شیخ عباس 74 ساله، که 36 سال خادم حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) بوده، در مورد جریان آب دور قبر علمدار کربلا توضیحاتی داده است .
وی گفت: قبلا دو چشمه در سرداب مطهر وجود داشت که از 400 سال قبل که آب لوله‌کشی نبود این آب مرتب می‌جوشید و از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج می‌شد که مزه و طعم آن آب از بهترین آب معدنی امروز هم بهتر بود و آن سرداب پله داشت مردم می‌آمدند و از آن آب به عنوان تبرک استفاده می‌کردند که آب در تابستان خنک و در زمستان گرم بود.

اما یک فرد از خدا بی‌خبر آمد به بهانه اینکه تَرَکی در دیوار حرم اباالفضل پیدا شده گفت، می‌خواهم آزمایش کنم این آب از کجا می‌آید و بعد آن دو چشم را کور کرد و هر چه تلاش کردند، آن دو چشمه احیا نشد.

اما بعد از دو ماه آب دوباره بالا آمد و به سرداب رسید و آن آب چشم‌های کور شده را شفا می‌داد .

از 50 سال قبل تا کنون این آب در یک سطح ثابت مانده و نه کم و نه زیاد می‌شود.

وی ادامه داد: شما به خوبی می‌دانید اگر آب به مدت 10 روز در یک جا بماند گندیده می‌شود، اما این آب با وجود اینکه در ورودی آن بسته شده مانند گلاب می‌ماند و در اطراف قبر مطهر حضرت اباالفضل حلقه زده و همچنان بسیار تازه و معطر مانده است.

وی افزود: هم اکنون در بخش درب صاحب‌الزمان مرقد مطهر اباالفضل پنجره کوچکی قرار دارد که وصل به سرداب حرم است و اگر نگاه کنید از آن مرتب بوی گلاب می‌اید و این همان آبی است که متأسفانه خادمان کنونی در ورودی آن را و راه رسیدگی به سرداب را به روی زوار بسته‌اند.(پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت)

این آب چند ویژگی دارد. اول اینکه اگرچه راکد است، هرگز رنگ و طعم آن از دست نرفته و گندیده نشده است.

ویژگی دوم آن که سطح آب بالاتر از قبر مطهر آقا ابوالفضل(ع) است آب از دیواره دور قبر به داخل نفوذ نمی‌کند.

منبع مهر

1,131 thoughts on “راز چشمه حرم حضرت ابوالفضل + تصاویر”
  1. آب هم شرمنده عباس شد . جانم فدات آقا

  2. یاعباس یا اهل بیت یا خدااااا جان هرکی که بیشتر دوسش داری تورو به مظلومیت حسین تورو به کی قسم بدم خسته شدم از دنیا و زندگی تکراری از ثروت از همه از دنیا از عادی بودن تورو به قران ظهور مهدی را نزدیک کن و بزار نوکریش رو کنم و شهید شم تشنه ی شهادتم من از مرگ عادی بیزارم تورو به جان حسین و دستای بریده عباس من رو جزو یاران و شهیدان مهدی گردان

  3. السلام عليك يا ابو الفضل العباس.
    امشب شب تاسوعاست.
    وقتي اسمت مياد بي اختيار اشكام جاري ميشه . اين حسو فقط باآقام ابوالفضل دارم
    با تمام وجود و از ته دلم آرزوي بودن تو بين الحرمين دارم .

  4. من عاشق حضرت ابوالفضلم. مردترین مرد دنیا. غیرت و فداکاری. به همین روز قسم اگه من روز عاشورا جای حضرت ابوالفضل بودم وقتی دستمو میکردم تو اب، ابو میخوردم ولی حضرت عباس اینکار رو نکرد و لب تشنه شهید شدن. مردترین مرد عالم. حتی لیاقت زیارتت رو هم ندارم

  5. السلام علیک یا قمر بنی هاشم…
    یا ابوالفضل العباس

  6. سلام آقا جان
    سلام ماه منیر
    قمر بنی هاشم
    سالار کربلا
    سپه سالار سپاه حسین
    یل ام البنین
    باب الحوایج
    امروز روز شما بود روز هشتم محرم . آقا جان خیلی گرفتارم . گرفتار دنیا خدا خیلی دست من را گرفته شرمنده ام و رو سیاه . مشکل من به دست شما و شش ماهه ی برادرت حل می شه .می خواستم قسمت بدم آقا جان ولی دلم نیامد میدونم دلت خون میشه . نمی دونم اون تیره سه شعبه با دل شما و صحرای کربلا و حتی دشمنان چه کرد اما عمریست خشم فرو می خوریم از آن لحظه و تو حرمله دیدار به قیامت کفتار .

    ای کسی که امید خیمه های حسینی ای کسی که عالم تکیه به شانه های حیدریت دارد امیدمان را نا امید نکن چراغ خانه ی ما خاموش است برق نیم نگاه تو را می خواهد برای روشن شدن آقا جان ما در حسرت داشتن فرزندیم هیچ امیدی به جز شما نداریم یا کاشف الکرب عن وجه الحسین من و همسر مهربانم را دریاب . فرزندانی می خواهم صالح و سالم و خوش قدم و پر روزی و عاقبت به خیر نوکر و کنیز خاندانت.قربان شما .

  7. یااباآلغوث ادرکنی برای شفای دخترم دعا کنید توبین الحرمین منتظر من هم باشید آقا است کریم است وما مشتاق زیارتش حتما ناامیدمون نمی گذاره التماس. دعا از مشهد

  8. خدايا ابروي دخترم را بردند دروغ در امر ازدواج گفتند بحق ابوالضل ابرويش حفظ شود

  9. سلام بر مرد مردستان طاها،
    من ازآن آب خوردم،ابوالفضل علیه السلام فلسفه وجودی انسان را به معنای واقعی کلمه معنا کرد،چه بدقومی اند آنان که شما را بیرحمانه وبیگناه تنها به جرم اینکه آب برسانید به کودکان بی تاب خاندان پیامبر علیهم السلام با آن چنان وضع اسفناکی به قتل رسانده و دستان حمل کننده مشک تا ابد شرمنده کرد آل ابوسفیان و تابعین و مزدوران آنان را که هنوزم نسلشان به درک واصل نشده است و ازدرونشان داعشیان وآل صعود و… بیرون می آیند.
    آقا جان مولاتان حسین علیه السلام، هرکس هرحاجتی در این شب عزیز دارد راحاجت روا بگردان،آقای مهربانی ها مخلصيم.فداتشم

  10. یاابوالفضل ای شیرمردای عزیزماشیعیان ای حامی وپرچم داراباعبدالله الحسین من عاشقانه وازته دل دوستت دارم وازاین که دوستدارشمااهل بیت هستیم به خودم میبالیم یاابوالفضل یارییم ده تاهمیشه درراه شما درزندگیم قدم بردارم وجزخداوندوشمااهل بیت از کسی یاری نجویم (امین)

  11. اقاجان ازته دل دوست دارم خودم وخانوادم قربون شما

  12. السلام علیک یاابوالفضل العباس (ع) ای سقای تشنه لب سروجانم به فدایت آقا

  13. یا ابوالفضل قربان دستهای بریدت فقط ازت می خوام اجازه بدی بیام امسال اربعین پا بوس حرمت تو بین الهرمین باشم امسال ۹۴ امضا کن بیام .سوریه بر سر مزار خانم جان سیده زینب و سیده سکینه رفتم .خدایا ارزوم بر اورده کن اربعین ۹۴ اجازه ورود به حرم اقام ابوالفضل و اقام حسین رو داشته باشم

  14. لا یمکن الفرار من عشق الحسین

    چند سال پیش که رفتم زیارت آقا صبح زود بعد نماز از همون دری که اشاره شد به اندازه یک لیوان اب که بخوری با صف به زائران می دادن که توفیق داشتم اب گرفتم اما دو بار بعدی که رفتم این بخش را بسته بودند البته تو هفته ولایت در سال 94 که توفیق دیگه ای داشتم رفتم متوجه شدم ایرانی ها زیر زمینی درست کردند که نزدیک سرداب آقاس وبعد نماز مغرب اونجا مراسم دارند. که مسولین بعثه می گفتند از آب سرداب داخل کلمن های داخل حرم ریخته می شه . عزیزان می تونند استفاده کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *