هراز نیوز :

علیرضا محجوب در جشن غدیر که با حضور خانواده‌های کارگران و بازنشستگان استان مازندران در سالن شهرداری آمل برگزار شد با اشاره به اهمیت غدیر در فرهنگ اسلامی گفت غدیر خم عید ولایت وامامت است روزی که پیامبر اسلام حضرت علی را به جانشینی انتخاب کرد وی افزود دشمن در کمین بود تا این موضوع را به عنوان حربه ای استفاده کنند تا بین مسلمین تفرقه ایجادکنند ولی با هشیار ناکام ماند وامروز هم کسانیکه هستند که قصد دارند تا جایگاه ولایت را در جامعه کمرنگ کنند وی با اشاره به اینکه آن چه که در عرصه اشتغال یا بعداز اشتغال پیدا می شود روابط کاراست گفت این رابطه در قانون کار تنظیم شده است وباور همه ما این است که هر حرکتی در قانون کار وقتی مقبول است که در جهت حمایت از نیروی کار وکارگری باشد زیراکه قانون کار قانون حمایتی است وی افزود ما امروز انتظار داریم کسانی که راجع به نیروی کار وروابط کار سخن می گویند بایدتغییرات به بهبود روابط کارگر وکارفرما وتقویت کارگران بیانجامد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  در ماده 10 طرح نوسازی صنایع مقرر شده است که هر کارفرمایی می‌تواند در قبال بازنشستگی پیش از موعد یک نیرو، فرد جدیدی را به کارگیری کند.
افزود  در زمان تصویب این طرح نیز دولت آن را با یک سال و نیم تاخیر اجرایی کردو در زمان رای‌گیری برای تمدید این قانون در برنامه پنجم تاکید کردیم که این قانون به خودی خود با تاخیر بیش از یک سال مواجه شده و کارآیی نداشته است.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس ادامه داد: با وجود اینکه ماه‌ها از آغاز اجرای برنامه پنجم می‌گذرد اما باز هم تاخیر در اجرای این قانون ادامه داد.
وی تصریح کرد: این قانون پیام‌آور اشتغال برای عده‌ای است که به دلیل خستگی توان ادامه کار ندارند و تعیین تکلیف برای عده‌ای دیگری است که می‌خواهند اشتغال داشته باشند.
محمد رمضانی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آمل گفت آمل شهری خودجوش وپرتلاش است که در کسب وکار پیشقدم تر از سایر نقاط کشور از گذشته فعالیت داشته وصاحب اندیشه وابداع بوده است وی افزود 40 در صد صنعت مازندران در 4 شهر ک صنعتی وجود دارد . وی گفت از 51 هزار آمار بیمه شدگان تامین اجتماعی 38500نفر بیمه اجباری کارگری هستند ونسبت به سایر شهرهای استان آمل رتبه اول را دارد وی با اشاره به خودکفا بودند آمل افزود آملی ها ممکن است سرمایه دار آنچنانی که در سایر نقاط هستند نباشد اما همه بالقوه سرمایه گذار خوبی هستند  ونه تنها مشکل اقتصادی خود را حل کردند بلکه با ایجاد اشتغال برای دیگر همنوعان خود سعی دارند روزی دیگر اقشار جامعه را حل کنند رئیس اداره کار ،تعاون ورفاه اجتماعی آمل با بیان اینکه در جذب نیروی کار هیچ گونه مشکلی نداریم گفت اکثر کارجویانی که به ما مراجعه می کنند یا فاقد مهارت اند ویا از خیل دانشجویان فارغ التحصیل علوم پایه وعلوم انسانی هستند که منطبق با بازار کار نمی باشند

8 thoughts on “علیرضا محجوب :ماده10 قانون نوسازی صنایع پیام آور اشتغال است”
  1. من یکبار رودر رو با آقای حافظی صحبتی داشتم و حتی مدیر عامل کارخانه بزرگی نیز حضور داشت و موضوع را تائید نمود ( اصلا هزینه مابقی سابقه 30 سال را کار فرمایان پرداخت نمایند ویا با کسر از سنوات کارگر به صور ت توافقی با هر نسبت که به توافق رسیدند به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمایند)در سال 88 زمانی که این امر جاری بود در کارخانه ما برای پرداخت 50% این موضوع و برای 5 سال ( حالا که اصلا داره میشه سه سال چون دوسال کارگران حق بیمه پرداخت نمودنند.) حداقل پرداختی 8 میلیون توان و حد اکثر 16 میلیون تومان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد. در اینصورت هم سازمان به پول رسیده ،هم فرد بازنشسته شده ، هم فرد بیکار جذب شده (اشتغالزایی) هم قیمت تمام شده محصولات کارخانه به جهت تفاوت فرد با سابقه و فرد جدیدالاستخدام کاهش میابد و هم نیروی جوان وارد کارخانجات شده . خداوکیلی کم لطفی نکنید یه راه حل تپلی یکم روش فکر کنید .

  2. من یکبار رودر رو با آقای حافظی در خصوص ماده 10 نوسازی صنایع صحبتی داشتم و حتی مدیر عامل کارخانه بزرگی نیز حضور داشت و موضوع را تائید نمود ( اصلا هزینه مابقی سابقه 30 سال را کار فرمایان پرداخت نمایند ویا با کسر از سنوات کارگر به صور ت توافقی با هر نسبت که به توافق رسیدند به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمایند)در سال 88 زمانی که این امر جاری بود در کارخانه ما برای پرداخت 50% این موضوع و برای 5 سال ( حالا که اصلا داره میشه سه سال چون دوسال کارگران حق بیمه پرداخت نمودنند.) حداقل پرداختی 8 میلیون توان و حد اکثر 16 میلیون تومان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد. در اینصورت هم سازمان به پول رسیده ،هم فرد بازنشسته شده ، هم فرد بیکار جذب شده (اشتغالزایی) هم قیمت تمام شده محصولات کارخانه به جهت تفاوت فرد با سابقه و فرد جدیدالاستخدام کاهش میابد و هم نیروی جوان وارد کارخانجات شده . خداوکیلی کم لطفی نکنید یه راه حل تپلی یکم روش فکر کنید .

  3. من یکبار رودر رو با آقای حافظی در خصوص ماده 10 نوسازی صنایع صحبتی داشتم و حتی مدیر عامل کارخانه بزرگی نیز حضور داشت و موضوع را تائید نمود ( اصلا هزینه مابقی سابقه 30 سال را کار فرمایان پرداخت نمایند ویا با کسر از سنوات کارگر به صور ت توافقی با هر نسبت که به توافق رسیدند به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمایند)در سال 88 زمانی که این امر جاری بود در کارخانه ما برای پرداخت 50% این موضوع و برای 5 سال ( حالا که اصلا داره میشه سه سال چون دوسال کارگران حق بیمه پرداخت نمودنند.) حداقل پرداختی 8 میلیون تومان و حد اکثر 16 میلیون تومان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد. در اینصورت هم سازمان به پول رسیده ،هم فرد بازنشسته شده ، هم فرد بیکار جذب شده (اشتغالزایی) هم قیمت تمام شده محصولات کارخانه به جهت تفاوت فرد با سابقه و فرد جدیدالاستخدام کاهش میابد و هم نیروی جوان وارد کارخانجات شده . خداوکیلی کم لطفی نکنید یه راه حل تپلی یکم روش فکر کنید .

  4. جناب آقاي محجوب دبيركل محترم خانه كارگر
    با سلام وعرض ادب
    از جنابعالي تقاضا دارم تا دراين برهه كه دولت تدبير وامير سررشته كار رادردست گرفته است با پيگيري حق كارگران زحمتكش اجراء ماده 10 نوسازي صنايع را محقق فرماييد چراكه هم مصوب مجلس است وهم مورد تاييد شوراي محترم نگهبان وخدا راضي نيست كه جامعه كارگري بيش از اين منتظر اجراء آن باشد
    خداوند به همه خدمتگذاران اين مرز وبوم نصرت عطا نمايد

  5. با عرض سلام و خسته نباشيد تو را بخدا زنان كارگر با بيست سال سابقه بدون شرط سني را بازنشسته كنيد تا نيروي جوان بر سركار بيايند و مشكلي بيكاري جوانان هم كمتر شود با تشكر از زحمات شما

  6. سلام اگر دولت تدبير و اميد بفكر كار است ماده 10 نوسازي صنايع را اجرا كند يا لااقل آزاد بگذارد كه سهم دولت راهم كاگر بيچاره بدهد كارگركه هميشه توسري خوربوده اينهم مانند آن مگر چقدر توان كارتوليد است

  7. سلام با توجه به مصوبه مجلس مبنی بر اجرای ماده 10 قانون نوسازی صنایع، بر همه مدیران دستگاه های کارفرمایان و سازمان تامین اجتماعی این مصوبه لازم الاجراء میباشد. بدیهی است چنانچه افرادی و سازمانی از این مصوبه قانونی امتناع مینمایند لازم است مجلس(فراکسیون کارگری) از متخلیفن به دیوان عدالت اداری طرح شکایت نموده و حداکثر مجازات را مسئلت نمایند. چون قانون است.

  8. با سلام؛
    از رئیس جمهور و وزیر پرتلاش و دلسوز وزارت رفاه،تعاون و کار تقاضا دارم تا دراین برهه که دولت تدبیر وامیر سررشته کار رادردست گرفته است با پیگیری حق کارگران زحمتکش اجراء ماده ۱۰ نوسازی صنایع را محقق فرمایید چراکه هم مصوب مجلس است وهم مورد تایید شورای محترم نگهبان وخدا راضی نیست که جامعه کارگری بیش از این منتظر اجراء آن باشد
    خداوند به همه خدمتگذاران این مرز وبوم نصرت عطا نماید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *