نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با جلسه غیرعلنی امروز مجلس خبر از تشکیل کمیسیون ویژه پیگیری دغدغه فرهنگیان و بررسی بودجه دولت با مشارکت مجلس، دولت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور داد.

به گزارش هرازنو به نقل از  خانه ملت، محمدحسن ابوترابی‌فرد در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 26 خرداد) مجلس شورای اسلامی با تشریح جزئیات نشست غیرعلنی صبح امروز نهاد قانونگذاری گفت: ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزیر آموزش و پرورش برای توضیح درباره دغدغه‌های جامعه فرهنگیان و ارائه گزارش دولت در راستای ارتقای رضایتمندی جامعه آموزگاران کشور، همچنین ارائه  خدمات آموزشی بهتر به دانش‌آموزان در جلسه‌ای طولانی به صورت غیرعلنی حضور داشتند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در ادامه تصریح کرد: برخی از نمایندگان مجلس دغدغه‌ها و نقطه‌نظرات خود را در رابطه با فرآیند رتبه‌بندی آموزگاران و ضرورت ارتقای اعتبارات غیرپرسنلی نسبت به پرسنلی، ضرورت تخصیص اعتبارات لازم برای اجرایی شدن سند تحول در آموزش و پرورش، همچنین قدم‌برداشتن در راستای رفع تبعیض در پرداخت حقوق کارکنان و پرسنل دستگاه‌های اجرایی کشور مطرح شد.

وی افزود: ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گزارشی را در رابطه با نگاه ویژه دولت به جامعه آموزگاران و آموزش و پرورش ارائه کرد و نوبخت در سخنان خود اشاره کرد که در سال 93 با توجه به کاهش منابع درآمدی، تنها نهادی که بودجه خود را با اختیارات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی 10 درصد افزایش داد و 110 درصد دریافت کرد، وزارت آموزش و پرورش بود.

ابوترابی‌فرد ضمن بیان تاکیدات دولت برای افزایش بودجه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: به گفته نوبخت با اینکه دولت برای دریافت منابع با چالش مواجه است؛ پاسخ به نیازهای جامعه فرهنگیان کشور از دغدغه‌های مشترک دولت و مجلس می‌باشد.

نایب‌رئیس مجلس نهم گفت: وزیر آموزش و پرورش نیز در سخنان خود تاکید داشت که مطالبه جدی برای رفع تبعیض در پرداخت‌های این وزارتخانه دارد و این موضوع در دولت و مجلس توسط فانی مطرح و پیگیری شده است؛ ضمن آنکه گزارشی توسط ایشان در رابطه با قدم‌هایی که در جهت اجرای سند تحول و در پاسخ به رهنمود مقام معظم رهبری برداشته شده است، ارائه گردید.

وی در ادامه گفت: فانی تاکید داشت که نقشه راه اجرای سند تحول، تدوین شده است و این گام‌ها می‌تواند منشأ تغییرات مثبت در نهاد آموزش و پرورش کشور باشد.

نایب رییس مجلس گفت: نهایتاً در این گفت‌وگوهای جلسه غیرعلنی ما به دو تصمیم عمده رسیدیم؛ اول اینکه قانون خدمات کشوری که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و برای اجرای موقت در اختیار دولت است، باید به یک قانون دائمی تبدیل شود. بنابراین از دولت خواستیم اصلاحاتی که نیاز دارد را اعلام نماید و کمیسیون‌های اجرایی همراه با سایر کمیسیون‌های ذی‌ربط برای نهایی نمودن این قانون؛ نظام پرداخت متناسبی را که پاسخگوی نیاز کارکنان دولت در راستای رفع تبعیض باشد، نهایی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم، انتشار گزارش‌هایی مبنی بر پرداخت‌های غیرمنضبط در دستگاه‌های دولتی را موجب دغدغه آموزگاران دانست و گفت: در تصمیم دومی که گرفته شد قرار شد در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی،‌ کارگروهی برای بررسی دقیق دغدغه‌های مطرح شده و ارائه راهکارهای مناسب با توجه به ظرفیت‌های نظام و ظرفیت بودجه کشور را به دست آورند. در این کارگروه از مجلس دو نماینده‌ای که طراح این جلسه غیرعلنی بودند از دو کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیسیون برنامه و بودجه به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی حضور خواهند داشت.

 

فیاضی: از حرف های فانی قانع نشدیم

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از قانع نشدن نمایندگان نسبت به توضیحات نوبخت در مورد عدم تخصیص اعتبارات به اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان خبر داد.

عبدالوحید فیاضی  با اشاره به در حال برگزاری بودن جلسه غیرعلنی مجلس با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و فانی وزیر آموزش و پرورش، افزود: در این نشست نوبخت توضیحاتی را در مورد علت عدم تخصیص اعتبارات برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان به نمایندگان ارایه کرد که صحبت‌های وی قانع کننده نبود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد:‌ نوبخت در این جلسه در مورد مشکلات مالی دولت و کمبود بودجه برای تخصیص اعتبارات نسبت به اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان سخن گفت که چنین اظهارنظرهایی قانع کننده نبود.

صرامی، توکلی، ‌مشهدی عباسی، کوچکی نژاد و زاهدی،‌ سخنرانان جلسه غیرعلنی

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود:‌ بعد از صحبت‌های رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، جمعی از نمایندگان از جمله محسن صرامی فروشان، احمد توکلی، حمیدرضا ‌مشهدی عباسی، و جبار کوچکی نژاد به قید قرعه به ایراد سخنرانی پرداختند و محمد مهدی زاهدی نیز به عنوان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس صحبت‌هایی را مطرح کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش در جلسه غیر علنی مجلس، گفت: هم‌اکنون وزیر آموزش و پرورش در حال صحبت در مورد وضعیت معیشتی معلمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *