن اضافه کنیم بهای آن به بالای ۱۷۰ میلیون تومان خواهد رسید؛ حتی اگر با ۵۰ درصد عوارض هم به ایران وارد گردد بهای آن ۱۳۰ میلیون تومان خواهد بود که خرید آن از عهده اکثر طبقات جامعه خارج است؛ البته هزینه‌های جانبی در این قیمت محاسبه نگردیده است.

در همین حال و به گواه خودروهای کیا سراتو و پژو ۲۰۰۸ مونتاژ داخل، تجربه نشان داده درصورتی که این خودرو داخلی سازی شود، قیمت آن از نسخه وارداتی بالاتر خواهد رفت!

به نظر می‌رسد صنعت خودرو ایران تاکنون نتوانسته راه‌حلی برای جایگرینی خودروهای قدیمی و ناایمن کنونی پیدا نماید و اقشار متوسط کماکان مشتری پراید و پژو ۴۰۵ هستند تا مدیران عامل این شرکت‌ها با توجیه “تا مشتری دارد تولید می‌کنیم!” به روند منسوخ گذشته ادامه دهند.

شایان ذکر است فولکس‌واگن تیگوان از یک پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور و یک جعبه دنده ۶ سرعته بهره می‌جوید و در صورت ورود بهای آن با پرداخت عوارض، گمرک و هزینه‌های متفرقه، تا ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *