سيد علي حسيني نماينده مردم نيشابور در مجلس شوراي اسلامي در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هراز نیوز با اشاره به استعفاي علي مطهري و مخالفت نمايندگان با اين استيضاح گفت: با توجه به فرايندي كه در خصوص سوال از رئيس جمهور و مدت زماني كه در اين باره طي شد، جناب آقاي مطهري استعفا دادند. اين استعفا به لحاظ عرفي و قانوني بلا اشكال بوده، چرا كه هر نماينده اي حق دارد كه سوال از هر مسئولي را پيگيري كند و زماني هم كه به اين نتيجه برسد كه با ابزار قانوني نمي تواند از حقوق مردم دفاع كند، مي تواند اقدام به استعفا كند.

وي افزود: آقاي مطهري موضوع سوال از رئيس جمهور را پيگيري كرد و در مقطعي از زمان تعداد امضاها را هم به ميزان لازم رساند. اما بعد تعداد امضاها به 69 نفر رسيد. طبق قانون اساسي و قانون آئين نامه داخلي مجلس كه به تائيد شوراي نگهبان نيز رسيده، نمايندگان مجلس براي اجراي وظيفه نظارتي شان ابزار و اختياراتي دارند كه سوال از رئيس جمهور و ساير مسئولين نيز يكي از همين ابزارها است.

حسيني تاكيد كرد: با توجه به فرايندي كه براي موضوع سوال از رئيس جمهور طي شد، استعفاي آقاي مطهري خلاف عرف و اخلاق نبوده و مراسم استعفايي كه در مجلس برگزار شد نيز همين موضوع را نشان داد. در واقع حدود 150 نماينده با رفتن ايشان از مجلس مخالفت  كردند و صرفا 30نفر موافق بودند كه اين موضوع نشان دهنده فرايند دموكراسي در كشور است و به نظر من برگزاري چنين راي گيري اي در جلسه اي علني نقطه قوتي براي مجلس و نظام ما است.

نماينده مردم نيشابور تصريح كرد: بنده هم مخالف استعفاي آقاي مطهري بودم و همراه ساير نمايندگان راي مخالف دادم و معتقدم اين راي شايسته ايشان بود. چرا كه معتقدم موضوع سوال از رئيس جمهور همان زمان كه تعداد امضاها به حد نصاب رسيده بود، بايد انجام مي شد و همچنان اين موضوع بر  سر جاي خود استوار است.

حسيني يادآور شد: آقاي مطهري از نظر سببي و نسبي چهره اي مورد نياز و تاثير گذار در مجلس است و پدر ايشان حق بزرگي بر گردن انقلاب دارد. ايشان خودشان هم انسان حق بين و حق گويي است و مصلحت گرا نيست و از آنجايي كه تازه 3 سال و نيم ست كه وارد عرصه سياست شده ريا، لازم است كه همچنان بماند. من ايشان را از نزديك مي شناسم و تقريبا هر روز با وي ارتباط دارم و معتقدم كه اهل حزب بازي و گروه و دسته نيستند در عين حاليكه اصولگرا است و خط امام و رهبري و اصول و ارزش ها هم اعتقاد دارد. حرف هاي ايشان نيز عين حقيقت است و من تا به حال چيزي غير از حقيقت از آقاي مطهري نشنيده ام.

سيد علي حسيني در پايان با اشاره به دلسوز بودن علي مطهري تاكيد كرد: همين يك صفت دلسوزي خود باعث مي شود كه ما ايشان را حفظ كنيم و از حضورشان در مجلس استفاده ببريم. مجلس همواره به انسان هايي شجاع كه بتوانند حرفشان را شجاعانه بزنند نياز دارد، حتي اگر اين افراد از گروه هايي مخالف و در اقليت مجلس باشند. البته در مورد آقاي مطهري همه ي ما از اعتقادات اسلامي محكم ايشان با خبر هستيم و موضع گيري هاي استوار ايشان را بارها ديده ايم.

One thought on “گفتگوی اختصاصی هراز نیوز با سید علی حسینی در خصوص ماجرای استعفای مطهری”
  1. متاسفانه تعدادی از نمایندگان ثابت کردند که خودشان نیز انتقاد پزیر نیستند//

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *