هراز نیوز :  امنيت و امکاناتي چون گروه‌ها، ابرگروه‌ها و کانال‌ها، تلگرام را به يکي از برترين اپليکيشن‌ها پيام ‌رسان تبديل کرده است.

تلگرام يکي از پيام ‌رسان‌ هاي امن و محبوب در ميان کاربران دنياي مجازي است، کاربران زيادي براي ارسال پيام، محتوا و عضويت در گروه‌ها و کانال‌ هاي مختلف از تلگرام استفاده مي‌کنند.

امنيت و امکاناتي چون گروه‌ها، ابرگروه‌ها و کانال‌ها، تلگرام را به يکي از برترين اپليکيشن‌ها پيام ‌رسان تبديل کرده است. تلگرام داراي گزينه‌اي به اسم  SecretChat  است.

کارشناسان پليس فتاي مازندران به شما توصيه مي‌کنند، وقتي که مي‌خواهيد چت کنيد، از Secret Chat  استفاده کنيد.SecretChat امکانات جالب امنيتي و کاربردي را در اختيار شما مي‌گذارد.

استفاده از سيستم ‌رمزگذاري  End-to-End

در حالت Secret Chat کليه پيام‌هاي متني و محتويات (ويديو و عکس) که ميان شما رد و بدل مي‌شود، رمزگذاري مي‌شود و به غير از شما و گيرنده پيام کسي امکان دسترسي به پيام‌ها و محتويات آنها را نخواهد داشت.

وقتي براي چت‌ کردن از  Secret Chat  استفاده مي‌کنيد به هيچ عنوان پيام‌هاي شما در سرورهاي تلگرام ذخيره نمي‌شود.

قابليت Self Destruct

اين قابليت به شما براي از بين بردن پيام‌ها کمک مي‌کند. شما براي پيام‌ هاي خود زمان مشخصي را تعريف مي‌کنيد، سپس در آن زمان پيام‌ هاي شما به صورت خودکار در دستگاه طرفين از بين خواهند رفت. با اين کار از امکان سوء استفاده از پيامهاي خود جلوگيري مي‌کنيد.

قابليت پاک کردن پيام در دستگاه طرفين

در حالت  Secret Chatوقتي پيامي را پاک مي‌کنيد، اين پيام هم در گوشي شما و هم در گوشي مخاطب شما پاک خواهد شد.

عدم امکان  Forward پيام ‌ها

در حالت  Secret Chat امکان Forward پيام‌ها را نداريد، اين موضوع بسيار مهم است چرا که در حالت معمول وقتي پيامي را  Forward مي‌کنيد، در بالاي پيام نام کسي را که شما پيام آن را  Forward  کرديد، نوشته مي‌شود که اين مورد از نظر امنيتي نامناسب است.

اطلاع‌رساني در هنگام گرفتن اسکرين ‌شات از صفحه چت

اگر مخاطب شما از صفحه چت اسکرين ‌شات بگيريد، تلگرام به شما خبر مي‌دهد. نکاتي که در استفاده از  Secret Chat  بايد به آنها توجه کنيد، شامل اين موارد است:

تنها در چت با يک نفر امکان استفاده از  Secret Chat  را داريد و هنوز اين قابليت براي چت‌هاي گروهي راه‌اندازي نشده است. امکان استفاده از  Secret Chat  در نسخه دسکتاپ تلگرام موجود نيست.

براي استفاده از  Secret Chat، کافي است از طريق منوي تلگرام گزينه New Secret Chat را انتخاب کنيد و سپس از ليست مخاطبين خود مخاطب مورد نظر را انتخاب کنيد. اکنون در محيطي امن با مخاطب مورد نظر خود چت کنيد.

تهيه شده در: پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان مازندران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *