/علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در هفته های گذشته با طرح استعفای خود و سوال از رئیس جمهور به یکی از چهره های خبرساز مجلس تبدیل شده بود. مطهری هنوز نتوانسته است خواسته خود مبنی بر سوال از احمدی نژاد را عملی کند اما این ماجرا سبب شد برخی رسانه ها او را نماینده ای شجاع و تنها در مجلس بنامند. در این گفتگوی کوتاه نظر او را درباره این توصیف پرسیدیم و او با تواضع به سوال ما پاسخ داد./

 

هراز نیوز – در مورد شجاع بودن خودم نمی توانم اظهار نظری بکنم چون شجاعت یک صفت پسندیده است و بنده نمی توانم از خودم تعریف کنم اما من هر وقت تشخیص بدهم که حق چیستٰ آن را بیان می کنم و توجهی به خوش آمد و بد آمد افراد و گروه های مخالف ندارم. شاید این خصلت را بعضی ها به شجاعت تعبیر کردند.

اما در مورد تنها بودن؛ من این حرف را قبول ندارم. چون نمایندگان دیگری هم هستند که تفکر بنده را دارند و اظهار نظرهایشان هم نشان دهنده این مطلب است.

شاید صراحتی که در بیان من است در بیان آنها نباشد و این صراحت و روشنی بیان تا حدودی خصلت ذاتی است و بستگی به افراد دارد.

مثلا آقای احمدی نژاد هم یک نوع صراحت و رک گویی دارد که این یک صفت پسندیده ای هست. هر چه انسان حرف خود را روشن تر و صریح تر بیان کند برای مخاطب مفیدتر خواهد بود و البته حاکی از نبودن نفاق در قلب انسان است.

من فکر می کنم نمایندگان زیادی در مجلس داریم که تفکر بنده را قبول دارند. ممکن است آنها هم همین حرف ها را در بیان دیگری اعلام می کنند و من قدری صریح تر حرف می زنم.

بنابراین من تنها بودنم در مجلس را قبول ندارم و شاید بسیاری از ملاحظاتی که برخی از نمایندگان دارند را من ندارم. بسیاری از نمایندگان هستند که در گفتگو های خصوصی می گویند ما هم حرف های شما را قبول داریم اما معذوراتی داریم که نمی توانیم مانند شما آن را بیان کنیم.

الحمدالله طرز فکر و درک و رشد اجتماعی مجلس در سطح بالایی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *