هراز نیوز :  رحیم میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا ، به همراه عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ، غلامحسین شفیع زاده معاون استاندار و فرماندار آمل ، یخکشی مدیرکل آب منطقه ای مازندران و جمعی از مسوولان از روند ساخت سد هراز بازدید کردند .

رحیم میدانی معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو در پایان این بازدید از مراحل ساخت سد مخزنی هراز تصریح کرد : دکتر یوسفیان ملا جز پیگیر ترین نمایندگان مجلس است که من تاکنون دیده ام .

وی پروژه سد هراز  را از پروژه های مهم وزارت نیرو دانست و بیان کرد : آبی از سد لار برای آب شرب تهران منتقل می شود از این طرف وجود این سد برای جبران این مساله ضروری است .

میدانی با اشاره به اینکه این پروزه از نظر اجرایی تا سال 1397 به پایان می رسد ، گفت : نیاز به تامین مالی به موقع برای این پروژه می باشد .

IMG_۲۰۱۴۱۰۰۲_۱۸۳۴۵۷

دکتر عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد : سد هراز برای مصرف شرب ، کشاورزی و تولید برق کاربرد دارد .

وی گفت : این حق مردم مازندران نیست که در کنار سلسله جبال البرز با این فراوانی آب باشند و مشکل کم آبی داشته باشند .

یوسفیان با تقدیر از همکاری دولت برای ساخت این سد گفت : هفته دوم دولت بود که آقای نوبخت محبت کرد وبرای سد بودجه تزریق کرد انتظار ما این است که این کار به موقع به سرانجام برسد .

مدیراجرایی سد هراز ، در خصوص مشخصات فنی سدهرازآمل تصریح کرد: سد مخزنی هرازبا طول تاج  377متر وبا ارتفاع 150مترازپی، 120 متر از بستر 9 میلیون متر مکعب حجم آب را ذخیره می کند  .

مهندس حسن احمدپور با اشاره به اینکه این سد 14 درصد آب های سطحی  استان را مهار می کند بیان کرد : سد هراز چهارمین  سد خاکی ایران از جهت ارتفاع است .

وی  با بیان اینکه  مجوز های  زیست محیطی و منابع طبیعی ومیراث فرهنگی وگردشگری برای ساخت این سد صادر شده تصریح کرد : ساخت این سد بدون هیچ مشکلی قانونی درحال انجام است.

احمد پور  اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سد خاکی  هرازآمل را بیش از 890 میلیاردتومان اعلام کرد.

 

غلامحسین شفیع زاده معاون استاندار و فرماندار آمل نیز در این نشست  در خصوص مشکل وجود دپوی زباله در منطقه آبریز سد گفت : با مساعدت استانداری مازندارن اقدامات لازم برای جابجایی مکان دپوی زباله صورت گرفته است و تا عمق  4متر شیرابه ها نیز برداشته خواهد شد .

شفیع زاده از پیگیری نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ، استاندارمازندران  و معاونانش و اعضای شورای شهر و شهردار در خصوص موضوع زباله تقدیر کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *