هراز نو : همزمان با روز ملی عفاف و حجاب همایش سراسری با عنوان مدافعان حریم خانواده با حضور زنان و دختران محجبه‌ و از اقشار مختلف مردم در سراسر کشور از جمله شهر های استان مازندران برگزار شد .
این همایش درشهرهای مازندران از جمله آمل از ساعت 5 عصر آغاز شد و با تجمع در میدان اصلی شهر به اتمام رسید .
همایش مدافعان حریم خانواده به مناسبت سالروز شهدای مقابله با کشف حجاب رضا خانی در سال ۱۳۱۴ مسجد گوهرشاد مشهد برگزار ‌شد و شرکت کنندگان در آن بر حفظ حجاب و بنیان خانواده تاکید کردند.
حجاب برای بانوان و دختران بال هاي پر پرواز فرشته هاي زمين است . بانوی محجبه از بين خود وخدا ، خدا را بر گزيده است واز بين احكام ديني و خواسته هاي نفس و جلوه های تبلیغی غربی به احكام ديني روي كرده است .
عفاف موجب تقویت بنيان خانواده بوده ونبودش می تواند دلیلی اساسی برای اشاعه فحشا وتزلزل خانواده شود ، آنچه امروز در جامعه به عنوان كاهش تمايل جوانان به تشكيل خانواده مطرح است یکی از ریشه های آن ازدياد بي بند وباری و عدم توجه به عفاف و حجاب می باشد .
رعايت پوشش اسلامي از سوي بانوان دربرابرمردان يكي از مولفه هاي سامان دهنده روابط سالم زن و مرد در اجتماع است .
آنچه مسلم است حجاب و عفت در باورها و ارزش‏هاي ما ريشه عمیق دارد و رعايت پوشش به ويژه در ميان بانوان، ايجاد مصونيت براي جلوگيري از عوارض منفي، مفاسد و ابتذال است. از ديدگاه شارع مقدس ، زن، شخصيتي شايسته دارد و مي‏تواند مدارج كمال را بپيمايد. دامن زن، مبدا معراج بشر است و والايي زنان و مردان ، بدون تعالی از دامن مادران عفیف و آگاه ممكن نيست.
بشر به این نتیجه رسیده است که اصلاح جامعه در گرو پارسايی و آگاهی است و حيا و حجاب مادران زمینه این پارسایی را فراهم خواهد کرد. جايگاه والاي اين گوهر گران‏بهاي آفرينش، مي‏طلبد كه در صدف پوشش قرار گيرد تا ارزش‏هايش حفظ گردد.
امروز به واسطه تبلیغات رسانه ای و تاثیر زندگی غربی بر جامعه ایرانی گروهى از زنان و دختران جوان، حجاب و پوشش اسلامى را مغاير با آزادى اجتماعى مى ‎ دانند، اگرچه نمی توان حیا و دورى از نامحرم را دليل بر سلب آزادى دانست .
استاد شهید مرتضی مطهرى (ره) در این رابطه در كتاب ارزشمند مسئله حجاب مى ‎ نويسد :
در اسلام زندان كردن زنها وجود ندارد حجاب در اسلام يك وظيفه است و وظيفه را نمى ‎ توان به عنوان محدوديت ، بردگى و زندانى كردن ناميد .
پوشيدگى زن تا حدّى كه اسلام تجويز كرده است موجب كرامت و احترام بيشتر اوست؛ زيرا او را از تعرض افراد فاسد و دور از اخلاق بر حذر مى ‎ دارد.
از دیگر مسایل مطرح در جامعه از سوی برخی دختران و زنان جوان این است که رعایت عفاف و حجاب را متناقض با زیبایی و تمیزی می دانند .
اسلام به زيبايي ها بي اعتقاد نیست، بلكه معتقد است همه ي زيبايي ها نشاني از زيبايي خداوند و آيتي از آيات بي شمار اوست.
اسلام خود چيزي جز زيبايي نيست، بنابراین چنين آييني نمي تواند به زيبايي ها، كه هر كدام برگی از دفترمعرفت و شناخت کردگار هستند بي اعتنا باشد. پيامبر اكرم (ص)فرمودند: ان الله جميل يحب الجمال یعنی خداوند جميل است و جمال را دوست مي دارد.
امام جعفر صادق (ع) فرمود:البس و تجمل فان الله جميل يحب الجمال و ليكن من حلال .خودت را با لباس فاخر و وسايل زينتي، آراسته و زيبا گردان كه خداوند زيباست و زيبايي را دوست مي دارد ولي بايد توجه داشته باشد كه از حلال باشد.
با توجه به مطالب ياد شده حجاب مانع نمايش زيبايي هاي خدادادي زن نیست ،بلكه حافظ زيبايي هاست، حجاب زيبايي ها را از كساني منع مي كند كه هيچ حقي براي استفاده از آنها ندارند.
زن محجبه زيبايي ها و لطافت هاي خدادادي را، بدون هر ضابطه، در معرض ديد همگان قرار نمي دهد، چرا كه معتقد است براي نثار آنها ضابطه و قانوني وجود دارد و او بايد از آن پيروي كند.
همایش امروز سراسری دفاع از حریم خانواده یک حرکت انقلابی است برای دفاع از مهمترین ارزشهای اجتماعی و دینی اما باید بدانیم این اول راه است وبرای ترویج این فرهنگ نقش نخبگان و گروه های مرجع برای تاثیر گذاری و تاثیر پذیری نسل جوان بسیار مهم می باشد ، نمی توانیم در سینما ، ورزش ، هنر و جای جای جامعه الگو هاو سلبریتی هایی را ببینیم که نسبت به حجاب و عفاف و ارزشها بی توجه اند و تعریف هایی فراتر از دین و آیین مان از ان دارند و بعد انتظار داشته باشیم در جامعه مشکل عفاف و حجاب وجود نداشته باشد ، برای شنیدن صدای واحد برای دفاع از حریم عفاف و حجاب باید نخبگان ، فرهیختگان و الگوهای رفتاری و مرجع با رفتار عملی مروج عفاف و حجاب در جامعه باشند .
مریم اکبرپور ، هرازنو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *